Chinese toerist valt van klif bij Skywalk

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Chinese toerist valt van klif bij Skywalk

Bericht door boonens »

Ik was benieuwd naar het verloop van het aantal jaarlijkse doden in de GC sinds het toerisme in de afgelopen decennia zo'n sterke vlucht heeft genomen en kwam bij toeval bij deze lugubere kaart uit; https://www.esri.com/en-us/maps-we-love ... and-canyon (klik op 'View Live Map').

De site claimt zeer compleet te zijn en de kaart toont per gebied het aantal doden sinds 1869, onderverdeeld in diverse doodsoorzaken. Wat mij vnl opviel was het bizar hoge aantal 'air crash victims'. Uiteraard ken ik het verhaal van de UA-TWA mid-air crash, maar er zijn nog zoveel meer doden gevallen door vliegtuigongelukken. Het aantal zelfmoorden viel mij dan weer erg mee.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1993
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Chinese toerist valt van klif bij Skywalk

Bericht door dejong89 »

Ze hebben inmiddels bij Horseshoe bend toch ook een omheining geplaatst bij de rand? Volgens mij heb je daar hetzelfde probleem dat veel mensen '' de perfecte selfie '' willen maken.

Vorig jaar sprak ik een ex parkranger die vertelde dat het gevaar voor de parken en de dieren niet van de onvoorspelbaarheid van het landschap of de dieren kwam maar door de stommiteiten van de mensen in de parken. Dat is het grootste gevaar. Het is verschrikkelijk dat er iemand naar beneden valt , dat voorop. Maar het verbaast mij zeker niet.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Chinese toerist valt van klif bij Skywalk

Bericht door BonnyR »

boonens schreef:
01 apr 2019, 16:52
, maar er zijn nog zoveel meer doden gevallen door vliegtuigongelukken.
Wilde ik vooral gaan genieten van het uitzicht daar beneden, blijkt het ook niet verkeerd te zijn om regelmatig naar boven te kijken.... :think:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Chinese toerist valt van klif bij Skywalk

Bericht door Old Faithful »

Njit schreef:
01 apr 2019, 12:11
Laten we het zo Politiek Correct proberen te maken. Ik stel voor om het 'Mens valt van natuurlijk object ergens in Amerika' te noemen :)
Waarom moet Amerika nu weer in een kwaad daglicht gesteld worden, waarom niet "ergens in een ander land"? En hopelijk voelt de natuur zich niet beledigd. :wink: :wink:
Groet,

Old Faithful
Borrelparaat
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 mar 2017, 14:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Chinese toerist valt van klif bij Skywalk

Bericht door Borrelparaat »

https://www.abc15.com/news/region-north ... eshoe-bend

Goede vriend van me was bij Horseshoe Bend toen bovenstaande gebeurde. Hij zag het niet gebeuren omdat hij op dat moment nou net even niet naar de canyon aan het kijken was, maar zat wel middenin de paniek die vervolgens ontstond.
Terwijl ik net dat artikel probeerde op te zoeken vond ik trouwens recentere, vergelijkbare berichten. Dit gebeurt schijnbaar toch wel eens in de zoveel maanden daar. Zal dus bij de Grand Canyon ook niet anders zijn...
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1993
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Chinese toerist valt van klif bij Skywalk

Bericht door dejong89 »

Weer dode bij Grand Canyon -

https://nos.nl/l/2279083
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Natasjava
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 sep 2017, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Chinese toerist valt van klif bij Skywalk

Bericht door Natasjava »

Koude rillingen krijg ik er van.. br! :cry:
2015: 7/9 - 14/9 - New York City - NY
2018: 27/4 - 20/5 - West Coast - CA, NV, UT, AZ
2020: East Coast - NY, NJ, DE, MD, VA, PA -> cancelled due to COVID-19 :(
2022: West Coast - CA
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Chinese toerist valt van klif bij Skywalk

Bericht door Njit »

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Chinese toerist valt van klif bij Skywalk

Bericht door SuzieQ »

Borrelparaat schreef:
03 apr 2019, 15:08
https://www.abc15.com/news/region-north ... eshoe-bend

Goede vriend van me was bij Horseshoe Bend toen bovenstaande gebeurde. Hij zag het niet gebeuren omdat hij op dat moment nou net even niet naar de canyon aan het kijken was, maar zat wel middenin de paniek die vervolgens ontstond.
Terwijl ik net dat artikel probeerde op te zoeken vond ik trouwens recentere, vergelijkbare berichten. Dit gebeurt schijnbaar toch wel eens in de zoveel maanden daar. Zal dus bij de Grand Canyon ook niet anders zijn...
Is die omheining nog niet klaar? Mijn man heeft gezien hoe iemand bijna iemand anders naar beneden duwde omdat de 1e persoon er niet goed bij kon om een foto te maken. Dit was in 2016. Ik ben benieuwd of die nieuwe omheining en plateau echt veiliger gaan zijn.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Chinese toerist valt van klif bij Skywalk

Bericht door Marcopstal »

Men gaat geen omheining plaatsen rondom de gehele GC en wandelwegen. Zelfs al is er een omheining dan gaan mensen daarop of over. Zulke incidenten zullen dus steeds deel uitmaken van de natuur.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Chinese toerist valt van klif bij Skywalk

Bericht door Mrvanilla »

Dit gaat over de Horseshoe Bend is daar staat tegenwoordig een omheining ja.

Ik heb verleden week weer mijn ogen uitgekeken. Mensen klimmen inderdaad OVER omheiningen heen om een selfie of foto te maken, met levensgevaarlijke situaties tot gevolg. Zelfs op plaatsen waar een ketting hing en met grote letters stond CLOSED hadden mensen er maling aan; alles voor de foto. Het leidde tot gigantisch veel irritatie bij andere toeristen en volgens mij gebeurd het vaker dan je denkt dat mensen hierdoor het fysiek met elkaar aan de stok krijgen. Het gekke is dat het, in de gevallen die ik zag, het niet om de jonge, 'Instagramgeneratie' ging, maar mensen van middelbare leeftijd, waarvan je zou mogen verwachten dat ze ontwikkeld genoeg zijn om dit gedrag te laten.
Groetjes,
Daniel
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Chinese toerist valt van klif bij Skywalk

Bericht door Marcopstal »

Aan de Horseshoe bend is dit toch ook maar een klein deel waar nu een omheining staat ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Chinese toerist valt van klif bij Skywalk

Bericht door WeernaardeVS »

Natuurlijk is het triest als iemand naar beneden valt. Maar ieder weldenkend mens zou moeten weten dat te dicht bij de rand (of over de omheining klimmen) risico's geeft.
Wij zijn heel veel in de Alpen geweest. Hoe makkelijker een plaats bereikbaar is (stoeltjeslift, cabinelift), hoe idioter de mensen zich boven gedragen. Mensen nemen ballen voor de kinderen mee, loopfietsjes. Lopen op teenslippers in een dun t-shirtje, want beneden in het dal is het warm. Ze zijn zich niet bewust van de risico's, ondanks de borden of waarschuwingen.
Naar mijn idee speelt dat ook op sommige plekken in de VS. Natuurlijk wil iedereen die mooie foto/selfie maken, maar mensen moeten zich bewust zijn van de omgeving / het risico. Het plaatje met de pictogrammen spreekt wat dat betreft boekdelen en zou niet nodig moeten zijn.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gast

Re: Chinese toerist valt van klif bij Skywalk

Bericht door Gast »

Ik moet zeggen dat die pictogrammen behoorlijk onduidelijk zijn.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Chinese toerist valt van klif bij Skywalk

Bericht door Bushmaster »

Gast schreef:
08 apr 2019, 21:05
Ik moet zeggen dat die pictogrammen behoorlijk onduidelijk zijn.
Mensen die niet snappen dat 500 meter naar benden vallen (hier en daar een rotsblok koppend) best ongezond is,
die snappen die pictogrammen ook niet.
Persoonlijk heb ik meer compassie met de personen die de "zooi" moeten op ruimen.
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Chinese toerist valt van klif bij Skywalk

Bericht door MichelH »

Wéér een dodelijk ongeval in de Grand Canyon:

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/opmerk ... li=BBoPOOe
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Chinese toerist valt van klif bij Skywalk

Bericht door Almere vak V »

Vorige week nog bij de Skywalk geweest. Ik word doodzenuwachtig van al die idioten die allemaal op hetzelfde randje moeten gaan staan.

Nou moet ik zeggen dat het al beter is dan een tijdje geleden. Je moet nu allemaal met de bus. In de bus wordt je herhaaldelijk gewaarschuwd. Je wordt eerst bij de Skywalk afgezet. Daar staan beveiligers die je waarschuwen als je te dicht bij de rand komt. En dat is een druk baantje. Zo ongeveer elke 10 seconden moet er iemand gewaarschuwd worden. Toch blijf ik me verbazen. De bus stopt. En er zijn mensen die nog net niet hardhollend op de rand afgaan.
Daarna ga je met de bus naar Guano Point. Misschien nog wel mooier. Maar hier staan helemaal geen beveiligers meer. En je raadt het waarschijnlijk al. Dat nodigt nog meer uit tot halsbrekende toeren. Er zijn er in april 4 in de canyon gevallen. Maar het verbaast me dat het er geen 4 per dag zijn...

Het blijft een fantastische plek. Maar zoals gezegd, ik word er doodzenuwachtig van. Laat ik het zo zeggen, het maakt me niet zo heel veel uit dat je er in duikelt. Alleen ik hoef het niet te zien.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Chinese toerist valt van klif bij Skywalk

Bericht door jojostravelusa »

Ik ben niet bang aangelegd, maar wel voorzichtig. En met kinderen neem je geen enkel risico. Je kunt beter een keer te vaak dan te weinig waarschuwen lijkt mij. Een ongeluk zit in een klein hoekje, maar bij mij zal dat niet door selfies komen. Daar doe ik nl. niet aan :lol:
Ongelofelijk om te zien hoe dom mensen kunnen doen. Ook bij wild bv. Een bison kan beduidend harder lopen dan een mens, maar hij ziet er zo schattig uit. Even een foto van dichtbij. Selfie natuurlijk, met de rug naar het beest toe. Ook al zo'n goed idee.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer