Laatste vraagjes betreffende camperreis augustus 2019.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Chantal09
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Laatste vraagjes betreffende camperreis augustus 2019.

Bericht door Chantal09 » 12 apr 2019, 13:11

Beste forumleden,

In augustus gaan we bijna 3,5 week met een camper rondtrekken door West-Amerika.
De vluchten, hotels en meeste campings zijn geboekt!
Nu mis ik nog twee campings en dat is:
Tussen Las Vegas en Mammoth lakes. (of eigenlijk June Lake, camping Silver lake is geboekt). Ik keek naar de camping Turtle Creek, maar deze is niet van te voren te reserveren.. We kunnen niet door Death Valley met de camper helaas. Kunnen we gokken op Turtle creek (zijn met 2 campers) of weten jullie een goed alternatief?

Daarnaast rijden we van Yosemite naar San Fransisco. In San Fransisco hebben we een hotel geboekt, maar de dag voordat we de camper moeten inleveren willen we al in de buurt van San Fransisco overnachten omdat de camper tussen 9.00-11.00 uur moet worden ingeleverd.
We willen die dag nog de tijd nemen in Yosemite (Mariposa Grove) en zullen dan einde van de middag in de buurt van San Fransisco aankomen. Kan iemand een camping aanraden, wellicht in de buurt van Cruise America?

Maandag moeten we klaarzitten om de camping in Yosemite valley te boeken? Zullen we bij North Pines de beste kans hebben? Het is nu toch om 16 uur en niet meer om 15 uur ivm de zomertijd?

Ik hoor het graag!

Grtz Chantal.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Laatste vraagjes

Bericht door Martin & Marianne » 12 apr 2019, 13:20

Je kunt natuurlijk ook in 1 keer van Las Vegas naar June Lake rijden en daar twee nachten blijven. Er is daar genoeg te doen in de omgeving.

Maandag inderdaad om 16.00 uur. Ik zou niet weten waarom je meer kans hebt op North Pines, dat is niet de grootste camping, dat is Upper Pines.

Kijk van te voren goed welke plaatsen geschikt zijn voor de lengte van de camper, en zet meerdere tabbladen open met een gekozen plaats. En begin een fractie voor 16.00 uur (wereldklok ernaast) met klikken.

Ik geloof dat Anthony Chabot hier wel wordt genoemd, gebruik anders de zoekfunctie eens voor iets bij Cruise America.

Marianne

Chantal09
Amerika-ontdekker

Re: Laatste vraagjes betreffende camperreis augustus 2019.

Bericht door Chantal09 » 12 apr 2019, 15:49

Dankjewel Marianne,

Oh , het is upper pines. Dan had ik me vergist. Is het verstandig om met name voor die te gaan dan?
We gaan proberen te reserveren met meerdere laptops. En meerdere tabbladen is een goede tip.

Ik heb even op google maps gekeken, maar als we in 1 keer door rijden is het boven death valley langs 569 km. Dat lijkt me erg ver op 1 dag.
En de omgeving van Lone Pine is ook de moeite waard toch?
Zo moeilijk inschatten als je er nog niet eerder bent geweest..

Ik zag wat campings in SF, zal nog eens googlen. Schijnen allemaal veredelde parkeerplaatsen te zijn en vrij prijzig, maar het is maar voor 1 nacht.

Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door Trails » 12 apr 2019, 15:50

Chantal09 schreef:
12 apr 2019, 13:11
Ik keek naar de camping Turtle Creek
Bedoel je Tuttle Creek campground (BLM) bij Lone Pine?
In die buurt liggen ook de Alabama Hills.
Wij stonden in 2017 op Lone Pine campground. Die is te reserveren. Schitterende ligging maar de plekken waren klein en erg scheef. We hebben 3 plekken geprobeerd voor we een beetje level stonden. Een volgende keer gaan we daar niet op een camping staan maar boondocken op de weg naar de Mobius Arch. Plek zat daar en erg mooi.
West USA: 1979, 1993, 2017, 2019
NYC: 1999, 2002, 2012, 2017
FL: 1986, 1992, 1997, 1998, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
Georgia: 2014, 2016
Arizona: 2017; CA-NV-UT-CO-AZ: 2017
Colorado, Wyoming & Utah: 2019

http://www.schoutenjanssen.nl

Elendan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Elendan » 13 apr 2019, 10:21

Voor de laatste nacht voor wij de camper inleveren bij CA heb ik gisteren een plekje op Anthony Chabot geboekt, niet goedkoop $48 en is te boeken vanaf 12 weken voor je overnachting. Maar ik vind ook dat er echt niets anders aantrekkelijks in die omgeving is te vinden.

Gisteren heb ik meteen om 17.30 uur geboekt omdat ik voor de laatste nacht in ieder geval hookup wil. Er waren nog 3 plaatsen vrij van de 12 hookups in totaal. Plaatsen zonder hookup zijn er natuurlijk ook, maar als je hookup wil zou ik wel meteen reserveren als het mogelijk wordt. CA is ongeveer nog 45 minuten à 1 uur rijden.
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon: https://www.pindat.com/reis/dagboek/ell ... regon-2019

covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door covri » 13 apr 2019, 11:26

De laatste nacht zorgen wij altijd dat we full hookup hebben. Je moet de tanks leeg hebben als je de camper inlevert. Dan is full hookup toch wel een must.

Chantal09
Amerika-ontdekker

Bericht door Chantal09 » 13 apr 2019, 16:20

Dank jullie wel voor de tips.

Ik hou de camping in de gaten, ik zag dat ik nu inderdaad nog niet kon boeken.
Hookup is dan inderdaad wel fijn zo'n laatste dag met de camper.

Groetjes Chantal

Chantal09
Amerika-ontdekker

Bericht door Chantal09 » 13 apr 2019, 16:27

Trails schreef:
12 apr 2019, 15:50
Chantal09 schreef:
12 apr 2019, 13:11
Ik keek naar de camping Turtle Creek
Bedoel je Tuttle Creek campground (BLM) bij Lone Pine?
In die buurt liggen ook de Alabama Hills.
Wij stonden in 2017 op Lone Pine campground. Die is te reserveren. Schitterende ligging maar de plekken waren klein en erg scheef. We hebben 3 plekken geprobeerd voor we een beetje level stonden. Een volgende keer gaan we daar niet op een camping staan maar boondocken op de weg naar de Mobius Arch. Plek zat daar en erg mooi.
Bedoel idd Tuttle Creek. Ik ga me in het boondocken even inlezen. Bedankt voor de tip.

Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Marenko » 13 apr 2019, 16:40

covri schreef:
13 apr 2019, 11:26
De laatste nacht zorgen wij altijd dat we full hookup hebben. Je moet de tanks leeg hebben als je de camper inlevert. Dan is full hookup toch wel een must.
Anthony Chabot heeft ook gewoon een dumpstation. Dus zouden de hook-up plekken vol staan, kun je altijd nog dumpen ;)

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 14 apr 2019, 16:49

Chantal09 schreef:
12 apr 2019, 15:49
Ik heb even op google maps gekeken, maar als we in 1 keer door rijden is het boven death valley langs 569 km. Dat lijkt me erg ver op 1 dag.
Van Las Vegas naar Lone Pine is toch bijna net zo ver als je niet door Death Valley mag?
Het is eerder de afweging tussen 2 nachten op dezelfde camping en minder kilometers of meer rijden en verschillende campings.

Marianne

AmerikaReiziger
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door AmerikaReiziger » 14 apr 2019, 22:39

Afgelopen juni op Anthony Chabot gestaan. Plek 69, zonder hookup. Wat een prachtige plek met fantastisch uitzicht over het meer. Er liepen veel wilde kalkoenen over de CG. De camping lag prima ten opzichte van Roadbear. Volgende morgen eerst van de dump op de camping gebruik gemaakt. Cruise America is misschien iets verder rijden dan Roadbear, maar deze camping ligt prima voor een laatste stop voordat je de camper gaat inleveren. Als je er gaat overnachten, doe dan de groeten aan de (nederlandse) ranger mevrouw die het erg leuk vond om na 40 jaar VS zo af en toe weer eens wat nederlands te kletsen. Het inchecken bij het park duurde wat langer dan gebruikelijk daar door :thumbup:
RV reizen 2010 Utah vanuit Las Vegas 2012 Colorado/Wyoning vanuit Denver 2014 van Orlando Florida via Niagara Falls naar New York 2016 Arizona/New Mexico vanuit Las Vegas 2018 California/Oregon vanuit San Fransisco.

Chantal09
Amerika-ontdekker

Bericht door Chantal09 » 19 apr 2019, 11:59

AmerikaReiziger schreef:
14 apr 2019, 22:39
Afgelopen juni op Anthony Chabot gestaan. Plek 69, zonder hookup. Wat een prachtige plek met fantastisch uitzicht over het meer. Er liepen veel wilde kalkoenen over de CG. De camping lag prima ten opzichte van Roadbear. Volgende morgen eerst van de dump op de camping gebruik gemaakt. Cruise America is misschien iets verder rijden dan Roadbear, maar deze camping ligt prima voor een laatste stop voordat je de camper gaat inleveren. Als je er gaat overnachten, doe dan de groeten aan de (nederlandse) ranger mevrouw die het erg leuk vond om na 40 jaar VS zo af en toe weer eens wat nederlands te kletsen. Het inchecken bij het park duurde wat langer dan gebruikelijk daar door :thumbup:
Dankjewel voor de informatie! Ik ben van plan de camping te reserveren, maar dit kan vanaf 12 weken voor vertrek.

Groetjes Chantal

Chantal09
Amerika-ontdekker

Bericht door Chantal09 » 19 apr 2019, 12:03

Martin & Marianne schreef:
14 apr 2019, 16:49
Chantal09 schreef:
12 apr 2019, 15:49
Van Las Vegas naar Lone Pine is toch bijna net zo ver als je niet door Death Valley mag?
Het is eerder de afweging tussen 2 nachten op dezelfde camping en minder kilometers of meer rijden en verschillende campings.

Marianne
Ik heb nog even in google maps gekeken, dan rij je bovenlangs rechtstreeks naar June Lake. Dat is idd niet veel verder.. Goede overweging inderdaad! Dankjewel.

Groetjes Chantal

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer