De drukte in Zion NP visueel

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

De drukte in Zion NP visueel

Bericht door Mrvanilla »

Een bericht plus filmpje van het management van Zion NP en hoe ze worstelen met het vraagstuk van drukte in het park.


Groetjes,
Daniel
Gast

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door Gast »

Inderdaad een groot probleem - en de populariteit van social media (inclusief dit forum) zal het probleem ook alleen maar groter maken (maar ook oplossen). Ik las in de comments al een mogelijke oplossing: loterij voor toegang tot het park of geselecteerde wandelingen. Dat gebeurt in andere parken geloof ik ook al.
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door Marielleh »

Dit soort beelden houden mij dus tegen om te gaan.....
Een jaar of 19 geleden ben ik in het westen geweest en herken van die reis het "crowded" niet. Me inlezend op de VS nu merkte ik dat er veel drukte is in de parken, vooral in de zomervakantie (waarvan ook wij het nu moeten hebben). Nu gekozen voor het oosten. Met het maken van de reis al veel moeten schrappen dus nog de bucket list voor het oosten is nog lang niet afgevinkt dus we zouden in theorie nog meerdere keren kunnen gaan waarbij we de allerbekendste parken in het westen mijden.

Het is zo begrijpelijk, maar ook zo zonde dat moeder natuur overgenomen wordt door hordes toeristen....

Trouwens; het drukste park in de states is de Great Smokey Mountains, die gaan wij wel bezoeken. Exact buiten de weekenden gepland en met voor nu de intentie de dagen daar erg vroeg te starten in de hoop de drukte enigszins voor te zien (zonder de illusie dat dat ook echt zal lukken :shock: ).
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door Trails »

Voor ons was dit in 2017 al reden om niet naar de valleys van Yosemite en Zion te gaan.
Hoe mooi het er ook mag zijn, als je zo in polonaise moet lopen kun je toch niet genieten van de omgeving?!
Bovendien wordt het er ook een stuk gevaarlijker door.
Van Yosemite hebben we in 2017 alleen de oostkant gedaan en verder genoten van de Eastern Sierras en in Zion hebben we Kolob Canyon bezocht.
Dit vonden we zo mooi (en rustig) dat we er dit jaar weer heen gaan (met Kolob Terrace Road).
We nemen zelfs de lange weg van oost naar west waarbij we ook nog Pipe Spring NM bezoeken.

De opmerkingen steeds dat je HET toch beslist gezien moet hebben...
Tja, nogmaals, er is daar zó veel moois te zien.

Degenen van ons die in 2017 nog nooit in Arches en Grand Canyon waren geweest vonden die parken de grootste tegenvallers.
Puur en alleen vanwege de enorme drukte.
De kleinere parken maakte zo veel meer indruk. Het feit dat je alleen ergens bent, stil staat en van je omgeving geniet.

Maar, dat is slechts mijn bescheiden mening...
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door Markstaal »

Het zal wel niet zolang meer duren dat er permits komen voor Angels Landing.

Vorig jaar september voor de 2e keer in Zion geweest, vond het toen redelijk meevallen. Als je zo vroeg mogelijk er bent is het nog best goed te doen.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door Tipsy_1 »

Als wij het ergens te druk vinden, gaan we gewoon weg. Er is meer dan genoeg te doen in de US zonder dat je daarvoor in file moet lopen.
Wij hebben overigens vorig jaar in zion en bryce bij momenten ook echt meer dan een uur "alleen op de wereld" rondgewandeld hoor, dat is best nog mogelijk.

Marielleh: wij waren vorig jaar in april/mei in de GSM en ik vond het ondanks bij momenten veel drukte een heerlijk park. Weer een kwestie van de dag slim indelen want wij hebben eigenlijk "geen last" gehad van de drukte (hoewel we bij momenten wel in veel volk liepen maar als dat niet de hele dag door is dan stoort dat niet he)
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door covri »

Ben blij dat wij in 2008 de bekende parken als Yosemite en Zion gezien hebben.
Was heel goed te doen. Zelfs in Yosemite zonder reserveren op campground gestaan. Vorig jaar zijn we bij Arches doorgereden, in mei, omdat er een file stond het park in. Gelukkig ook in 2008 bezocht. Ben zo blij dat wij niet in het hoogseizoen deze parken hoeven zien...... snap dat als je geen keus hebt, er toch wel naar toe wilt, maar zoals @Trails zegt, er is zoveel moois buiten de standaard parken.
Wij zoeken nu andere gebieden, dit jaar wordt het het noord westen. Zal ook wel druk zijn, Yellow Stone :wink: . Gelukkig zijn we ook daar al eens geweest.
En verder beetje af van de standaard parken en veel state parken bezoeken.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door Trails »

covri schreef:
11 apr 2019, 19:47
Ben zo blij dat wij niet in het hoogseizoen deze parken hoeven zien......
En wij gingen/gaan niet eens in het hoogseizoen. Alhoewel het hoogseizoen in de bekende parken ook steeds langer en langer wordt.
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door mpaauwe »

Als ik dit zo zie hebben wij op 25 juli 2017 erg veel mazzel gehad. De 24e heeft het de hele dag enorm geregend. Toen wij de 25e 's ochtends opstonden regende het nog. Eerst even rustig ontbeten en rond 9.00 uur vanuit Zion Park Motel naar de parkeerplaats bij het visitor center gereden. Poncho's gekocht en naar de bus. Geen rij bij de bus, zo instappen en genoeg plek over. Eerst bij stop 7 de Weeping Rock Trail gelopen. Het miezerde nog een beetje, maar was te doen. Vervolgens de eerstvolgende bus naar stop 9 genomen. Richting de Narrows gelopen, waar we helaas het water niet in mochten omdat de stroming te hard was. Op de terugweg naar de bus werd het droog, de poncho's konden uit. Graadje op 23, heerlijk weer. Weer zo in de bus gestapt en de wandeling naar Emerald Pools (lower, middle en upper) gedaan. Ook hier was het niet druk. Alle bussen konden we zo instappen, nergens wachtrijen. Uitzonderlijk voor in de zomervakantie als ik het overal lees, maar wij hebben er van genoten.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door Vito »

Verschrikkelijk ... moet er niet aan denken..
Ik denk toch dat de oplossing in maximum aantallen bezoekers moet worden gezocht of idd in permits.
Niet alleen voor Zion, maar ook voor andere parken.
Maritabma
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 20 dec 2018, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door Maritabma »

Zou het in oktober ook zo druk zijn? Wij gaan dan namelijk..
Natasjava
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 sep 2017, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door Natasjava »

Wow zo druk! Wij waren er half mei vorig jaar, en toen was er gelukkig niet zoveel volk in Zion, idem in de andere parken. Ik vond het eigenlijk nog best rustig, ondanks het super goede weer. Gek om te zien dat het nu dan al zo druk is in Zion. Dit zal met de jaren vermoedelijk alleen maar meer en meer worden, tot er inderdaad een stop wordt toegevoegd op de een of andere manier..
2015: 7/9 - 14/9 - New York City - NY
2018: 27/4 - 20/5 - West Coast - CA, NV, UT, AZ
2020: East Coast - NY, NJ, DE, MD, VA, PA -> cancelled due to COVID-19 :(
2022: West Coast - CA
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door BonnyR »

Vreselijk dit... :shock: Maar niet alleen hier.

het alles moeten vastleggen van je overnachting tot de tours aan toe. Dat al 4 tot 6 maanden van te voren. Wij willen niet alles vastleggen, maar dat gaat betekenen dat je niet op de dag zelf ergens aankomt en een tour kunt boeken, dus pis je naast de pot..... :sadcry:

Een vakantie gaat om genieten en niet om van uur tot uur ( want daar gaan we heen..) alles moeten vastleggen en geen ruimte meer hebben om ergens langer , korter te blijven. Je hele schema loopt dan in het honderd. Jaren geleden hadden we een ticket en een camper en s'avonds op de camping pakten we de kaart om te kijken waar we nu heen zouden gaan.

Gelukkig gaan we buiten de schoolvakanties. Ik wilde typen hoogseizoen, maar het hoogseizoen is tegenwoordig ongeveer vanaf het moment dat de boel opengaat tot het weer dichtgaat...

Ik denk dat in tijd het probleem zichzelf oplost, dat mensen het voor gezien houden en op zoek gaan naar andere bestemmingen..

Jee... je wilt toch niet in een rij staan om een stukje te wandelen in de natuur???

Ik liep gisteren , helemaal alleen, te wandelen in de natuur misschien moeten we dat een beetje promoten zodat al die Amerikanen hier komen wandelen hebben we daar meer plek... :lol:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door Coyote »

Wow! :shock:

Die drukte is nog erger dan ik dacht. Ben wel heel benieuwd hoe laat op de dag dit filmpje gemaakt is. Maar man, wat een gekkenhuis! :blink:

Gelukkig heb ik Angels Landing in 2006 al gelopen. Zie ook mijn reisverslag 2006 bij 20 juni. 's Ochtends om 07:30 uur gestart bij 'The Grotto'. Rond 10:30 uur was ik weer beneden. Vergeleken met bovenstaand filmpje was het toen uitgestorven... :P

Als tip denk ik dat je 's ochtends heel vroeg moet starten voor wandelingen als deze. Ook voor de andere NP's, als je bepaalde wandeling wil gaan doen, start vroeg, heel vroeg!

Ben heel benieuwd waar dit naartoe gaat. Want zoals op bovenstaand filmpje kan het natuurlijk niet zo doorgaan. Niet voor Zion NP maar ook niet voor parken als Yosemite NP, Arches NP en Sequoia NP (waar na Memorial Day ook al bussen ingezet worden en het ook behoorlijk druk was naar de top van Morro Rock).

Wat ben ik blij dat ik alle grote parken (meerdere malen) bezocht heb en de noodzaak er nu niet meer zo is. De herinnering blijft en ik ben blij dat dat in een iets rustigere periode was. :wink:

Roland
Bijlagen
image.png
image.png (170.81 KiB) 3617 keer bekeken
image.png
image.png (160.46 KiB) 3617 keer bekeken
image.png
image.png (163.02 KiB) 3617 keer bekeken
image.png
image.png (174.57 KiB) 3617 keer bekeken
image.png
image.png (134.42 KiB) 3617 keer bekeken
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door Coyote »

BonnyR schreef:
12 apr 2019, 11:43
Ik denk dat in tijd het probleem zichzelf oplost, dat mensen het voor gezien houden en op zoek gaan naar andere bestemmingen..
Ik ben daar nog niet zo zeker van. We merken aan alles dat vakanties naar Amerika een stuk populairder zijn geworden de afgelopen 10 jaar. Ook de Amerikanen zelf gaan er meer opuit. Men heeft meer te besteden en door social media zien we ongelooflijk mooie natuurgebieden waar we, heel begrijpelijk, zelf ook naartoe willen.

Zelf oplossen zie ik niet zo snel gebeuren. Wel dat men maatregelen moet nemen om bezoeken aan de populaire parken in goede banen te leiden.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door Dutchess »

Wij waren er vorige maand. Mijn man zei toen, "ooit wil ik ook Angels Landing eens hiken." Toen zei ik tegen hem, "kijk nu eens naar boven, daar kan je ze zien lopen," en toen zag hij ze helemaal daar boven in polonaise lopen en hij zei meteen "daar heb ik helemaal geen zin in!" Een echt laagseizoen is er haast niet meer, de shuttle bus begint tegenwoordig in februari al te rijden in het weekend. Wij hebben dan het privilege dat we in de winter ook vrij makkelijk het park in kunnen (en dat vinden wij heerlijk) maar dan is Angels Landing toch wel gevaarlijk met ijs en sneeuw.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
EllenVakantie
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 sep 2017, 19:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door EllenVakantie »

Wij waren vorig jaar eind juli in Zion en hebben Observation Point en de Narrows gelopen zonder drukte door heel vroeg te starten. We konden bv zonder moeite foto’s nemen met alleen ons gezin. Toen we terugliepen was het laatste stuk van de Narrows heel druk, maar 5 van de 6 uur dat we gelopen hebben was het rustig. Hetzelfde voor Observation Point, terwijl Angels Landings gesloten was en er dus geen spreiding was over beide wandelingen. Vroeg beginnen en genieten van de overweldigende natuur. Het jaar ervoor waren we in juli in Yellowstone en ook daar hebben we heel weinig last van de drukte gehad. Vroeg naar de highlights en als je iets verder van de parkeerplaats gaat ben je bijna iedereen kwijt. We waren met 1 andere wandelaar bovenop Avalanche Peak en stonden met ons tentje helemaal alleen op Sentinel Meadows.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door Felicitas »

Wij hebben tot nu toe ook weinig last van drukte in het hoogseizoen. Ook niet in de parken. We proberen wel de drukte zoveel mogelijk te omzeilen. Voor ons werkt meestal wel een van de volgende trucs:
  • vroeg beginnen
  • onbekendere wandeling
  • langere wandeling
  • moeilijkere wandeling
  • ander natuurgebied bezoeken dan Nationaal Park (er is nog veel te ontdekken in andere wilderness areas)
  • natuurgebied bezoeken nét buiten een Nationaal Park (de mooie natuur houdt nooit abrupt op)
  • internet afspeuren naar onbekendere pareltjes
  • wandeling kiezen die begint bij moeilijker te bereiken trailhead
  • overnachting plannen dichtbij bezienswaardigheid/trailhead zodat je er vroeg kunt zijn (of nog laat)
Misschien zijn er nog meer goede tips?

Overigens vinden we het nooit zo’n probleem om ons af en toe over te geven aan de drukte als we echt iets willen zien. We vinden het dan leuk om met mensen een praatje te maken.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door Marenko »

Marielleh schreef:
11 apr 2019, 18:04

Trouwens; het drukste park in de states is de Great Smokey Mountains, die gaan wij wel bezoeken. Exact buiten de weekenden gepland en met voor nu de intentie de dagen daar erg vroeg te starten in de hoop de drukte enigszins voor te zien (zonder de illusie dat dat ook echt zal lukken :shock: ).
GSMNP is vooral druk in september/oktober met de herfstkleuren dan trekken ze de meeste bezoekers :wink:
Maritabma schreef:
12 apr 2019, 10:52
Zou het in oktober ook zo druk zijn? Wij gaan dan namelijk..
Ja, ook in oktober is het zo druk, zeker in de weekenden.
Dit schreven wij in 2016, eind oktober:
Wat te doen? Naar Valley of fire. Daar is het in ieder geval veel minder druk dan hier in de Zion valley. Want mensen, wat een gekkenhuis is het hier. Alle parkeerplaatsen zijn bezet. In het Visitor Center lijkt het wel een kinderopvang. En we denken: als we naar een pretpark willen dan doen we dat wel uit eigen keuze. Maar niet omdat er zoveel mensen naar een natuurpark komen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door Martin & Marianne »

Ik dacht even dat de bovenste foto op https://www.volkskrant.nl/kijkverder/v/ ... k-21-2019/ Angels Landing was. Maar het is de top van de Mount Everest. Het is tegenwoordig overal druk. De Mount Everest slaan we dus ook maar over.

Martin
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer