De drukte in Zion NP visueel

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door Mrvanilla »

Jammer inderdaad. Wilde er nog graag een selfie maken!
Groetjes,
Daniel
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 979
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door stegeman »

Ik zag het ook in het nieuws :shock: Maar die Mount Everest kom ik zowiezo nooit :D Dat scheelt weer. Yellowstone etc viel me erg mee in 2017 hoogseizoen. Dus we gaan er maar van uit dat het in september vast niet nog veel drukker zal zijn in Yosemite/Zion. ‘Drukte’ is een relatief begrip. We kunnen veel hebben. Maar polonaise lopen zoals op de foto die Marianne net stuurde. Never. Dan zie ik iets maar niet.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door IngridZw »

Wij hebben de afgelopen jaren zowel in het hoogseizoen als voorseizoen de meeste bekende nationale parken bezocht ook Great Smokey Mountains, maar de drukte die sommigen beschrijven, zoals tijdens een wandeling in polonaise lopen, hebben wij nooit zo extreem ervaren. (Angels Landing hebben we trouwens niet gelopen.). Maar ook al was het druk, wij vonden dit nooit zo hinderlijk. En ja soms komen er busladingen met toeristen maar dat nemen we dan maar voor lief. Ieder zo zijn eigen maar om ergens te wandelen in the middle of nowhere waar je geen mens tegenkomt is weer niet ons ding. Mensen zien en ontmoeten, een praatje maken is ook een deel van onze vakantie.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 4001
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door Loek »

Toerisme neemt toe, grotendeels door gratis reclame op sociale websites. Maar het zijn niet alleen toeristen uit de US en Europa. Vanuit voormalige oostbloklanden komen ze nu ook massaal hier kijken. En ook in Aziatische landen (lees: China) hebben ze meer inkomen en komen het bij ons in Amerika opmaken. Ik kom bijna nooit meer in Rocky Mountain NP omdat het daar gewoon te druk is geworden. Niet alleen in het park, maar de wegen ernaartoe slibben gewoon dicht. Laatst was ik er weer een keer toen ik op weg was naar Grand Lake. In het visitor's center heb ik vrijwel geen engels gehoord, alleen Duits, Nederlands, Frans, Italiaans, Pools, Zweeds etc. Hele bussen met Aziaten, eerst dacht ik Japanners, maar later bleek een bus met Koreanen en nog 4 met Chinezen. En allemaal in een sliertje op wandeling langs Bear Lake. Ik ben maar weer in de auto gestapt en ben doorgereden naar Grand Lake; zo hebben zij weer meer ruimte. Het is in ieder geval goed voor de lokale economie van Grand Lake en Estes Park!
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door Trails »

Vreselijk. :roll:
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door SuzieQ »

Ben benieuwd naar Arches.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door PSVwally »

Oh, bij Arches is he ook normaal om een uur aan te schuiven voor je het park binnenkunt hoor. Ik was daar in 2013 begin/midden Mei en toen was het bij de Devils Campground parkeerplaatsen al volle bak (overigens op de wandelingen na 200m wel rustig). Dit park slibt tegenwoordig ook helemaal dicht
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door covri »

SuzieQ schreef:
25 mei 2019, 00:26
Ben benieuwd naar Arches.
Vorig jaar eind mei zijn we doorgereden bij Arches. Er stond een file om het park in te komen, dan weet je dat je nergens je rv kwijt kan om te wandelen.
Gelukkig hebben we Arches in 2008 al bezocht, toen prima te doen, zonder parkeer problemen.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1793
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door Felicitas »

Daarom is het zo fijn dat er in Amerika zoveel fantastische alternatieve mooie gebieden en wandelpaden zijn. Ruim 206-duizend mijl aan trails alleen al op deze kaart.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door Trails »

Zo is het maar net, Felicitas.

Die drukte was in 2017 onze grootste ergernis. Met name omdat we de camper in die parken nauwelijks of niet kwijt kwamen. Ondanks dat we er vroeg waren.
Dit jaar slaan we de "grote" parken dan ook over en richten ons op de State Parks, de onbekendere NPS Parks en Monuments en andere natuurgebieden.
Meer dan genoeg te zien/doen.
Voor wandelen gebruiken wij deze:
https://www.alltrails.com/
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door SuperFieke »

Wij waren in juli 2018 in Arches en daar stond helemaal niemand aan te schuiven aan de ingang, we konden zo doorrijden. Er was wel wat drukte in het park, maar dat viel eigenlijk nog mee.
Wij gaan altijd in het hoogseizoen, maar zo'n extreme drukte zoals op die foto's waar ze in polonaise lopen, hebben wij eigenlijk nog niet meegemaakt.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door SuzieQ »

Bedankt voor de reacties. We houden er rekening mee.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door Coyote »

covri schreef:
25 mei 2019, 11:23
SuzieQ schreef:
25 mei 2019, 00:26
Ben benieuwd naar Arches.
Vorig jaar eind mei zijn we doorgereden bij Arches. Er stond een file om het park in te komen, dan weet je dat je nergens je rv kwijt kan om te wandelen.
Mijn ervaring dit jaar (mei/juni) met de Nationale Parken was goed. Wel druk maar kunnen zien wat ik wilde zien. Nou moet ik er wel bij zeggen dat bij bijna alle parken heel vroeg aanwezig was, tussen 07:00 u en 08:00 u.

Saguaro NP (east): rond 08:00 u aanwezig. Park was bijna uitgestorven en tijdens de loop vrijwel niemand gezien.

White Sands NM: rond het middaguur aanwezig. Weinig bezoekers en volop parkeerruimte bij de sanddunes.

Arches NP: rond 08:00 uur het park binnen gereden. Geen wachtrij maar gezien het aantal auto's dat dezelfde kant op ging zou het een drukke dag worden. Gelijk doorgereden naar de parkeerplaats van Delicate Arch. Groot parkeerterrein dat toen voor minder dan de helft gevuld was. De hike naar Delicate Arch was drukker dan de vorige keren maar prima te doen, gestart rond 08:30 u. Had 'm eigenlijk uurtje eerder willen starten maar lukte niet omdat ik van ver moest komen. Bij Delicate Arch gezellige drukte en men hield rekening met elkaar. Velen wilden natuurlijk op de foto bij de Arch maar er waren ook momenten dat men even wachtte zodat de anderen Delicate Arch mooi op de foto konden zetten wat erg gewaardeerd werd. Bij terugkomst auto al een stuk drukker en ook steeds meer wandelaars naar boven. Naar de Windows Section gereden waar het zeer druk was. Parkeerterrein compleet vol. Was inmiddels ook al rond het middag uur. Busladingen vol (zelfs bus vol Nederlandse toeristen) liepen daar. Foto's maken zonder anderen erop kostte moeite. Bij Balanced Rock nog net een parkeerplekje kunnen bemachtigen. Bij het uitrijden van het park, rond 12:30 u, stond er een zeer lange rij auto's voor de ingang.

Bryce Canyon NP: voor 08:00 u al aanwezig voor een wandeling vanaf Sunrise Point van de Queens Garden Trail. Redelijk druk op parkeerplaats en auto's werden al her en der geparkeerd terwijl verderop bij de officiele parkeerplekken voldoende ruimte was. De trail zelf werd goed bezocht maar gelukkig was het nog lang geen file wandelen. :P

Sunset Crater NM: 2e helft middag en zeer rustig. Gezellige wandeling gemaakt met Martijn (Njit) en Linda (SpaceAce). :wink:

Al met al is het mij niet tegengevallen dit jaar maar je kunt zeker merken dat een park als Arches NP zeer populair is. Ook Moab is veranderd. Super druk en er worden nog steeds motels bijgebouwd.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door ingrid1955 »

Coyote schreef:
07 jul 2019, 10:40
Mijn ervaring dit jaar (mei/juni) met de Nationale Parken was goed.
Kan dit alleen maar beamen. Mits wat planning valt het op de meeste plaatsen best mee, en wie wat langere wandelingen maakt is vaak ,,alleen" op de wereld.
Als het enigszins kan moet je bv Old Faithful in Yellowstone niet bezoeken tussen 10u00 en 17u00, maar ervoor en erna, veel veel minder druk en bovendien nog het mooiste licht ook. En dat geldt voor veel plaatsen. De drukte van Angels Landing geldt zeker niet voor heel Zion, en die wandeling is bovendien zeker niet de mooiste van het park, ferm overroepen.

Jacques
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door covri »

ingrid1955 schreef:
07 jul 2019, 11:07
Als het enigszins kan moet je bv Old Faithful in Yellowstone niet bezoeken tussen 10u00 en 17u00
Wij waren dit jaar rond 10 uur bij Old Faithful met een 30 ft rv. Genoeg ruimte. Een aantal uren later toen we terug kwamen was het afgeladen vol. Inderdaad dus: op tijd gaan.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door Coyote »

Vergeet nog de ervaring bij Kasha Katuwe Tent Rocks NM en Carlsbad Caverns NP van dit jaar te vermelden.

Kasha Katuwe Tent Rocks NM: In het verleden (2006) ook al eens eerder geweest. Toen begonnen rond het middaguur (warm!) en slechts weinig wandelaars tegengekomen. Nu bewust heel vroeg gestart. Dit werd geadviseerd op de website. De (niet zo kleine) parkeerplaats zou vlug vol raken. Toen ik rond 09:00 u arriveerde stond de parkeerplaats reeds voor meer als de helft vol. Ook zag ik veel meer wandelaars dan 13 jaar geleden. Het was af en toch wel even file wandelen. :? Toch weer genoten van al het moois en bovenop heerlijk ruim een half uur van het uitzicht genoten. Gek genoeg liepen de meeste wandelaars niet door naar het eind waardoor het daar heerlijk rustig was.

Carlsbad Caverns NP: Arriveerde hier aan het eind van de ochtend. Parkeerterrein was zo goed als vol en ook hier veel wandelaars die de grotten bezochten maar niet hinderlijk. Voor het laatst geweest in 2005 en kon mij er weinig van herinneren hoe het 14 jaar geleden was. Heerlijke uitgebreide wandeling in de grotten gemaakt en geen last van anderen ondanks drukte.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Annika
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 01 apr 2019, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door Annika »

ingrid1955 schreef:
07 jul 2019, 11:07
De drukte van Angels Landing geldt zeker niet voor heel Zion, en die wandeling is bovendien zeker niet de mooiste van het park, ferm overroepen.
Welke wandeling(en) zou jij betitelen als de mooiste dan?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42056
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door Martin & Marianne »

Als je een lange wandeling zoekt, dan is Observation Point een aanrader.
De Emerald Pools + Kayenta trail is ook erg mooi, maar wel druk.

Marianne
Gemika71
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 mar 2019, 21:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door Gemika71 »

Wij zijn net terug uit de VS en vonden de drukte in de parken ontzettend meevallen. Grand Canyon, Bryce, Arches, overal konden we prima parkeren en rondwandelen. Ook zonder heel vroeg aan te komen, wij zijn niet van die ochtendmensen :D
Alleen dus niet in Zion, daar was het zo enorm druk dat we doorgereden zijn. Nergens vrije parkeerplaatsen, lange Disneyland-slinger als wachtrij voor de bus. En het was niet eens weekend.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: De drukte in Zion NP visueel

Bericht door Mrvanilla »

Hier nog een stukje van de Instagram account van Zion een paar dagen terug. 2 fotos: expectation vs reality


Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer