Tips gevraagd reizen met peuter

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Roosje007
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 apr 2019, 15:36
Aantal x V.S. bezocht: 2

Tips gevraagd reizen met peuter

Bericht door Roosje007 »

Hallo,
Wij gaan komende zomer met onze vier dochters (15, 12, 11 en 2) drie weken met de camper rondtrekken. We zullen LA, SF en Las Vegas aandoen. Ook Sequoia en Yosemite zijn gereserveerd.
We zijn heel benieuwd naar ervaringen van mensen die een soortgelijke reis hebben gemaakt met een peuter erbij. En ook tips zijn van harte welkom :thumbup: . Wat was top? Wat viel tegen? Waar had je van te voren niet aan gedacht?

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes Roos
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips gevraagd reizen met peuter

Bericht door Martin & Marianne »

Geen ervaringen met een peuter, met met 2 dochters (zie onze verslagen vanaf 2002). Belangrijk, zeker met een peuter lijkt me, is voldoende tijd overal. Hoe ziet jullie route er precies uit? Jullie doen niet de parken ten oosten van Las Vegas?
Willen jullie wandelen? Dan is een rugdrager een aanrader.

In dit topic heb ik een aantal reisverslagen genoemd van mensen die met jonge kinderen reisden, misschien heb je daar iets aan. Lees ook de rest van dat topic eens door.

Marianne
Gebruikersavatar
TotosDawn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 apr 2013, 16:57
Partner van: Rick-zonder-account
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: 's-Gravenzande
Contacteer:

Re: Tips gevraagd reizen met peuter

Bericht door TotosDawn »

Wij gaan over een maand met onze twee zoontjes (1,5 en 3,5) rondtrekken (Zie onderschrift voor reisverslag dan!)
Waar we vooral rekening mee hebben gehouden is dat de reistijd ongeveer 1,5-2 keer zo lang is, door alle stops. De kindjes zullen regelmatig toch even de benen moeten strekken. Met wat oudere kinderen erbij zal je jongste wel aardig vermaakt kunnen worden! Ik zal bij ons vooral achterin bij de kindjes zitten als entertainment.
We proberen het slapen in de stoel en in bed af te wisselen, dus de ene keer stoppen voor het middagslaapje zodat ze in bed kunnen slapen, de andere keer in de autostoel slapen.

We hebben de luxe dat we 2 maanden gaan, dus we hebben ook overal voldoende tijd genomen zodat de kindjes niet elke dag hoeven te rijden maar dat we ook 3-4 dagen op dezelfde plek staan en we ook op de campings voldoende tijd hebben voor spelen.

Voor de jongste hebben we de Isara draagzak aangeschaft, want we zullen ook veel wandelen. Daarmee kan hij of op mijn rug of op mijn buik. De oudste gaat bij papa in de rugdrager of loopt zelf.

Afbeelding

Afbeelding

Wel hebben we ook voor beide een armtuigje gekocht. Niet omdat ze niet luisteren, maar het zijn jonge kindjes en zeker op bepaalde plekken in de bergen willen we niet het risico nemen dat we een fractie van een seconde niet opletten en die kleintjes zijn watervlug, waardoor ze zo een ravijn of meertje in huppelen.
Afbeelding
Nog nooit gebruikt, maar het lijkt me heel fijn en een veilig idee op plekken. In de steden zal ik het niet gebruiken denk ik, dan zitten ze toch in de dragers.

Wat is je route?
Afbeelding
Volg ons op onze reis: *klik hier*
Roosje007
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 apr 2019, 15:36
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Tips gevraagd reizen met peuter

Bericht door Roosje007 »

Dank voor jullie reacties!
Onze route is LA - SF - Yosemite - Sequioa - Las Vegas - Palm Springs en terug naar LA.
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tips gevraagd reizen met peuter

Bericht door Marielleh »

Geen ervaring met peuter.....
Ook (nog) niet met kind naar VS.

Wel vijf keer rondreizen in Azie vanaf 3,5 jaar.
Mijn tips; neem je tijd, zorg dat de kleine de juiste hoeveelheid slaap krijgt (want moe kind = niet gezellig kind, kind niet gezellig = vakantie niet gezellig), maak een planning maar neem voldoende ruimte om daarvan af te kunnen wijken en zorg voor voldoende "niks" tijd. Ons kind heeft af en toe gewoon even behoefte aan gewoon even spelen, een speeltuin, spelletje, filmpje, etc.
En bovenal; laat het gewoon gebeuren, maak je niet te druk en voel gewoon je kind aan zodat je dat thuis ook doet en speel daarop in.

Mijn top van deze reizen is steeds weer ervaren hoe veel je kunt met een kind als je gewoon rekening met ze houdt. Mijn flop; slapen in het vliegtuig af willen dwingen. Na vlucht twee mee gestopt, het zorgt voor veel meer stress en drama dan een uurtje minder slaap.

Lees tip: "Ikke gaat vliegen"; bereid kids op een leuke manier voor op de reis met het vliegtuig.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips gevraagd reizen met peuter

Bericht door Martin & Marianne »

Roosje007 schreef:
11 apr 2019, 18:56
Dank voor jullie reacties!
Onze route is LA - SF - Yosemite - Sequioa - Las Vegas - Palm Springs en terug naar LA.
Geen Tioga Pass?
Ik weet niet hoe je de dagen verdeeld hebt maar je hebt vermoedelijk meerdere dagen per park. In Yosemite zou je kunnen fietsen. Ook wel leuk voor de oudsten. En breng wat tijd door aan de Merced River, daar zijn op meerdere plaatsen strandjes.
En zoals gezegd, doe het vooral rustig aan.

Marianne
anneliesbossaert
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 sep 2008, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Oostende

Re: Tips gevraagd reizen met peuter

Bericht door anneliesbossaert »

Ik volg even :-)
Wij gaan eind mei / begin juni ook die richting uit en zullen reizen met onze zoon van 2 jaar en 3 maand.

We hebben alvast geinvesteerd in een goeie draagrugzak, zodat we toch enkele wandelingen kunnen doen.

Indien iemand tips heeft voor leuke wandelingen die doenbaar zijn met een draagrugzak, dan hoor ik het graag :-).
(onze route is LA - Grand Canyon - Monument Valley - Page - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - San Francisco - Cambria - LA)
Afbeelding
MarjoleinB
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 10 jul 2013, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tips gevraagd reizen met peuter

Bericht door MarjoleinB »

Vorig jaar gereisd met mijn zoontje van toen 1,5 in een camper.
Belangrijkste tip: rij niet te lang op 1 dag. Rond 3 uur 's middags was mn zoontje er wel echt klaar mee en dan was het dus handig om aan te komen op een camping en boodschappen e.d. al gedaan te hebben.
Hadden wat speelgoed besteld bij Walmart en dat op de 1e dag opgehaald (o.a. wat blokken en watertafel). Ook kinderstoel van Ikea besteld en laten bezorgen op de 1e camping.
Overdag slapen deed hij in zijn autostoel.
Ook erg handig: er is een app waar je speeltuinen in de buurt kan opzoeken. Super fijn om even de benen te strekken en je kind te laten spelen.
En ons kind houdt van water/zwemmen dus campings met een zwembad waren echt een aanrader!
Roosje007
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 apr 2019, 15:36
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Tips gevraagd reizen met peuter

Bericht door Roosje007 »

Nogmaals dank voor jullie reacties en tips!

@ Marianne, nee geen Tioga Pass... We hebben keuzes moeten maken (moeilijk wel als je voor het eerst zoiets doet!).Ik heb Merced River opgeschreven, bedankt :) !

@ Annelies, wij twijfelen nog over een draagrugzak. Onze "kleine" meid weegt zo'n zestien kilo. Hebben jullie geoefend, loopt het comfortabel? Ben benieuwd naar jullie reis!

@ Marjolein, wat een leuke tips over speelgoed en kinderstoel, dank!
anneliesbossaert
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 sep 2008, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Oostende

Re: Tips gevraagd reizen met peuter

Bericht door anneliesbossaert »

@ Annelies, wij twijfelen nog over een draagrugzak. Onze "kleine" meid weegt zo'n zestien kilo. Hebben jullie geoefend, loopt het comfortabel? Ben benieuwd naar jullie reis!
Hey Roosje,
Wij hebben 2e hands de 'deuter kid comfort 3' gekocht. Onze "kleine man" weegt ook 16kg, dus niet meer zo weinig.
Daarom toch gekozen voor 1 van de betere zakken die hopelijk wat comfortabel voor ons zitten. Wij zijn beiden ook redelijk groot en blijkbaar is deze zak toch wel de beste.

Wij vertrekken al 27 mei, dus ik wil je achteraf zeker onze bevinden doorgeven ;-)
Afbeelding
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Tips gevraagd reizen met peuter

Bericht door WeernaardeVS »

Voor ons is het al even geleden, maar wij hadden altijd gewandeld met een rugdrager totdat dochter 3,5 jaar was. Vanaf 1,5 jaar wisselden we het af met zelf lopen en rugdrager. Vanwege de lengte van mijn man (>2 meter) hadden wij een MacPac of een Madden.
Onze ervaringen zijn heel positief, maar wij liepen ook elk weekend met de rugdrager. Echter, een kind dat beweegt op je rug is toch wat anders dan een trekkingrugzak met 20 kilo dood gewicht. Ik zou jullie dus zeker aanraden om te oefenen met de rugdrager. Voor jezelf, maar ook om jullie kind te laten wennen.

Wij liepen veel in de bergen. Dochter liep daar altijd aangelijnd met een tuig. In het begin aan zo'n kinderstoeltuigje. Vanaf 2,5 jaar had ze een klimtuig aan. Dit gaf genoeg vrijheid voor haar en genoeg veiligheid.
Wij zorgden voor genoeg afwisseling tussen zelf lopen, spelen bij een beekje of wat rotsen en in de rugdrager zitten.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Tips gevraagd reizen met peuter

Bericht door hemmie »

Wij hadden bij kind 1 wel zo'n wandel rugdrager, maar zijn daarna overgestapt op een ergonomische drager (ergo baby, maar er zijn veel merken), comfortabeler voor drager en kind en veel makkelijker mee te nemen, prop je zo in je koffer.
Voor beiden geldt dat je kind er waarschijnlijk wel aan zal moeten wennen als het niet eerder zo gedragen is, dus daar zou ik op tijd aan beginnen.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer