Drukte zuidwest Amerika vs drukte Europa

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Marieke2701
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Drukte zuidwest Amerika vs drukte Europa

Bericht door Marieke2701 » 29 apr 2019, 19:26

Hi, nieuw lid hier (zal me straks nog even voorstellen) met al direct een vraag die ik niet zo snel heb kunnen vinden.

Ik lees overal dat het in de zomermaanden (juli) drukker is dan in april/mei. Maar hoe druk is druk? Is de drukte in Amerika te vergelijken met de drukte in Zuid-Europa in de zomermaanden?

Ik denk nu, in de orienterende fase, dat ik liever in de zomervakantie ga want meer tijd dan in de meivakantie, maar als ik file moet rijden over de anders zo langgestrekte eindeloze wegen, dan ga ik toch liever in de meivakantie.

Ik hoor het graag!

Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Drukte zuidwest Amerika vs drukte Europa

Bericht door Marcopstal » 29 apr 2019, 19:32

Het is niet dat je dan overal plots in de file gaat gaan staan. Meer nog, de files zijn niet zo verschillend in de zomer dan op andere momenten in het jaar.

In sommige natuurparken is het natuurlijk drukker in de zomer dan in de winter, maar ook op weekends in het tussenseizoen is dat het geval. Op zich is dat logisch, je gaat er immers meer heen als het goed weer is.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20
Texas: 97/08
Florida: 98
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11

Galapogos
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Galapogos » 29 apr 2019, 19:34

De wegen zijn in Zuid-Europa véél drukker dan die in het zuidwesten van Amerika. Filerijden zul je in Amerika niet snel doen, de grote steden daargelaten. Zélfs niet in de zomer.

Wat in het hoogseizoen wél een probleem kan zijn is het vinden van een parkeerplaats op populaire plekken in de nationale parken. Het loont dan om dit soort plekken te bewaren voor vroeg in een ochtend of juist wat later op de dag.

Als je in de zomer langer op vakantie kan gaan dan in de lente, dan is dat natuurlijk een prima argument om in de zomer te gaan. Er spelen naast de drukte misschien ook andere factoren, zoals dat reizen buiten de zomer aanmerkelijk goedkoper kan zijn en dat sommige bestemmingen in de zomer wel érg heet zijn.

Marieke2701
Amerika-ontdekker

Bericht door Marieke2701 » 29 apr 2019, 19:39

Top, bedankt alvast voor de reacties.

Ik ben met twee kinderen (13 en 9) sowieso aan de schoolvakanties gebonden, zit er veel verschil dan in de prijzen meivakantie/zomervakantie? In Europa is elke schoolvakantie duur, heb echt nog geen benul van Amerikaanse prijzen. Hotels a 100/150 per nacht las ik wel al ergens.

Galapogos
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Galapogos » 29 apr 2019, 19:46

Vliegtickets zijn over het algemeen een stuk duurder als je in juli/augustus gaat. Je kunt altijd een aanbieding treffen, maar met een beetje pech scheelt het een paar honderd euro per persoon met april/mei. Prijzen van hotelkamers kunnen in het hoogseizoen ook twee keer zo duur zijn. Het ligt er maar net aan. Prijzen van campings zijn over het algemeen het hele jaar door hetzelfde.

Marieke2701
Amerika-ontdekker

Bericht door Marieke2701 » 29 apr 2019, 19:54

Hmmm ok, zal het eens in de gaten gaan houden. Kon nu qua vliegtickets nog geen prijzen vinden voor zomer '20 en de prijzen die er nu voor deze zomer staan zijn al geen aanbiedingen meer.

Weet jij zo wat een richtlijn is voor een retour A'dam - LA? Bij verschillende reisorganisaties waar de pakketreizen aanbieden zag ik 'vluchten vanaf 950,-', maar dat moet goedkoper kunnen denk ik? Of heb ik nu een heel misplaatst beeld?

Galapogos
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Galapogos » 29 apr 2019, 20:01

Dat moet zeker goedkoper kunnen, maar ik ben zelf geen expert want als het even kan ga ik niet hartje zomer. Wij hebben geen kinderen en zitten dus niet aan schoolvakanties vast. De afgelopen drie keer dat ik naar de westkust vloog was ik steeds zo’n 600 euro kwijt. Maar dat was in april/mei, mei/juni en juni/juli. Dus niet in het hoogseizoen.

Overweeg je een pakketreis? Bedenk dan wel dat de meeste pakketreizen die we op dit forum voorbij zien komen niet zo goed in elkaar zitten: vaak zijn de overnachtingen op niet-gunstige plekken, en ligt het reistempo (veel) te hoog. Zelf de reis regelen met losse tickets en en losse reserveringen voor hotels of campings is prima te doen en nog eens erg leuk ook!
Laatst gewijzigd door Galapogos op 29 apr 2019, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Bericht door Gast » 29 apr 2019, 20:02

Wat betreft ticket prijzen, dat kun je denk ik beter in dit topic bespreken: viewtopic.php?f=30&t=73053. Daar staan al heel veel tips en als er eens ergens een aanbieding is, is er vaak iemand die dat daar dan post. Succes met puzzelen!

Marieke2701
Amerika-ontdekker

Bericht door Marieke2701 » 29 apr 2019, 20:09

Nee ik ben er al achter dat pakketreizen sowieso een stuk duurder zijn, maar gebruik ze even om wat rondjes te bekijken.

Ik ga vluchten inderdaad in dat topic bespreken, maar nu even te laat om 8 topics door te lezen ;-)

Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal » 29 apr 2019, 20:32

Staar je niet blind op die rondjes van de pakketreizen. Vele zijn verre van ideaal en leggen soms de focus verkeerd.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20
Texas: 97/08
Florida: 98
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 29 apr 2019, 20:38

Ik weet niet of pakketreizen duurder zijn. Ik denk het eigenlijk niet. Maar zelf een route en overnachtingen uitzoeken is niet alleen leuk om te doen maar je hebt dan ook een route op maat én meer flexibiliteit omdat je nog eens iets kunt annuleren.
Bedenk wel dat je met accommodaties voor 100 tot 150 euro aan de onderkant zit. In een stad als SF ben je veel meer kwijt en dat geldt ook voor veel accommodatie in of dichtbij de parken.
Lees eens wat reisverslagen om te zien hoe de drukte is in de zomer.

Marianne

Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Ron Notenboom » 29 apr 2019, 21:04

Wij zijn de laatste keer (noodgedwongen i.v.m. werk van mijn zwager) van 23 juli tot 15 augustus geweest. Het was op sommige plekken wel druk, maar niet zodanig dat wij ons hieraan hebben gestoord. En eerlijk gezegd vond ik het niet zo'n heel groot verschil met de vorige reis in 2015 toen wij van de laatste week augustus tot half september zijn geweest. Wel was het deze keer op veel plakken wel een stuk warmer. Maar zelf dat vonden wij prima te doen. Zeker als je voldoende drinkt.
Succes met de keuzes die jullie gaan maken.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington

ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 » 29 apr 2019, 21:33

De zomervakantie zal wel duurder zijn.
Zelf kan ik enkel maar in juli weg wegens mijn werk maar dat heeft me er niet van tegengehouden om toch telkens weer de plas over te gaan. Sinds 2009 elk jaar alleen met mijn zoon (toen 13). Misschien heb je iets aan onze reisverslagen.

Heb je al eens naar de voorbeeldroute hier op het forum gekeken? Dat is een prima begin, je kan dan nog zelf andere accenten leggen. http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia 21, Europe 20, AK 19, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 15+14, CA 13, AZ+UT 12,
NW Denver+Yellowstone 11, CA 10
Tips - reizen met tieners - West USA : AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY

Marieke2701
Amerika-ontdekker

Bericht door Marieke2701 » 30 apr 2019, 09:42

Martin & Marianne schreef:
29 apr 2019, 20:38
Ik weet niet of pakketreizen duurder zijn. Ik denk het eigenlijk niet. Maar zelf een route en overnachtingen uitzoeken is niet alleen leuk om te doen maar je hebt dan ook een route op maat én meer flexibiliteit omdat je nog eens iets kunt annuleren.
Bedenk wel dat je met accommodaties voor 100 tot 150 euro aan de onderkant zit. In een stad als SF ben je veel meer kwijt en dat geldt ook voor veel accommodatie in of dichtbij de parken.
Lees eens wat reisverslagen om te zien hoe de drukte is in de zomer.

Marianne

Dank je, ik ga eens wat verslagen lezen. Wat betreft pakketreizen, die zijn naar mijn weten voor elk land duurder, aangezien de reisorganisatie toch ook aan je moet verdienen. Als ik lees dat vluchten vanaf 950,- bij te boeken zijn dan zit daar al een flinke marge bovenop als ik hier zo her en der prijzen lees.

Onderkant vind ik prima, ik ben niet op zoek naar luxe, fancy hotels, maar typisch Amerikaanse motels met een zwembadje ;-)

Marieke2701
Amerika-ontdekker

Bericht door Marieke2701 » 30 apr 2019, 09:46

Bedankt Ron en Ingrid!

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 30 apr 2019, 12:40

Marieke2701 schreef:
30 apr 2019, 09:42
Dank je, ik ga eens wat verslagen lezen. Wat betreft pakketreizen, die zijn naar mijn weten voor elk land duurder, aangezien de reisorganisatie toch ook aan je moet verdienen. Als ik lees dat vluchten vanaf 950,- bij te boeken zijn dan zit daar al een flinke marge bovenop als ik hier zo her en der prijzen lees.

Onderkant vind ik prima, ik ben niet op zoek naar luxe, fancy hotels, maar typisch Amerikaanse motels met een zwembadje ;-)
Ik bedoelde dat je met de prijs aan de onderkant zit, niet qua luxe. Dus reken al snel gemiddeld op 150 euro per nacht.
De reisorganisaties moeten inderdaad er ook opverdienen, maar ze zullen ook wel goedkoper kunnen inkopen, en ze zullen niet altijd de beste locaties inkopen. Dat betekent dat je bij de pakketreizen voor de parken al snel (ver) buiten de parken overnacht. Wil je dat niet, dan ben je duurder uit dan bij een reisorganisatie.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je niet moet verwachten dat je goedkoper uit zult zijn dan bij een pakketreis. Je kunt echter op de vlucht wel verdienen, zeker als je flexibel bent qua vertrekdatum en -locatie, en als je niet perse een rechtstreekse vlucht wilt.

Als luxe niet belangijk is kijk dan eens naar de mogelijkheid om in de parken te kamperen; dan betaal je nog geen 30 dollar per nacht voor een prachtige plek.

Marianne

Marieke2701
Amerika-ontdekker

Bericht door Marieke2701 » 30 apr 2019, 12:43

Ah helder! Ik ga gewoon even lekker rondbrowsen hier voor tips.

Kamperen gaat hem hier met man en kinderen helaas niet worden ;-)

goState
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door goState » 01 mei 2019, 11:06

Wij gaan 6 personen (ons gezin bestaand uit 3 kinderen en grootouder) deze zomer in augustus 16 dagen naar zuid west. Geboekt in maart 2019. Aanbieding vlucht 750 naar Las Vegas (klm). Autohuur was koopje 13 persoons Ford Transit 800 dollar (Avis via rentalcars). Route gemaakt via roadtrippers.com alle overnachtigingen los geboekt. Hotels altijd 3 kamers met 2 queensize bedden. Prijzen zijn van 50 tot 150 dollat per nacht per kamer. Maar kunnen altijd de motels, hotels wijzigen tot 17 uur voor aankomst. Moeilijk waren de steden SF (2 nachten) en LA (3 nachten) maar daar huizen met teminste 3 slaapkamers via airb&b uiteindelijk geboekt. Ook in de buurt van Yosimite (2 nachten) huis gehuurd. Gebruikt gemaakt hometogo.com voor search.
Duurste overnachting is in Grand Canyon zelf. Dus dit pakket kost dan voor 6 personen 9500 euro dus 1600 pp. Daar kan jij geen reis voor vinden in augustus. Benzine, eten, attractie, alle andere kosten zitten ook niet in pakket reizen! Totaal plaatje van de reis met overnachtingen heeft ongeveer 2 weken werk gekost.

Mr. Patrick
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Mr. Patrick » 01 mei 2019, 12:56

Knap werk @goState!

Wel belangrijk ter realiseren voor de TS is dat autohuur relatief gezien goedkoper wordt als je met meer personen in een auto zit.

Daarnaast is de belangrijkste driver van de kosten van de hotels de locatie. Hoe dichter je bij de ingang van het NP zit, hoe duurder. Je kunt dus eenvoudig besparen door verder weg te gaan zitten, maar dan neem je extra reistijd op de koop toe.
----------------------------------
Rondje Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Rondje Zuid-Westen (2017)
New York (2009)

Franciscus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Franciscus » 01 mei 2019, 14:14

Wij zijn in 2014 in april/mei geweest, in 2017 in juli/augustus. Vooral de vluchten zijn in de zomervakantie veel duurder. Als je flexibel bent in het traject kan je wel wat aanbiedingen vinden maar het echt goedkoop wordt het niet als je vast zit aan de data van de schoolvakantie. Of je moet het niet erg vinden om lange tussenstops te hebben, dat kan ook veel geld schelen. Was voor ons niet echt een optie aangezien we reisden met een kind, denk dat dat voor jullie ook niet echt een optie is. Uiteindelijk hadden we in zomer een vlucht met korte tussenlanding (2 uur) tegen de prijs waarvoor we in het voorjaar een rechtstreekse vlucht hadden.
Hotelovernachtingen in voorjaar waren wel wat goedkoper dan in de zomer maar dat scheelde niet zoveel. Daar wordt de prijs volgens mij veel meer bepaald door de locatie dan door de reistijd. Ook in de zomer lukte het ons wel om overnachtingen tussen 50 en 130 dollar te boeken. Wat echt veel in prijs scheelde was de overnachtingen vroegtijdig boeken. Sommigen hadden we al 10 maanden vooraf geboekt en dat scheelde uiteindelijk tientallen dollars per nacht. Ook bij autohuur kun je veel geld besparen door op tijd naar de prijzen te gaan kijken en toeslaan op het juiste moment.
De drukte is vooral in de bekende nationale parken een punt. In onze reis waren dat Bryce en Zion, ik vond de drukte daar wel irritant. Maar dan heb ik het echt over de drukte ín de parken. Op de wegen hadden we nergens last van de drukte.
Als je vast zit aan de schoolvakantie en de school wil niet meewerken aan extra vrije dagen dan is de voorjaarsvakantie waarschijnlijk te kort, om voor twee weken te gaan zou zonde zijn. Maar als school wil meewerken aan extra vrij (dat deden ze bij ons destijds wel waardoor we 24 dagen vakantie hadden) dan zou ik voor het voorjaar gaan. Is een prachtige tijd om te reizen in het zuidwesten.
Ik heb de reizen die wij hebben gemaakt ook vergeleken met pakketreizen en dan zijn wij altijd een stuk goedkoper uit. Los van het feit dat veel pakketreizen verre van uitgebalanceerd zijn en je in sneltreinvaart overal doorheen moet.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer