Verblijf San Francisco, dure hotels.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
zwaffel
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 19 jun 2009, 16:41
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Verblijf San Francisco, dure hotels.

Bericht door zwaffel »

Hi all, tijdje geleden dat ik hier gepost heb. We gaan inmiddels voor de 8e keer naar de USA. Dit keer een rondje San Fran met ons zoontje van 5 nadat we twee keer door Florida zijn wezen touren.
Mooie vlucht geboekt; valt me op dat SanFran heel erg duur is geworden. We reizen van 10-29 aug en willen de eerste drie nachten in SF verblijven. Een beetje hotel in het centrum kost al snel 300-400 per nacht. Wat is jullie ervaring? 10 jaar terug zat ik er voor zo’n 150 in het Sheraton op de Fishermans Wharf.

Goede tips zijn zeer welkom 😉
Joeyvdl
Amerikafan
Berichten: 131
Lid geworden op: 21 mar 2017, 13:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Verblijf San Francisco

Bericht door Joeyvdl »

Hi,

Leuk! San Francisco. Alleen zijn de prijzen tegenwoordig inderdaad wat hoger.

Deze vraag komt dus ook geregeld voor op het forum.
Bijvoorbeeld: viewtopic.php?f=7&t=73321&p=1193245#p1193245

Wij hebben bijvoorbeeld geslapen in het Town House Motel. Kan ook duur uitvallen, maar je kan ook geluk hebben.
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Verblijf San Francisco

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

wij zitten binnen 2 weken ook in Town House Motel, voor 150 us dollar per nacht voor dubbele kamer.

Jacques
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Verblijf San Francisco

Bericht door sanook »

Het hangt er ook van af hoe ver van te voren je boekt. Nu boeken voor augustus is denk ik wat laat om nog mooie prijsjes te vinden.
Wij zitten begin juni in het Lombard Motor Inn (niet ver van Town House Hotel) en bij boeken in november was dat 125 euro per nacht. Maand later was dat al 200 per nacht.
Voor jullie periode zie ik San Remo Hotel met redelijke prijzen, maar is wel gedeelde badkamer geloof ik.
En BEI Hotel maar dat is via niet al te populaire websites...
https://www.trivago.nl/?aDateRange%5Bar ... fset=0&ra=
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Verblijf San Francisco

Bericht door KW1984 »

Prijzen zijn inderdaad enorm gestegen. Voor die prijs in een dergelijk hotel bij Fishermans Wharf (in die periode) zal zeker niet meer lukken. Blijf continu zoeken op de verschillende sites (b.v. mbv Trivago). Af en toe zit er dan een goede deal tussen. Wij zitten eerste week juli in het Nikko voor 170 per nacht (deluxe 2 queens), wilde graag een zwembad. Meestal was dit hotel/kamertype een stuk duurder, maar op een goed moment kunnen toeslaan. Wellicht kun je ook via je CC-maatschappij of via je ticketleverancier/vliegmaatschalpij een (combi)deal vinden?
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Verblijf San Francisco

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

hebben ook al wat verder van het centrum gelogeerd. Zit je wel iedere dag met halfuurtje bus maar dat viel best mee.

Jacques
zwaffel
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 19 jun 2009, 16:41
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Verblijf San Francisco

Bericht door zwaffel »

Ja dat moet wel prima zijn, we willen 3 nachtjes (met kindje van 5). Daarna door naar Yosemite. Wordt dus even goed zoeken. :-)
Laatst gewijzigd door markro op 08 mei 2019, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Verblijf San Francisco

Bericht door MattRob »

Heb je al bij AirBnB gekeken ? Wij vinden het heerlijk, lekker aparte slaapkamer en zo. Wij hebben toevallig voor SF nog niet geboekt deze zomer (omdat het 1 of 2 dagen worden, nog niet definitief), maar hebben bv wel al 2 nachten in LA (en onderweg langs de kustroute). Niet per se veel goedkoper dan hotel (wel goedkoper dan 400 euro ...), maar wel lekker de ruimte met kinderen. Nou zijn die van ons 16 en 19, dus die vinden eigen plekje helemaal lekker, maar idee is vergelijkbaar :D
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Carlo1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 sep 2015, 07:04
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Verblijf San Francisco

Bericht door Carlo1975 »

ingrid1955 schreef:
07 mei 2019, 21:15
hallo,

wij zitten binnen 2 weken ook in Town House Motel, voor 150 us dollar per nacht voor dubbele kamer.

Jacques
Dank voor de tip Jacques! Zojuist dit hotel geboekt voor 2 nachten in augustus (347 euro). In eerste instantie Z Hotel Jack London geboekt in Oakland, maar dit is zeker een betere optie. En prettig dat je gegarandeerd kan parkeren :thumbup:
Bertus
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 feb 2012, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Wijk aan Zee

Re: Verblijf San Francisco

Bericht door Bertus »

Kijk eens naar El Rancho in Milbrae ook gratis parkeren
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Verblijf San Francisco

Bericht door Whitestreet »

Ik vond het ook te duur in SF zelf, dus heb ik een hotel gekozen in Milbrae.
Dit is 25 KM van het de Fishermans warf. Inclusief gratis parkeren. Dat komt er dan wel weer bij als ik naar de haven ga natuurlijk.
Maar in Milbrae ben ik 140 per nacht kwijt. Ik zit liever iets verder weg voor de helft van het geld. Ik zie een hotel toch als een plek
waar ik alleen maar slaap en ontijt. (Desalniettemin dat het uiteraard wel een fatsoenlijk hotel is)
Dit deed ik in Florida ook zo, en ik heb nog nergens spijt gehad dat ik niet dichter op een toeristische plek verbleef.
Ik heb graag een ritje van 20-30minuten over als mij dat 100 Euro scheelt per nacht :)
2018 Florida / 2019 Westkust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Verblijf San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je de auto al in SF? Dan is het goed om ook naar de parkeerkosten te kijken. Bij de Motor Inns is parkeren gratis. Wij hebben goede ervaringen met de Coventry Motor Inn en de Cow Hollow Motor Inn.
Aangezien overnachten in Yosemite ook prijzig is zou je ook kunnen overwegen om aan het eind van de tweede dag al ergens onderweg te overnachten. Dan heb je een goedkope overnachting tussendoor.

Marianne
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Verblijf San Francisco

Bericht door Almere vak V »

Ook wij hebben de laatste keer gekozen voor een hotel buiten San Francisco. La Quinta in South San Francisco. Prima hotel, zelfs met ontbijt. Ik geloof 3 nachten voor nog geen €400,-. Parkeren in Amerika is een stuk goedkoper dan in Nederland. Als je downtown SF parkeert onder Union Square betaal je maximaal voor een dag $36.
EllenVakantie
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 sep 2017, 19:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Verblijf San Francisco

Bericht door EllenVakantie »

Wij sliepen in een 3p kamer in het hostel Fisherman’s wharf, centraal gelegen en met parkeergelegenheid. De sfeer is heel leuk, er is ‘s ochtends ontbijt en je kunt gebruik maken van de keuken. Gasten waren van jong tot oud.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Verblijf San Francisco

Bericht door mtl »

Ik heb eens op trivago gekeken en er zijn zeker wel mogelijkheden. Maar als je een goed hotel in het centrum wil dan kost het wel wat.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Verblijf San Francisco

Bericht door stegeman »

Wat is goed. San Remo Hotel met gedeelde badkamer en toilet scoort toch best hoog in reviews. Kost slechts €100 per nacht bij ons in sept. We nemen het op de koop toe. Toch lekker centraal. Zal hier zeker even laten weten hoe dit bevallen is. €300 voor drie nachten lijkt me niet verkeerd :D al gruwelde ik eerst wel van die gedeelde ruimtes. Ach dacht ik later. Doen we op de camping toch ook? Na SF komen de luxere plekken wel weer
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Verblijf San Francisco, duurte hotels.

Bericht door roelb »

zwaffel schreef:
07 mei 2019, 14:55
We reizen van 10-29 aug en willen de eerste drie nachten in SF verblijven. Een beetje hotel in het centrum kost al snel 300-400 per nacht.
Dus 10-13/8. Kijk eens op Amex travel. BEI Hotel (SOMA) EUR 166/nacht. Courtyard (Marriott) Union Square EUR 223/nacht. Kimpton sr Francis Drake EUR 227/nacht. Het Mark Hopkins (klassiek hotel bovenop Nobb Hill, tegenwoordig het Intercontinental) ook nog ruim onder de 300 euro, namelijk EUR 274.

Duur: jazeker. Maar absoluut geen 300-400 euro/nacht. En het is nog ver weg, dus hou het gewoon regelmatig in de gaten.

Heb je een auto? Overweeg dan eens aan de andere kant van de Golden Gate te gaan zitten. Ik ben wel fan van het Embassy Suites San Rafael. Kost voor jouw periode $203/nacht. Je hebt dan een suite met 1 king en sofabed.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Verblijf San Francisco, duurte hotels.

Bericht door Trails »

Wij hadden voor september 2017 een huisje gehuurd in Fairfax, via VRBO.
Op de zondag zijn we eerst naar Palace of Fine Arts gereden (schitterend) en daarna geparkeerd bij Fort Mason voor ons dagje SF. Het was lekker rustig op de weg en we waren er in een half uurtje.
De dag erna zijn we naar Muir Woods, Mt. Tamalpais en Point Reyes geweest. Een super dag met als highlight de wandeling om de top van Mt. Tamalpais, met ongelooflijke uitzichten. We vonden dit sowieso een leuk gebied met gezellige plaatsjes en willen beslist nog eens terug, maar dan zonder SF te bezoeken.
zwaffel
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 19 jun 2009, 16:41
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Verblijf San Francisco, duurte hotels.

Bericht door zwaffel »

roelb schreef:
09 mei 2019, 09:35
zwaffel schreef:
07 mei 2019, 14:55
We reizen van 10-29 aug en willen de eerste drie nachten in SF verblijven. Een beetje hotel in het centrum kost al snel 300-400 per nacht.
Dus 10-13/8. Kijk eens op Amex travel. BEI Hotel (SOMA) EUR 166/nacht. Courtyard (Marriott) Union Square EUR 223/nacht. Kimpton sr Francis Drake EUR 227/nacht. Het Mark Hopkins (klassiek hotel bovenop Nobb Hill, tegenwoordig het Intercontinental) ook nog ruim onder de 300 euro, namelijk EUR 274.

Duur: jazeker. Maar absoluut geen 300-400 euro/nacht. En het is nog ver weg, dus hou het gewoon regelmatig in de gaten.

Heb je een auto? Overweeg dan eens aan de andere kant van de Golden Gate te gaan zitten. Ik ben wel fan van het Embassy Suites San Rafael. Kost voor jouw periode $203/nacht. Je hebt dan een suite met 1 king en sofabed.
Goeie tips, dankjewel! Moet dus wel wat te vinden zijn voor rond 200 EUR.
Joeyvdl
Amerikafan
Berichten: 131
Lid geworden op: 21 mar 2017, 13:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Verblijf San Francisco, duurte hotels.

Bericht door Joeyvdl »

Mijn schoonouders hadden een Airbnb in Sausalito. Hier zitten soms fietsen bij die je kunt gebruiken om naar de stad te fietsen / omgeving te verkennen. Of zoals zij hebben gedaan, de ferry vanuit Sausalito, dan ben je binnen no time in het centrum van SF.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer