Opening Tioga Pass 2019

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Opening Tioga Pass 2019

Bericht door Marcopstal »

Dit is wat men ondermeer zegt over Taft en Sentinel, lijkt me toch ook op te gaan voor de Panorama

All trails in the Glacier Point Road corridor are under snow (Sentinel Dome/Taft Point trailhead pictured). Do not hike trails starting from the road unless you're capable of navigating with map and magnetic compass, have appropriate gear for hiking in snow, and know how to safely cross creeks buried in snow.

Momenteel dus eerder voor de echt geoefende hiker die voorzien is op sneeuw. Hoe snel dit zich oplost is moeilijk in te schatten, doch ik vermoed dat dit nog wel eventjes duurt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Opening Tioga Pass 2019

Bericht door ingrid1955 »

Zeker Taft Point trail waar je nabij de rand enorme gaten/spleten hebt zou ik besneeuwd niet doen.

Taft Point en Sentinel Dome trails liggen bovenop de vallei, zouden veel zon kunnen krijgen. 4 mile en panorama : meer schaduwgedeelten, waarschijnlijk langer sneeuw.

Jacques
Gebruikersavatar
TotosDawn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 apr 2013, 16:57
Partner van: Rick-zonder-account
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: 's-Gravenzande
Contacteer:

Re: Opening Tioga Pass 2019

Bericht door TotosDawn »

Whitestreet schreef:
09 mei 2019, 01:25
Ik lees net op de officiele Facebook pagina (Yosemite national park) dat Glacier point road op 10 Mei om 09:00 AM open gaat voor auto's
Ik las vanmiddag ook ergens (Hier ergens :mrgreen: ) dat Glacier point road historisch gezien ongeveer een maandje voor de opening van de Tioga pass is.. Ik blijf positief voor half Juni :clap: :thumbup:
IK MAAK EEN VREUGDEDANSJE!

Fantastisch!! Kunnen we toch naar Taft Point en Glacier Point volgende week!!
Wat hebben ze hard gewerkt dan zeg! Super!
Afbeelding
Volg ons op onze reis: *klik hier*
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Opening Tioga Pass 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Wees wel voorzichtig bij Taft Pint: als daar sneeuw ligt zou ik er niet naar toe lopen.

Trails in Yosemite may be closed when there are hidden hazards or when they are impassable due to rock fall, snow, ice, or fire. Open trails aren't necessarily free of hazards--by entering the wilderness, you assume responsibility for your safety and must use good judgment. Trails not listed below are open, but may be snowy and very difficult to find from about November through May/June (and may have other hazards).
Bron: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/conditions.htm

Marianne
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Opening Tioga Pass 2019

Bericht door ingrid1955 »

TotosDawn schreef:
10 mei 2019, 21:32
Fantastisch!! Kunnen we toch naar Taft Point en Glacier Point volgende week!!
Had het al geschreven en Marianne herhaalt het terecht nog eens : pas op met Taft Point als er sneeuw ligt. Hoe dichter je bij de rand komt hoe meer enorme spleten er zijn, je moet al goed oppassen ook als er geen sneeuw ligt.
Sentinel Dome is niet gevaarlijk, hopelijk raak je door de sneeuw de Dome op.
Veel plezier. En laat iets weten, wij zijn daar de week daarop.

Jacques
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Opening Tioga Pass 2019

Bericht door jill1234 »

Als ik het zo lees is de wandeling naar Taft point voor ons geen goed idee; spleten in de grond? brrr...krijg al klamme handen als ik het lees.
Had zowel Sentinal als Taft gepland. Misschien beter alleen Sentinal...
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
TotosDawn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 apr 2013, 16:57
Partner van: Rick-zonder-account
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: 's-Gravenzande
Contacteer:

Re: Opening Tioga Pass 2019

Bericht door TotosDawn »

Bedankt voor jullie berichten! Jazeker, als het niet veilig is, gaan we ook niet (met 2 kindjes die alle kanten op stuiteren)
We zullen ter plekke kijken hoe of wat. Anders kunnen ze bij de trailhead lekker in de sneeuw spelen. Kan me herinneren dat daar een mooie open plek is!
Afbeelding
Volg ons op onze reis: *klik hier*
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Opening Tioga Pass 2019

Bericht door Martin & Marianne »

jill1234 schreef:
11 mei 2019, 11:45
Als ik het zo lees is de wandeling naar Taft point voor ons geen goed idee; spleten in de grond? brrr...krijg al klamme handen als ik het lees.
Had zowel Sentinal als Taft gepland. Misschien beter alleen Sentinal...
Is een kwestie van goed opletten. Als jullie gaan ligt er geen sneeuw meer dus dan zijn ze goed zichtbaar. Ik ben er ook met een grote boog omheen gelopen. Begin met Sentinel en kijk dan of je nog tijd, zin en moed hebt om Taft Point te doen.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Opening Tioga Pass 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Even aanvullend, zie hier een foto van wat spleten bij Taft Point
image.png
image.png (693.02 KiB) 1326 keer bekeken
image.png
En hier zou ik met sneeuw niet gaan staan.
image.png
Martin
Gebruikersavatar
TotosDawn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 apr 2013, 16:57
Partner van: Rick-zonder-account
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: 's-Gravenzande
Contacteer:

Re: Opening Tioga Pass 2019

Bericht door TotosDawn »

Ik vond Taft Point in de zomer ook prima te doen! Wel heftig met al die stijle afgronden, maar wel heel erg speciaal ook!
Goed opletten. Je hoeft ook niet dicht bij de afgronden te komen om te genieten van al het moois, mijn inziens!
Wij waren er met zonsondergang toen, enorm genoten! Alleen de terugweg door het bos was toen best eng, in het donker.

Enorm de moeite om erheen te gaan hoor!
Afbeelding
Volg ons op onze reis: *klik hier*
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Opening Tioga Pass 2019

Bericht door jill1234 »

Ik krijg echt al klamme handen als ik die spleten zie. Brrrr...
Denk dat het Sentinal wordt, maar ik heb net in een ander topic daar een vraag over gesteld. De weg naar Glacier Point is met een camper nogal een uitdaging lees ik her en der. Ik ben dus aan het kijken om er met een bus te komen. Nu zie ik een Glacier Point Tour maar die gaat niet naar de start van de Sentinal wandeling. Is er een andere optie?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Opening Tioga Pass 2019

Bericht door ingrid1955 »

hallo,
daar met de camper rijden is geen enkel probleem, wel een probleem is de kleine parking aan het trailhead van Taft point/Sentinel Dome. Heel vroeg zijn, of wat geluk hebben.... Als je van daar eerst naar Taft point stapt, terug naar tramhead en dan naar sentinel dome en terug kom je in totaal op een goede 6 km. De bus stopt niet aan dat trailhead . 1 km meer naar glacier point heb je ook nog een trail, eigenlijk een service road, die naar sentinel dome leidt, ook daar is een kleine parking, is kort na een forse bocht naar links. Tot slot kan je ook vanaf glacier point, grotere parking, naar sentinel dome stappen, en vandaar zelfs een lus maken naar Taft point wat dan in totaal op 12 km komt. Dus 3 mogelijkheden.

Jacques
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Opening Tioga Pass 2019

Bericht door stegeman »

Vraagje. Wat verstaan jullie onder heel vroeg. Is en uur of negen bij taft point vroeg. Of bedoel je echt 7u of eerder daar zijn?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Opening Tioga Pass 2019

Bericht door mtl »

Negen uur is al veel te laat, denk eerder aan zes uur!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Opening Tioga Pass 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind 9 uur vroeg. Het is maar net wie het zegt. :wink:

Wij deden Taft Point halverwege de middag. Je moet geluk hebben. De wandelingen daar zijn niet lang, dus er komen regelmatig weer parkeerplaatsen vrij.
Mocht het vol zijn als je er aankomt kun je eerst doorrijden naar Glacier Point en daarna een nieuwe poging wagen.

Marianne
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Opening Tioga Pass 2019

Bericht door Mrvanilla »

In deze context is 9 uur ook laat denk ik. Maar goed, het is maar net wat je prettig vind. Als je rond 7 uur daar bent heb je gewoon een veel grotere kans dat je kunt parkeren en je daar betrekkelijk alleen bent. Hoe later het wordt hoe meer geluk je moet hebben. Dat geldt overigens voor vrijwel heel het zuidwesten.
Groetjes,
Daniel
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Opening Tioga Pass 2019

Bericht door Marcopstal »

Als je er voor 9 uur bent zal het in principe wel lukken. De dagjesmensen zijn op wat uitzonderingen na doorgaans nog niet zo vroeg in het park. De meeste plaatsen van waar die komen zijn toch op minstens een uur van de ingang van het park.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Opening Tioga Pass 2019

Bericht door Inges »

PSVwally schreef:
09 mei 2019, 06:26
Ik heb al wel gehad dat Glacier Point open was, maar dat oa de panorama trail afgesloten was en alleen het onderste deel maar geopend was, dus ook dat kan je nog tegenkomen. Alles afgesloten met linten en borden dat vanwege gladheid het levensgevaarlijk was. April/Mei zijn gewoon nog onvoorspelbare maanden, die zekerheid heb je pas als je er staat en alles is open.

Stom dat had ik natuurlijk ook gewoon wel kunnen bedenken. Alleen hier, zonder enkele noemenswaardige winter, zie je dat snel over het hoofd. Ik wilde eind mei voor de watervallen en bloemen maar ik denk, als ik perse de PT wil lopen, dat half juni een beter idee is.

We gaan er nog eens over denken en bijhouden hoe het dit jaar gaat. Voor mij duurt het nog ruim een jaar... ik kan nog makkelijk schuiven (en een reservering is zo geannuleerd)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Opening Tioga Pass 2019

Bericht door ingrid1955 »

Inges schreef:
12 mei 2019, 11:12
We gaan er nog eens over denken en bijhouden hoe het dit jaar gaat.
de grote onvoorspelbare factor is natuurlijk het weer. Dit jaar 175% van gemiddelde sneeuwhoeveelheid, dat kan volgend jaar helemaal anders zijn zodat Glacier Point al begin mei of midden april opengaat.

Jacques
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Opening Tioga Pass 2019

Bericht door Galapogos »

Jammer dat er tegenwoordig geen gratis shuttlebus meer gaat van Yosemite Ski & Snowboard Area naar Glacier Point. Die bus stopte namelijk wel bij de tussenliggende trailheads. In 2016 hebben wij die nog gebruikt om naar de Trailhead van Taft Point te gaan (en weer terug).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer