Dockweiler RV Park Los angeles

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Hoppe67
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jan 2019, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Dockweiler RV Park Los angeles

Bericht door Hoppe67 »

Hallo,

Wij zijn van plan om tijdens ons 2 daags bezoek aan LA te overnachten op Dockweiler RV Park.
Heeft hier iemand ervaring mee? Hoe is het met de overlast van het vliegveld, met name avond en nacht.
eventueel andere RV parks/campgrounds om LA te bezoeken zijn welkom.
dank je
John
Gebruikersavatar
sunshine state
Amerikakenner
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 feb 2010, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Dockweiler RV Park Los angeles

Bericht door sunshine state »

Hoppe67 schreef:
30 apr 2019, 20:20
Hoe is het met de overlast van het vliegveld, met name avond en nacht.
Dag Hoppe67,

Wij hebben hier een laatste overnachting gemaakt tijdens een rondtrip, het vliegvel nabij was wel een dingetje.
Je bent zo gewend aan rust tijdens een rondtrip en ineens stijgen er vliegtuigen vlakbij op, eerlijk gezegd zou ik deze campground niet meer aandoen. Daarbij moet ik aantekenen dat ik toen enorm kiespijn had en niet op mijn best was.

De ligging is wel fraai, werkelijk direct aan het strand!

Zie onze dag: https://www.oldersom.nl/blog/dag-30-31- ... weiler-rv/
Florida april 2024 http://www.oldersom.nl

Afbeelding
Julia760319
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 sep 2017, 21:43
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Dockweiler RV Park Los angeles

Bericht door Julia760319 »

Wij hebben hier vorige zomer één nacht overnacht. Het is inderdaad gewoon één grote parkeerplaats en het ligt inderdaad aan de landingsbaan met bijbehorend lawaai, maaaaar...het ligt ook echt direct aan het strand! Onze kinderen konden daar geen genoeg van krijgen (bij de receptie mochten ze gratis bodyboards lenen om op de golven te "surfen"). Op het strand zag je de echte Amerikaanse families bbq-en, het was zondag. We hebben een fiets gehuurd om naar VeniceBeach te fietsen, fietspad loopt langs het strand.
Wij vonden LA niet voor herhaling vatbaar, deze RV site was duur en zonder voorzieningen, maar wel echt LA.
Onze andere nacht in LA hebben we gestaan op Balboa RV Park. Deze camping lag ver van alles af, maar had een bijzonder vriendelijke eigenaar Steve, die vol trots kwam vertellen over zijn filmavonturen en was mooi verzorgd.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Dockweiler RV Park Los angeles

Bericht door PSVwally »

In principe liggen alle campgrounds ‘in LA’ ongunstig. Als je echt meer rust zoekt zou ik eerder naar Malibu kijken, maar daar betaal je dan ook voor.

Toen ik voorbij dockweiler fietste had ik ook zoiets van. Ligging aan zee prima, maar volgens mij altijd hetrie van het vliegveld.
UsaMarlous
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 aug 2016, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Dockweiler RV Park Los angeles

Bericht door UsaMarlous »

Wij waren in 2017 op het Walnut RV park en gaan dat dit jaar ook doen.

In 2017 waren wij toen nog midden in onze rondreis en hebben aldaar een auto gehuurd om LA te verkennen. Ik vond de lokatie prima, in een woonwijk/shopgebied, maar niet al te druk. Gewoon ok.

Dit keer is het het de een na laatste stop voor we weer voor een dag naar LV vertrekken en naar huis gaan.
Ik wilde perse hier weer omdat er wat winkelcentra in de buurt zijn. Nog de laatste shoppingspree (en ws de enige :-D) voor we weer gaan.
We zijn ook van plan om naar Universal Studio's te gaan en dat is qua lokatie iets handiger.
2002 Orlando
2012 New York City
2017 Rondje Zuid Westen
2018 New York City
2019 Rondje Zuid Westen
2021 New York City - Washington
_________________
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Dockweiler RV Park Los angeles

Bericht door Marenko »

Wij hebben twee keer op Dockweiler gestaan. Dockweiler heeft overigens gewoon full hook-up plaatsen, dus niet zonder voorzieningen zoals hierboven staat. Verder hadden we de eerste keer weinig last van de vliegtuigen de tweede keer iets meer maar wij vonden het niet ergelijk. Maar wij wonen hier dichtbij Schiphol dus zijn het misschien gewend. De ligging vinden wij ideaal, direct aan het strand. En met fietsen (kun je huren op 300 meter van de camping) kun je het hele fietspad naar Santa Monica af fietsen (11 km) Campings aan de kust zijn sowieso duur, dus deze ook.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer