Phoenix - waar wandelen tussen de cactussen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
IlsevT
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 jun 2017, 09:24
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Phoenix - waar wandelen tussen de cactussen?

Bericht door IlsevT »

Hallo allemaal,

Op 18 april vertrekken wij naar Phoenix waar wij 1 nacht verblijven om vervolgens door te rijden naar Sedona (Verde River om precies te zijn). Graag willen wij iets van de natuur zien in/rondom Phoenix. Wij zouden graag 1 makkelijke wandeling maken in een park waar je langs de kenmerkende cactussen loopt. Ik heb een heel mooi park gevonden genaamd Usery Mounain. Dit park ligt ten oosten van Phoenix en zorgt voor 1 uur extra reistijd naar onze eindbestemming.

Normaal gesproken vind ik dat helemaal niet erg, maar door mijn chronische darmziekte kan ik ziek worden van de jetlag. Het is dan wel zo prettig om de reistijd zo kort mogelijk te houden. Mijn vraag is daarom: Is er op de de route Phoenix- Verde River een andere optie om een korte wandeling te maken tussen de cactussen?

Groeten,
Ilse
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Phoenix - waar wandelen tussen de cactussen?

Bericht door Trails »

Wij zijn in Usery Mountain geweest in maart 2017 met Lost Dutchman SP.
Wij vonden met name Lost Dutchman SP erg mooi.
Je vindt er wel de saguaro cactus maar voor de grote hoeveelheden bij elkaar moet je toch meer richting Tucson.
Hier ons verslag, en dan doorgaan naar 24 maart:
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/Arizon ... gorde.html
Nadat we de auto hadden opgehaald bij Phoenix Airport zijn we nog gaan wandelen in South Mountain Park. Vonden we ook mooi. Dit was dus dag 1 van onze vakantie.

Er zijn trouwens overal wc's bij de trailheads.
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Phoenix - waar wandelen tussen de cactussen?

Bericht door Allard »

@IlsevT Bedoel je zoiets?:

Afbeelding

Deze foto is gemaakt direct vanaf het asfalt van de 87 north. Het is de Four Peaks Wilderness Het is een echte wilderness. Je kan er wandelen met in acht neming van het "mind your step" principe. Keurig aangelegde wandelpaden zal je er dus niet vinden. Tweede helft april heb je nog kans de laatste fase van de woestijnbloei mee te maken. Naast de saguaro's zijn er nog een paar andere soorten cactussen te vinden. Voor een grootst mogelijke verscheidenheid in soorten moet je echt richting Organ Pipe Cactus National Monument.

"Verde River" als een eenduidige topografische bestemming kan ik niet vinden. Bedoelde je Camp Verde? T.o.v de snelste route naar Sedona betekent dit wel wat extra reistijd. De 87 is overigens wel mooi om te rijden. De weg klimt door tot aan de rand van het Colorado plateau. Daarna volgt een vlakker en bebost traject (260 west) tot aan Camp Verde/Sedona. Neem je deze route en heb je wat extra tijd stop dan beslist even bij Tonto Natural Bridge.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Phoenix - waar wandelen tussen de cactussen?

Bericht door Trails »

Oh ja, vergeten:
bij Tonto National Monument (bij Roosevelt Lake) staan er ook heel veel.
Dat is sowieso de moeite van een bezoek waard. We vonden het daar zo mooi dat we er in maart 2017 en in oktober 2017 zijn geweest.
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/westen ... 20okt.html

Tonto Natural Bridge SP is ook mooi, maar heel anders:
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/westen ... 20okt.html

Weg 87 van Usery Mountain naar Sedona (via Payson) is een mooie route om te rijden. Je komt dan langs Tonto Natural Bridge SP.
ReisM
Amerikafan
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 apr 2015, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Phoenix - waar wandelen tussen de cactussen?

Bericht door ReisM »

Wij hebben bij Scottsdale gewandeld in het McDowell Sonoran Preserve:
https://www.mcdowellsonoran.org/#sthash.PklRCUlk.dpbs

Wij hebben geparkeerd bij de Gateway trailhead. Vanuit daar zijn een aantal makkelijke wandelingen te doen. Wij vonden het er erg prachtig en het ligt voor jou denk ik redelijk op de route.
Gebruikersavatar
Christian
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Phoenix - waar wandelen tussen de cactussen?

Bericht door Christian »

Rij een stukje van de Apache trail bijv. En bezoek Gold Field Ghost town.

https://goo.gl/maps/byp1cTvYYZG2
IlsevT
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 jun 2017, 09:24
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Phoenix - waar wandelen tussen de cactussen?

Bericht door IlsevT »

Bedankt voor het meedenken. De tips worden meegenomen in het roadbook. Het lijkt er op dat het mooiste gebied gewoon aan de oostkant van Phoenix is zoals ik al in gedachten had. Ik hoop enorm dat mijn lichaam meewerkt, want ik heb er nu extra veel zin in gekregen. Als het wandelen niet lukt kunnen we in ieder geval een prachtige route rijden via de 87 of Apache Trail.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Phoenix - waar wandelen tussen de cactussen?

Bericht door Trails »

Bedenk wel dat de Apache Trail grotendeels onverhard is en dat dit met een huurauto niet mag.
Als er iets gebeurt op dit stuk dan ben je niet verzekerd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer