Nationale Parken met baby ?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
nadiaU
Amerikafan
Berichten: 220
Lid geworden op: 28 feb 2008, 11:31
Locatie: Enschede

Nationale Parken met baby ?

Bericht door nadiaU »

Hoi allen,

Wij willen eind Mei richting Los Angeles of San Francisco vliegen. Vanuit daar willen we dan een rondreis maken van 3,5/4 weken door het Zuid Westen.
Ik ben zelf al eerder in de regio geweest, maar ben destijds alleen in de steden geweest en wil nu graag de Nationale parken bezoeken.

Ik ga samen met mijn man en tegen die tijd 10 maanden oude zoontje.

Ik vroeg mij af wat jullie ervaringen zijn met het rondreizen met auto en het bezoeken van Nationale parken met een baby.

Een specifieke vraag die ik heb is; welke parken zouden jullie aanraden of juist afraden met een baby en waarom ?

Andere tips & trics voor een rondreis met baby zijn uiteraard van harte welkom! :D

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes, Nadia
Laatst gewijzigd door nadiaU op 22 mar 2019, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Re: Nationale Parken met baby ?

Bericht door Gast »

nadiaU schreef:
22 mar 2019, 16:08
Wij willen eind Mei richting Los Angeles of San Francisco vliegen. Vanuit daar willen we dan een rondreis maken van 3,5/4 weken door het Mid Westen.
Je bedoelt denk ik het zuidwesten? Anders kun je beter naar bijvoorbeeld Chicago vliegen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Nationale Parken met baby ?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou gaan voor de parken die jullie aanspreken.
Wat bedoel je met het midwesten? SF of LA zijn geen goede startpunten voor het echte midwesten.

Marianne
nadiaU
Amerikafan
Berichten: 220
Lid geworden op: 28 feb 2008, 11:31
Locatie: Enschede

Re: Nationale Parken met baby ?

Bericht door nadiaU »

Gast schreef:
22 mar 2019, 16:33
nadiaU schreef:
22 mar 2019, 16:08
Wij willen eind Mei richting Los Angeles of San Francisco vliegen. Vanuit daar willen we dan een rondreis maken van 3,5/4 weken door het Mid Westen.
Je bedoelt denk ik het zuidwesten? Anders kun je beter naar bijvoorbeeld Chicago vliegen.
Klopt :oops: :lol:
Ik was al 3 dagen van plan deze vraag hier te stellen en net in alle haast zonder terug te lezen het berichtej getypt haha
nadiaU
Amerikafan
Berichten: 220
Lid geworden op: 28 feb 2008, 11:31
Locatie: Enschede

Re: Nationale Parken met baby ?

Bericht door nadiaU »

Martin & Marianne schreef:
22 mar 2019, 16:35
Ik zou gaan voor de parken die jullie aanspreken.

Marianne
Ik vroeg mij af of er wellicht verschil zit in de "toegankelijkheid" van de parken at betreft een baby.

Er zal verschil zitten in eventueel loop routes etc. En het ene zal beter te doen zijn met een kleine dan het ander...

Vandaar de vraag :)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Nationale Parken met baby ?

Bericht door hemmie »

Van elk NP kun je op de website al veel info vinden. Je kunt dan makkelijk nagaan welke wandelingen kort genoeg zijn om te doen met baby op buik of rug, welke wandelingen je met een buggy of kinderwagen kunt doen, en of bepaalde dingen (dat zijn dan meer de tours die in sommige specifieke parken gedaan kunnen worden) misschien helemaal niet te doen zijn met een baby. Ook kun je aan de hand van de kaart nagaan wat de afstanden zijn en hoeveel er te zien is (uitzichtspunten e.d.), dan kun je zelf ook inschatten wat wel en niet haalbaar is
Terug in Texas!
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Nationale Parken met baby ?

Bericht door IngridZw »

Wij hebben 2 jaar geleden samen gereisd met onze dochter, schoonzoon en toen 13 maanden oude kleinzoon. Alle nationale parken die in de planning stonden hebben we bezocht. Op trails die niet geschikt waren met een buggy droeg onze schoonzoon hem in een rugdrager. Hij vond het prachtig in de rugdrager en ontspannend. Zo ontspannend dat hij regelmatig een dutje deed onderweg. Zelfs de Queengarden/Navajo trail in Bryce ging prima. Trails in de categorie Angel Landing en Observationpoint zijn natuurlijk geen optie maar wandelingen van een uur of 2 of 3 die niet te vermoeiend zijn was voor hem geen probleem. Of dat voor jullie baby ook geldt kan ik natuurlijk niet beoordelen.
Zorg wel dat je een goede rugdrager hebt die je kunt verstellen. Eén met voetsteuntjes en hoofdsteun. Ook handig was dat onze rugdrager een rugzak had aan de achterkant
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Nationale Parken met baby ?

Bericht door hemmie »

Ik zou een goede ergonomische drager aanrader, zeker voor zo'n jong kind, die heeft dus geen voetsteuntjes.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Nationale Parken met baby ?

Bericht door Martin & Marianne »

nadiaU schreef:
22 mar 2019, 17:11
Ik vroeg mij af of er wellicht verschil zit in de "toegankelijkheid" van de parken at betreft een baby.

Er zal verschil zitten in eventueel loop routes etc. En het ene zal beter te doen zijn met een kleine dan het ander...
Je kunt beginnen met de voorbeeldroute. Dan heb je een mooie route met alle bekende parken. Kijk voor de parken e de mogelijkheden daar eens op www.ontdek-amerika.nl. Je kunt dan zien wat je aanspreekt en hoeveel tijd je daar nodig hebt. Voor wandelingen in de parken kun je op mijn wandelsite kijken.

Hou er rekening mee dat je al aardig laat bent om accommodatie te vinden. En als je het standaardrondje doet doe dan Yosemite op het laatst omdat de Tioga Pass waarschijnlijk laat open gaat.

Marianne
Gebruikersavatar
theborgh
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 31 dec 2007, 15:44
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Axel (Zeeuws-Vlaanderen)
Contacteer:

Re: Nationale Parken met baby ?

Bericht door theborgh »

Doe een rondje met de kleine in een camper, misschien niet de meest populaire parken doen. Er is daar zoveel te zien "have the time of your life".
Gast

Re: Nationale Parken met baby ?

Bericht door Gast »

Misschien verder in je route topic?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer