Yosemite NP - hulp bij planning.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Yosemite NP - hulp bij planning.

Bericht door Martin & Marianne » 21 apr 2019, 18:51

Wij namen in 2015 volgens mij de eerste shuttlebus vanaf Half Dome Village. En in 2017 ook: toen waren we tegen 8 uur bij de lodge. Je kunt je vanaf 8 uur inschrijven op de reservelijst voor de bus, maar als je er om 8 uur bent heb je kans dat er al een rij staat (zie hier voor onze ervaring).
Wij vonden het handig om er op tijd te zijn en in de lodge te ontbijten.

Marianne

Whitestreet
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Whitestreet » 09 mei 2019, 02:15

Whitestreet schreef:
14 apr 2019, 18:35
Als je de panorama trail wilt gaan lopen bestel dan RUIM op tijd je kaartjes voor de bustour (one wat trip) wij wilden deze trail ook gaan lopen op 10 juni a.s.
Gisteren wilde ik de kaartjes kopen voor de bus (de 8.30).. uitverkocht :roll:
Ik heb nog even gemaild, en kreeg meteen bevestiging.. geen plaatsen meer :cry:
Wij gaan dan maar de Yosemite fall trail uitgebreid met de Nevada fall..
Ik quote mijzelf maar even :mrgreen: Ik checkte elke week 1 of 2 keer of er stiekem nog buskaartjes beschikbaar kwamen. In het mailtje wat ik had gekregen zeiden ze al dat het wel eens voorkwam dat mensen annuleerden. Vandaag kon ik boeken, blijkbaar hebben mensen toch nog kaartjes geannuleerd. Du s een tip voor als alles volgeboekt lijkt te zijn, check het regelmatig :)
Wij gaan toch de Panorama trail lopen in Juni :clap:
2018 Florida / 2019 Westkust

jill1234
Amerikakenner

Bericht door jill1234 » 11 mei 2019, 21:31

Ik heb op de planning staan dat we 1 van onze dagen in Yosemite met de camper naar Glacier Point rijden en de Sentinal wandeling en/of Taft Point wandeling gaan lopen.
Nu lijkt ons die route met de camper best een ding gezien de haarspeldbochten en ik zie dat er ook bussen gaan.
Zo heb je de Glacier Point Tour (https://www.travelyosemite.com/things-t ... bus-tours/) die je in 4 uur het een en ander laat zien maar ik zou graag gewoon een bus naar boven nemen, dan de wandeling naar Sentinal of Taft Point doen en dan de bus terug.
Is die optie er op? Kan ik niet vinden namelijk.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 11 mei 2019, 21:48

De tourbus stopt niet bij de trailhead van Sentinel (met een e) Dome en Taft Point (dat is niet bij Glacier Point). En er gaat geen andere bus.
Er rijden meer campers (en bussen) naar Glacier Point. Dat is wel te doen. Parkeren kan wel een probleem zijn.

In plaats van Sentinel Dome en Taft Point zou je ook de hikersbus naar Glacier Point kunnen nemen en de Panorama Trail kunnen doen.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 11 mei 2019, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.

jill1234
Amerikakenner

Bericht door jill1234 » 11 mei 2019, 21:50

Dat is jammer. De panoramatrail is 13,5 km. Dat vind ik nogal een uitdaging. Als we wel met de camper gaan gaan we om 7 uur in de ochtend denk ik, dan hopelijk nog parkeerplek.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer