Grand Canyon - Monument Valley - Page op 1 dag?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Kimmik85
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 sep 2012, 21:52
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: Gent, België

Grand Canyon - Monument Valley - Page op 1 dag?

Bericht door Kimmik85 »

Op 8 mei willen we - zo vroeg mogelijk - volgende route doen:
Grand Canyon via de Desert View Drive > Monument Valley (start zonsondergang) > Page.
De zonsondergang zou rond 20u zijn. Bij MV is het ons vooral om het uitzicht te doen, de Valley drive is geen vereiste.
Is dit doenbaar volgens jullie? En is het een veilige route in het (schemer)donker tussen MV en Page?

Of optie 2:
8 mei: GC > Page.
9 mei: Lower Antelope Canyon (9u30) + op en af naar MV (met Valley Drive)
10 mei: Lake Powell + Horseshoe Bend & doorrijden naar Bryce (Ruby's campground)

Of optie 3: MV skippen. :(
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Grand Canyon - Monument Valley - Page op 1 dag?

Bericht door PSVwally »

Het kan natuurlijk altijd. De uitzichtpunten bij MV heb je zo gezien. Misschien wel wat zonde om best wat te moeten betalen ( je betaald een navajo tax of fee vlak voor the view hotel) voor een korte tijd dat je daar staat. En zonsopkomst is daar nog mooier dan zonsondergang

Op het stuk terug naar Page wel onthouden dat je zeker na kayenta niet zoveel autos tegenkomt en dat er her en der wat groot wildlife (deer, springbok, wilde paarden of ponys, (dronken) wandelende (indianen) mensen, heb daar vanalles gezien) veel dichter op of net langs de weg staat dan hier. Geen straatlantaarns betekent dat je ze pas laat ziet. Dus gewoon goed opletten en t kan. Wordt wel een lange dag.

Hou er ook rekening mee dat het in Navajo nation 1 uur later is dan in de grand canyon en page. Je verliest en wint dus een uur op deze dag.
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Grand Canyon - Monument Valley - Page op 1 dag?

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

een beetje advocaat van de duivel spelen. Komt op een zestal uur rijden , zonder stops, in een niet bijzonder mooi landschap. Die zes uur zou je ook kunnen besteden aan 3, 4, 5 ,,kleinere" natuurpareltjes, bv tussen page en bryce en omgeving bryce. Indien dit lukt met de planning.

Jacques
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Grand Canyon - Monument Valley - Page op 1 dag?

Bericht door Mrvanilla »

Het is zeker te doen. Persoonlijk zou ik echter niet alleen voor dat uitzichtpunt de hele omweg maken. Je maakt extra uren om daar een half uurtje te zijn. En midden op de dag is het mooi, maar ook weer niet zó bijzonder. Ik zou gaan voor optie 3.
Groetjes,
Daniel
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Grand Canyon - Monument Valley - Page op 1 dag?

Bericht door Brigit »

Alles hangt af van je eigen voorkeuren, optie 1 lijkt me niks, veel te veel uur op 1 dag in de auto rijden door niet bijzonder mooi landschap (er zijn uitzonderingen maar dan moet je eigenlijk al de doorgaande weg af en gaan wandelen waar je de tijd niet voor hebt), ik zou voor optie 2 of 3 gaan.
Als je van mooie wandelingen houdt dan kun je je hart ophalen rondom Page en ook bij de GC in de buurt. als je op alltrails (wandel app) kijkt kom je veel tegen. Maar als je niet van wandelen houdt dan is de lange rit van Page naar MV ook geen straf.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Grand Canyon - Monument Valley - Page op 1 dag?

Bericht door Robbie&Irene »

Op zich valt dat wel mee hoor dat vele uren autorijden, totaal ~480km en binnen 3 uur ben je van GC naar MV en met die heerlijk rustige wegen rijd dat erg fijn. Maar als je dan daar ver tot in de avond moet wachten voor de zonsondergang en in het donker een behoorlijk stuk terugrijd ( ook bij optie 2) lijkt me niet echt prettig. Dan zou ik de overnachting in MV zelf plannen.
In het verleden zijn we er overigens ook een aantal maal langs gereden, maar toen we in 2018 er het tribal park bezochten, vind ik de Valley drive echt wel van veel meerwaarde, ook midden op de dag! Er zijn dan zoveel extra mooie uitzichtpunten en voor die 20 dollar per auto incl de personen (16,5 euro) was het het zeker waard!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Grand Canyon - Monument Valley - Page op 1 dag?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou het zelf niet echt fijn vinden om nog in het donker van MV naar Page te rijden maar het kan natuurlijk wel.
Je moet wel goed bedenken of je in optie 1 voldoende tijd hebt voor de Grand Canyon; hebben julie daar 1 nacht? Waarom wil je daar zo vroeg mogelijk vertrekken? Zorg er wel voor dat je ruim voor zonsondergang bij MV bent en niet pas bij start zonsondergang maar je hoeft er natuurlijk niet al in het begin van de middag te zijn.

In optie 2 maak je onnodig veel kilometers; optie 1 is efficienter. Waarom zou je in optie 2 wel de Valley drive doen en in optie 1 niet?
Ik zou bij optie twee niet HSB de laatste dag doen, maar op de dag dat je van de GC komt.

Het mooiste is een overncahting bij MV. Je moet dan wel vroeg vertrekken op om op tijd bij Antelope Canyon te zijn.

Hou bij de zonsondergang rekening met het tijdverschil: het is in MV een uur later dan bij de GC.

Marianne
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Grand Canyon - Monument Valley - Page op 1 dag?

Bericht door markro »

Kimmik85 schreef:
23 apr 2019, 23:10
En is het een veilige route in het (schemer)donker tussen MV en Page?
Houd er rekening mee, dat de schemertijd zoals wij die in West-Europa kennen daar niet bestaat. De schemertijd is heel erg kort en daarna is het er pikkedonker, echt stikdonker.
Ik heb ooit nadat ik in Monument Valley een zonsondergang had meegemaakt naar de plaats Bluff (UT) gereden in het donker, ruim 50 mijl, ruim een uur, en ik vond het verschrikkelijk. Ook mijn vrouw, die naast mij zat, vond het niet leuk. Zo verschrikkelijk donker, ook al heeft je auto koplampen, het zicht is erg beperkt en je kan niet goed zien of er mensen/dieren op de weg zijn, dus hardrijden is er ook niet bij.
Als het niet echt noodzakelijk is, zou ik het niet weer doen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Grand Canyon - Monument Valley - Page op 1 dag?

Bericht door Franciscus »

Alleen voor wat uitzichten en zonder de Valley drive zou ik het overslaan. Zonde van je tijd, er is op andere plekken ook heeel veel moois te zien.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Grand Canyon - Monument Valley - Page op 1 dag?

Bericht door Galapogos »

Ik vind Monument Valley de moeite van het omrijden waard, ook voor alléén het uitzicht vanaf The View.

Waarom is het een must om 8 mei in Page te overnachten? Je kunt toch ook gewoon in Monument Valley overnachten, en dan de dag erop vroeg naar Page rijden zodat je op tijd bent voor je tour in Antelope Canyon? Het is maar twee uurtjes rijden.
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Grand Canyon - Monument Valley - Page op 1 dag?

Bericht door AnitaV »

:offtopic:
Een zonsondergang in Death Valley meemaken en dan naar Death Valley Junction rijden is dus geen goed idee?
Als het niet te warm is willen we overnachten in Death Valley, maar anders overnachtten in Death Valley Junction.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Grand Canyon - Monument Valley - Page op 1 dag?

Bericht door Martin & Marianne »

@AnitaV: Dit gaat over Monument Valley. waaruit concludeer je dat een zonsondergang in DV en doorrijden naar DV Junction dus geen goed idee zou zijn? Qua afstand is dat niet vergelijkbaar met de rit van MV naar Page.
Maar ik zou zeker in DV zelf overnachten: de htite is toch geen reden om het niet te doen? Veel verschil met DV Junction zal er niet zijn en bovendien is er toch overal airco?

Marianne
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Grand Canyon - Monument Valley - Page op 1 dag?

Bericht door AnitaV »

@marianne
Er werd mij aangeraden om zeker niet in de donker van Death Valley naar Death Valley Junction te rijden. Wat denk jij daarvan?

De temperatuur in Death Valley Junction is iets lager dan in Death Valley.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Grand Canyon - Monument Valley - Page op 1 dag?

Bericht door Martin & Marianne »

Je ziet natuurlijk helemaal niets zodra het donker is, maar het is maar een half uur rijden, en je kunt al vertrekken voordat de zson helemaal onder is.
Het zal er inderdaad iets minder heet zijn dan in DV zelf, maar wat ben je van plan na zonsondergang? Je hebt toch airco in je kamer? In het park is het zwembad tot laat open dus je kunt nog gaan zwemmen. Of een drankje drinken, en dan op tijd naar bed voor de zonsopkomst bij Zabriskie Point.

Marianne
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Grand Canyon - Monument Valley - Page op 1 dag?

Bericht door Galapogos »

Wij zijn een paar jaar geleden na de zonsondergang bij Dante’s View terug naar ons hotel in Furnace Creek gereden (rit van 40 minuten). Dat was prima te doen, omdat we rustig reden. Er is op dat tijdstip bijna niemand op de weg daar dus geen reden om te haasten. Ook in Death Valley kun je wild tegenkomen. In de buurt van Furnace Creek troffen wij een roedel coyotes aan in de avond.

Van Dante’s View naar Death Valley Junction is een vergelijkbare reistijd op een vergelijkbare route, dus dat moet ook prima te doen zijn.

Het temperatuurverschil tussen Furnace Creek en Death Valley Junction is ‘s nachts al snel een graad of tien, dus significant. Jullie reizen met een camper, maar hebben die dingen geen air conditioning? (zelf geen ervaring met campers)
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Grand Canyon - Monument Valley - Page op 1 dag?

Bericht door PSVwally »

Ik zou voor de prijs waar ik voor het laatst in DV heb overnacht dat zeker nog een keer doen (iets van $120 geloof ik toen). Maar afhankelijk van de prijzen een 45 min verder vind ik dat nu ook wel prima.

Gewoon wat beter uitkijken met het rijden in het donker. Wat mij opviel ‘s avonds in wat meer afgelegen genieden is dat veel mensen, zelfs als er een tegenligger aankomt, met grootlicht op blijven rijden
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Grand Canyon - Monument Valley - Page op 1 dag?

Bericht door Trails »

Martin & Marianne schreef:
24 apr 2019, 21:54
Je hebt toch airco in je kamer?
Als ik me niet vergis gaat AnitaV met een camper.
Maar ook in een camper kun je de airco gebruiken. DV was 1 van de 2 plekken waar wij die gebruikt hebben.
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Grand Canyon - Monument Valley - Page op 1 dag?

Bericht door AnitaV »

Dankjulliewel. Ik kijk een dag van te voren wat de temperatuur gaat doen.

Even in een hotel slapen heeft onze voorkeur boven slapen met de airco aan in de camper.

Een prijs van 120 dollar ben ik niet tegen gekomen, wel veel hoger nl 351 euro.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Grand Canyon - Monument Valley - Page op 1 dag?

Bericht door Galapogos »

Gaat het om de nacht van 7 op 8 juni? Op de website van The Oasis at Death Valley (Furnace Creek) vind ik cabins voor 164 dollar inclusief taxes. Die cabins zijn echt prima motelkamers.
Kimmik85
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 sep 2012, 21:52
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: Gent, België

Re: Grand Canyon - Monument Valley - Page op 1 dag?

Bericht door Kimmik85 »

Galapogos schreef:
24 apr 2019, 15:47
Waarom is het een must om 8 mei in Page te overnachten? Je kunt toch ook gewoon in Monument Valley overnachten, en dan de dag erop vroeg naar Page rijden zodat je op tijd bent voor je tour in Antelope Canyon? Het is maar twee uurtjes rijden.
Omdat we 2 nachten in Page hebben geboekt en die zijn niet meer te annuleren of het kost ons veel centen... :(

Bedankt iedereen voor het meedenken! We zijn er zo ongeveer wel uit.

Op 8 mei starten we dan met de Desert View Drive in GC en afhankelijk van de duur daarvan (geen idee namelijk) kiezen we in Cameron of we richting Page of richting MV verder rijden. Is er nog voldoende tijd voor MV (incl. Valley Drive) by daylight, dan rijden we door. Sowieso ligt ons besluit vast dat we niet in het donker willen rijden, dan maar geen zonsondergang...
Besluiten we om van GC meteen naar Page te rijden, dan kunnen we de volgende dag misschien nog eens op en af rijden naar MV. Het lijkt ons wel nog de moeite om te doen.
Wandelen doen we trouwens vooral na Page (3 dagen Zion - 2 dagen Sequoia - 4 dagen Yosemite). Daarvoor ligt de focus vooral op rijden en sightseeing 8) .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer