Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Marin RV San Francisco en de ferry.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Marin RV San Francisco en de ferry.
Vandaag wil ik tickets voor Alcatraz boeken; we overnachten op Marin RV in SF. Ik heb gelezen dat het 10 minuten lopen is vanaf de camping naar de ferry. Dan is het na aankomst in SF ook nog 25 minuten lopen volgens google maps naar Pier 39.
Ik twijfel nu of ik Alcatraz in de ochtend het beste kan boeken of in de namiddag. Voordeel van de ochtend is dat je daarna niet meer op de klok hoeft te kijken; nadeel van de ochtend is dat we niet weten hoe lang de reis precies duurt van camping naar Pier 39 en als er dan iets mis gaat en je komt te laat zou dat wel heel vervelend zijn ...
Maar stel ik boek een tour om 10 uur; als ik dan om 8.20 de boot pak moet ik er toch ruim om tijd zijn zou je denken ... maar is die boot vol, of missen we hem, dan wordt het weer heel krap. Dus wat dat betreft misschien beter tour rond 16 uur?
Ik twijfel nu of ik Alcatraz in de ochtend het beste kan boeken of in de namiddag. Voordeel van de ochtend is dat je daarna niet meer op de klok hoeft te kijken; nadeel van de ochtend is dat we niet weten hoe lang de reis precies duurt van camping naar Pier 39 en als er dan iets mis gaat en je komt te laat zou dat wel heel vervelend zijn ...
Maar stel ik boek een tour om 10 uur; als ik dan om 8.20 de boot pak moet ik er toch ruim om tijd zijn zou je denken ... maar is die boot vol, of missen we hem, dan wordt het weer heel krap. Dus wat dat betreft misschien beter tour rond 16 uur?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
-
- Amerika-expert
Re: Marin RV San Francisco en de ferry.
In onderstaande link staan de ferry tijden.
Waar een rood sterretje of groen kruisje bij staat is het mij niet duidelijk of die op een dinsdag en woensdag in juli varen.
http://goldengateferry.org/schedules/Larkspur.php
Jullie een idee?
Waar een rood sterretje of groen kruisje bij staat is het mij niet duidelijk of die op een dinsdag en woensdag in juli varen.
http://goldengateferry.org/schedules/Larkspur.php
Jullie een idee?
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Volgens mij gaat dat alleen over de shuttle en heb je daar verder niets mee te maken, maar kun je gerust uitgaan van de aangegeven tijden.
-
- Amerika-expert
Ja, dat denk ik inmiddels ook. Ik kan aardig Engels maar hier kon ik toch niks van maken 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Hou er ook rekening mee dat de ferry in het weekend minder vaak gaat dan op werkdagen. Je kan als alternatief dan wel de bus nemen.
-
- Amerika-expert
Klopt , dank je. Wij zijn er op een woensdag.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Die boot zit inderdaad propvol, maar als je ietsje vroeger bent, dan ben je wel mee hoor. Wij hebben ook de boot van 8u20 genomen, en stonden er om 8u te wachten (reken toch maar 15-20 min wandelen vanaf de camping). We hebben eventjes op het dek van de boot gestaan maar het was daar koud, en binnen waren er geen zitplaatsen meer, dus moesten we daar wel rechtstaan, maar zolang duurt die overzet niet. Om 9u stonden we in SF. Dus als je de tour van 10u boekt, dan geraak je er in principe wel. Wijzelf hadden de tour van 16u geboekt. 's morgens hadden wij wel veel mist, maar naar de middag toe was het zonnig.
-
- Amerika-expert
Hebben de tour van 11 uur geboekt. Wil de ferry van 8.20 of 8.50. Kunnen voor de tour een kijkje nemen bij Pier 39 met de zeeleeuwen en dan na Alcatraz lunchen en richting Painted Ladies, Lombert Street en eventueel Golden Gate Park. Willen alleen wat highlights meepakken; zijn maar 1 volle dag in SF.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht