De drukte in Zion NP visueel

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door tomhster »

Ik was er ook begin juni en ben de vallei niet in geweest, want veel te druk. Geen parkeerplek te vinden. Canyon Overlook Trail was echter best te doen. Het is dus echt schapengedrag.
Anneke001973
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 jul 2013, 17:41
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door Anneke001973 »

Wij waren op 2 juli in Zion. Tot onze grote verbazing zeer kalm.
Om 16u namen we shuttle aan hotel tot Visitor Center, slechts 3 andere mensen op bus. Daarna de shuttle richting Narrows, ook hier maar n half busje vol.
Normaal hadden we deze wandeling de volgende ochtend vroeg gepland maar op laatste moment planning gewijzigd.
Tijdens de wandeling was er wat volk ( vooral aan de start in het water maar velen haakten precies snel af en maakten rechtsomkeer) maar verre van hoe ik het hier op foto s zie.
Busje op retour ook maar halfvol, was ondertussen al wel 20.40u, lag misschien aan het late tijdstip.
Waarschijnlijk hebben we dus veel geluk gehad en op de juiste moment geweest.
Wandeling was super ( 4 tieners) , wel koud maar dat wende wel.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door Markstaal »

Vanaf 4 uur wordt het vaak een stuk rustiger in de parken, ook omdat veel mensen weer naar huis gaan. Mijn ervaring is dat het vooral tussen 10am en 4pm het drukste is.
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door WeernaardeVS »

Ik was er ook begin juni en ben de vallei niet in geweest, want veel te druk.I
Wij waren er ook begin juni en stonden op de campground. Vanwege de ervaringen met drukte op het forum en het feit dat Observation point/Hidden Canyon / The Narrows toen gesloten waren hebben we ons programma veranderd. We zijn eerst 1 nacht in Kolob geweest, daarna 2 nachten in de Valley.
De middag dat we aankwamen zijn we rond 18 uur met de bus richting Narrows gegaan en hebben een stuk teruggelopen. Er zaten welgeteld 5 mensen in de bus.
De volgende dag hebben we aan de oostkant van Zion gewandeld. Daar liepen we in ons eentje, al was het soms bij een parking en er vlak omheen wel erg druk. Canyon Overlook niet gedaan, het was een grote puinhoop bij de parking daar.
De dag dat we vertrokken hebben we nog even Watchman gedaan. Hoewel we om half 8 vertrokken was het toch aardig druk op die trail. Maar, dit was een zaterdag. Toen we terugkwamen en over de parking naar de tent liepen (+- 8.45) reden er al mensen wanhopig rondjes en werd ons gevraagd of we weggingen. In Springdale was toen nog wel genoeg parkeerplek zagen we toen we weggingen.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
travelchecker
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jul 2019, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door travelchecker »

Ik heb een extra dag Zion buiten het weekend ingepland om toch een beetje de drukte te ontlopen, want dit is echt verschrikkelijk lijkt me.
Mijn USA verhalen lees je op https://www.travelchecker.be
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door PSVwally »

Ik weet wel dat mijn verhaal niet over Zion gaat, maargoed.

Gisteren bij Devils Bridge trail in Sedona dacht ik onderaan dat het allemaal wel mee zou vallen met de drukte. Maar vanaf het punt waar je zogezegd wat moet klimmen tot aan de Arch zelf liepen zeker 200+ mensem. Er stonden mensen al meer dan 1,5u te wachten voor ze een foto van zichzelf op de arch konden nemen...

En wat mensen op dat klimstuk toch meesjouwen. Complete koelboxen!!?? Kinderen/babies! In mijn ogen totaal onverantwoord. Je zal eens uitglijden, of je kind...
Ik kreeg bij het 2e ‘klim’punt zelfs een jochie in mn handen gedrukt of ik hem even aan wilde pakken en door wilde geven?!? Papa stond inmiddels 5m onder me en mamma durfde alleen ‘op de kont’ van de helling af.

Bij La Jolla zag ik mensen jonge zeehonden voeden en aaien?!? Terwijl overal aangegeven staat wat uit de bujrt te blijven

Ik zag net ook weer eens een filmpje van RMNP waar mensen ‘aangevallen’ werden door een hert of dergelijke. Ga dan toch ook aan de kant als je zo’n beest 10m van je af hebt lopen denk ik dan.

Ik begrijp soms echt niet meer of we er echt allemaal niets meer om geven?

Ik ben ook niet roomser dan de paus hoor. Ik vlieg ook 1000-en kilometers en rij ook veel en soms (veel) te hard, maar met om soort zaken kan ik me echt boos maken
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door Old Faithful »

PSVwally schreef:
29 sep 2019, 04:45
Ik zag net ook weer eens een filmpje van RMNP waar mensen ‘aangevallen’ werden door een hert of dergelijke
Het was een eland. Ik zag dat gisteren op tv.
Groet,

Old Faithful
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door SuzieQ »

Ik vraag mij af of het niet gewoon aan de wereld van nu ligt. Ik heb op mijn recente buitenland trip zoveel egoïsme en domheid gezien. En dit was niet eens veel in de natuur.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door stegeman »

In alle national parken ook wij veel domheid gezien. Bijv 2m afstand van een coyote en mooi blijven staan en paaien. Appel halen uit de auto en voeren... terwijl wij op 50m afstand dit aanschouwen vanuit de auto en het niet wagen er uit te gaan.
Wat drukte betreft. Death Valley was heel rustig, Bryce en GC viel ons ook erg mee! Yosemite was voor ons kwa drukte de grootste tegenvaller. Niet Zion. Ook druk, maar was eigenlijk wel te doen. Waren op drukte voorbereid en dat wetende viel het in Zion mee. Altijd plek in de shuttle ook. Terwijl het shuttlesysteem in Yosemite rampzalig verliep. Enorm lang wachten. 45-60minuten.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1628
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door BonnyR »

stegeman schreef:
07 okt 2019, 09:14
Terwijl het shuttlesysteem in Yosemite rampzalig verliep. Enorm lang wachten. 45-60minuten.
Toen wij er waren eind april was het al erg druk. Een ranger pikte ons op, hij zag mijn man in een rolstoel (....ieder nadeel heeft z'n voordeel :wink: ) en bracht ons naar het punt waar we wilden uitstappen. Hij vertelde dat ze in de zomer maanden grote problemen verwachten, omdat ze niet genoeg chauffeurs hadden.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door stegeman »

We waren in september. Chauffeur zei dat op z’n drukst in augustus/juli er een dag was waarop men 3 uur(!!) moesten wachten. Dan valt die 45-60m nog mee..... We hadden anders die shutte zeker niet genomen. Stonden daar maar terwijl het donker werd en frisser werd zonder trui of jas. Maar dachten dat het net zo goed was als Zion en Bryce en GC.. daar liep het shuttlesysteem perfect!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer