Havasu Falls. Wie er nog niet is geweest, moet er heen!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
tetouani
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Havasu Falls. Wie er nog niet is geweest, moet er heen!

Bericht door tetouani » 06 apr 2019, 20:11

Havasu Falls, naar mijn mening de mooiste waterval op aarde!

Ik ben er 2x geweest en dit is de video die ik heb gemaakt.

Wie is er ook geweest en deel jij dezelfde mening als ik?

De eerste keer heb ik de hike heen en terug gedaan. (Dat was echt zwaar want als je eenmaal bij Supai Village bent, dan moet je nog een heel stuk hiken voor je bij de watervallen komt).

De tweede keer heb ik het luxe aangepakt, en ben ik met de helikopter heen en met een paard terug gegaan.

Ik was als eerste in de rij voor de helikoper omdat ik 3 uur van tevoren daar al stond te wachten. Je kunt namelijk niet reserveren en werkt het als een first come first serve.

Na een uur wachten kwam een hele Russisch uitziende delegatie strak in pak en die wilden allemaal opeens voor gaan dringen.

Ik ben naar de man geweest, die daar de leiding nam, en gaf aan dat hij gewoon op zijn beurt moet wachten en dat ik er niet van gediend ben dat hij aan het voordringen is.

Na mij stonden namelijk nog andere mensen te wachten die eerder waren dan die delegatie.

Ik werd door die man totaal genegeerd en hij deed alsof hij 1 of andere belangrijke vent was. Wat een arrogante ezel!!

Even later hoorde ik van de indiaan die daar werkte dat dat de Oekrainse president was, samen met zijn vrouw en zoon en diens vriendin, met een aantal bodyguards. HAHAHAHAH!! Ik ging helemaal stuk toen ik hoorde dat dat de president was. Ik liep namelijk naar HEM toe om hem mede te delen dat hij niet moet voordringen.

Achja, hij is net zoals ik gewoon een mens, dus wat ik deed is gewoon hartstikke normaal. Zou ik hetzelfde hebben gedaan als ik wist dat hij een president was? Misschien niet. Alhoewel het eigenlijk wel zou moeten. Haha.

Die delegatie kende Havasu Falls alleen van de foto's en video's en hadden geen vergunning en geen reservering, dus bleken er wat issue's te zijn waardoor de indiaan druk aan het bellen was. Hij wilde ze namelijk toch niet op de vlucht nemen daardoor.

Die gasten dachten serieus, dat het een hele makkelijke onderneming was om bij de watervallen te komen, want ze waren gekleed alsof ze naar een bruiloft gingen.

Na wat belletjes, hoorde ik dat ze toch niet op de vlucht mochten, dus ben ik toch als eerste met de helikopter naar Supai Village gegaan.

Wat voelde dat goed zeg. Dat die president toch niet kon voordringen. Arrogante ezel.

Nadat ik bij in watervallen gezwommen had, veel gelopen had en de boel had verkend en ik weer terug naar mijn lodge in Supai wilde gaan kwam ik die delegatie tegen. Die waren pas geland en in hun strakke pakjes liepen ze richting Havasu Falls.

LOL, ze zijn veel te laat en ze voelen zich waarschijnlijk heel verrot en vies, omdat het toen iets van 40 graden was.

stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Havasu Falls. Wie er nog niet is geweest, moet er heen!

Bericht door stegeman » 06 apr 2019, 20:57

Heb samen met mijn man ontzettend gelachen :clap: :D
Ik herken mezelf in hoe je reageert.
Maar deze watervallen zijn voor ons een reden eens terug te gaan na onze reis straks. Helaas nu er niet bij meegenomen, omdat het echt niet meer in te passen was. Ik geloof je dat dit de mooiste of elk geval een van de mooiste watervallen zijn.
En Whaha ik herken je dus van dat vorige filmpje van jou die ik dus op YouTube vond. (Wat ik je hier op het forum al zei een tijdje geleden. Is dit niet hetzelfde filmpje??). Door jou ben ik overtuigd hier echt een keer naartoe te moeten gaan.

Alice

tetouani
Amerikakenner

Bericht door tetouani » 07 apr 2019, 11:01

Ik ga in mei weer naar de Westkust, en had in eerste instantie weer de Havasu Falls in de planning, maar na het uitwerken van de planning kwam ik een paar dagen tekort, dus heb ik met veel pijn die weer van de planning moeten halen.

Voor jullie is het in ieder geval weer een reden om nog eens naar het Westen te gaan!

kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 23
Contacteer:

Bericht door kalaman » 07 apr 2019, 21:27

Ik vrees dat ik jouw mening niet kan delen, als is dit geen schande uiteraard want... there is no accounting for taste...

Ik denk dat de "adoratie" voor de Havasu Falls voor een groot stuk te maken heeft met het feit dat men er niet "zo maar" kan naartoe gaan en dat men dus eerst een permit dient te kunnen bemachtigen, iets wat elk jaar moeilijker wordt (idem voor bv The Wave in de Coyote Buttes North).
Dergelijke bestemmingen worden om die reden dan ook meer en meer gehypt en eigenlijk past het dan ook niet om achteraf te zeggen dat het helemaal niet de droombestemming was die men zich ingebeeld had.
Wij waren er precies een jaar geleden en hebben uiteraard de wandeling in en uit gedaan, gewoon omdat ik vind dat dit deel uitmaakt van het bezoek aan de falls. Met de helicopter terug naar boven vind ik eigenlijk helemaal niet kunnen en al heel sterk naar "slippertoerisme" neigend...

Waren de falls mooi? Ja hoor, zeker een vast, héél mooi zelfs. Zou ik het nog eens doen? Nee, been there done that. Dit terwijl ik dat van heel wat andere bestemmingen nooit zou zeggen. Naar de Coyote Buttes North (en South) bv wil ik gerust elk jaar naartoe zonder dat het verveelt.

Wij herinneren ons bij de Havasu Fall (en bij uitbreiding alles wat rond Supai ligt) ook de bijzonder antipathieke bevolking en de uitermate saaie wandeling eens men aan het bruggetje komt over de rivier. Vanaf daar is het eigenlijk gewoon de meters aftellen tot bij de eerste falls want daartussen is er, behalve ontzettend veel vuiligheid en tristesse, eigenlijk helemaal niets te zien.

We zijn deze nacht thuisgekomen van drie weken Argentinië/Chili/Brazilië waar we de laatste 3 dagen bij de Iguazú Falls waren. En dat, wel, dát waren pas wat men watervallen noemt. Daarmee vergeleken is Havasu maar een flauw beekje dat toevallig in een gekleurde poel valt...
Als men bij de Iguazú Falls staat, en nog meer aan de top van Devil's Throat, waarbij men de platformen onder de voeten voelt bewegen door deze oernatuurkrachten, dan pas beseft men hoe nietig men is tov de natuur.
Veel forumleden hadden mij al geschreven dat dit het mooiste was wat ze ooit gezien hadden, ook forumleden die zowat de halve wereld afgereisd hebben. Toen dacht ik "ja ja, dat wordt snel gezegd". Maar nu moet ik hen gelijk geven: de Iguazú Falls behoren ook bij ons tot het allermooiste (hét?) wat we ooit gezien hebben.

Dergelijk gevoel hebben wij nooit of te nooit gehad bij de Navajo, Havasu en de Mooney Falls.

Maar zoals gezegd... there is no accounting for taste :wink: .
2019-04-03 15-03 025 copy WM Blogforum.jpg
2019-04-03 15-03 025 copy WM Blogforum.jpg (176.26 KiB) 876 keer bekeken
Bijlagen
2019-04-03 15-39 199L copy WM Blogforum.jpg
2019-04-03 15-39 199L copy WM Blogforum.jpg (199.88 KiB) 876 keer bekeken

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 07 apr 2019, 21:49

Ik onderschrijf de reactie van Kalaman. Al staat mijn herinnering van iguacu falls nog van van het tijdperk van de filmrolletjes inleveren bij de kruidvat of hema.

Doch denk ik dat het niet alleen de locatie is wat men als mooiste kan zien. Meer een combi van locatie, tijdstip, drukte en je eigen mood maakt wat iemand ergens zo mooi kan vinden. En gelukkig maar dat eenieder dat voor zichzelf kan bepalen

stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door stegeman » 07 apr 2019, 22:32

Moet zeggen dat wij ontzettend mooie watervallen hebben gezien in de rocky mountains Canada. Onderweg een klein lullig watervalletje hierbij vergeleken was voor onze kids de topper vd reis. (En doordat hun zo genoten ook voor ons) Want hierbij kon je omhoog klauteren. Dus het stukje stemming etc telt zeker zwaar!
Die watervallen in Argentinië lijken mij ook prachtig Kalaman! Ik ga eens kijken of je ergens een ‘openbaar’ blog hebt die ik kan bekijken.
Havasu falls aan ons verlanglijstje toegevoegd. Landen als Argentinië , Brazilië etc lijkt me prachtig hoor. Meer dan prachtig zelfs. Maar daar ben ik te angstig voor. Reis graag naar landen waar ik me veiliger voel. Maar ook dat is een stemming.

tetouani
Amerikakenner

Bericht door tetouani » 08 apr 2019, 01:01

@kalaman:Niagara Falls, Victoria Falls, Iguazu Falls, daar ben ik ook allemaal geweest.

Echter is het inderdaad de smaak van een persoon en zoals PSVWally zegt, de mood en het gevoel wat je erbij hebt speelt ook een grote rol.

Ik vind al die grote watervallen waar ik geweest ben juist iets te groot om het te speciaal te vinden. Weet ook niet hoe ik dat moet uitleggen.

Anyway, de Havasu Falls, en de manier om daar te komen, maken voor mij dat zij op nr1 komt.

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 08 apr 2019, 07:44

als is dit geen schande uiteraard want... there is no accounting for taste...
Dat zegt Kalaman ook al hoor :wink:

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb » 08 apr 2019, 09:32

stegeman schreef:
07 apr 2019, 22:32
Landen als Argentinië , Brazilië etc lijkt me prachtig hoor. Meer dan prachtig zelfs. Maar daar ben ik te angstig voor. Reis graag naar landen waar ik me veiliger voel. Maar ook dat is een stemming.
Die angst is nergens voor nodig hoor. Zuid Amerika is echt niet onveilig. Natuurlijk is er criminaliteit, maar die is er overal en als toerist zul je ook niet snel in aanraking komen met dat deel van de samenleving. Althans, ik neem aan dat je geen airbnb huurt ergens in de favela's van Buenos Aires ;-). Maar buiten de grote steden, waar je als toerist over het algemeen bent, is er echt niets om je zorgen over te maken. Een land als Chile is zelfs veiliger dan Duitsland, Frankrijk of de UK. En de meeste landen ter wereld zijn statistisch gezien veiliger dan de USA, die ergens in de top-15 staat van landen met de hoogste crime rate ter wereld.
Laatst gewijzigd door roelb op 08 apr 2019, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.

tetouani
Amerikakenner

Bericht door tetouani » 08 apr 2019, 09:41

PSVwally schreef:
08 apr 2019, 07:44
als is dit geen schande uiteraard want... there is no accounting for taste...
Dat zegt Kalaman ook al hoor :wink:
Oh, ik versta geen Engels ;)

kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman » 08 apr 2019, 10:03

Klopt helemaal wat Roel schrijft, Zuid-Amerika behoort tot de allerveiligste reisbestemmingen.
Ons verbaasde het ook dat niemand in Patagonië (zowel Chili als Argentinië) zijn auto afsluit én zelfs de huisdeur wordt niet afgesloten. Het is héél lang geleden dat dit kon in onze contreien...

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb » 08 apr 2019, 10:08

Jep. Ik maak me overigens voor Argentinie wel wat zorgen als de devaluatie van de peso zo blijft doorzetten. Ik begreep dat het voor veel argentijnen echt wel lastig aan het worden was.

kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman » 08 apr 2019, 10:13

Iedereen met wie we gesproken hebben, en dat waren er dankzij de ongelooflijke vriendelijkheid van die mensen heel wat, had het over de dramatische economische toestand van het land. Enkelen vrezen zelfs dat het land dezelfde weg op gaat als Venezuela...

BonnyR
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR » 08 apr 2019, 11:27

image.png
image.png (354.45 KiB) 659 keer bekeken
Ook veel watervallen gezien en waarom was deze bijvoorbeeld extra leuk, omdat je ergens beneden mocht zwemmen... Plitvice ( Kroatië)
Watervallen blijven je bij inderdaad door het totaal plaatje of doordat er iets speciaals was. Die ene waterval waar je uitgleed, of die waterval waar opeens een flinke wind opstak en je zeiknat werd... :wink:
Maar had ook net een artikel gelezen over de Havasu Falls in het kader van verborgen treasures...
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen