Helikoptertour Grand Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Petr@1965
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 nov 2018, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

Helikoptertour Grand Canyon

Bericht door Petr@1965 »

Wij gaan in augustus 3 weken met een camper rondreizen en willen o.a. de Grand Canyon bezoeken. Ik begrijp dat een helikoptervlucht een "must" is.
Omdat ik 's ochtends vroeg wil vliegen zoek ik een camping in de buurt van de plek waar vandaan we vliegen. Ik zal wel niet goed kijken maar ik kom er maar niet achter waar vandaan we vliegen. Heeft iemand een idee? Of een suggestie voor een tour? North Rim of South Rim of West Rim? En of daar dan campings bij in de buurt liggen? Alvast bedankt!
gr.
Petra
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Helikoptertour Grand Canyon

Bericht door Markstaal »

Er is op dit forum veel te vinden over helikopter vluchten rondom de Grand Canyon. Probeer de zoek functie eens.
Voor het verblijven op een camping zou je voor Mather kunnen kiezen, deze zit aan de south rim. Er zijn hier 2 bedrijven die dit hier uitvoeren, Papillon en Maverick. Aan te raden is om een vlucht te maken in de Grand Canyon zelf en niet in het westelijke gedeelte wat eigenlijk buiten het park valt.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Helikoptertour Grand Canyon

Bericht door Martin & Marianne »

Er zijn geen vluchten vanaf de North Rim, wel vanaf de South Rim. De vluchten vertrekken vanaf Tusayan. Mather Campground is zoals gezegd een mooie uitvalsbasis voor het park.

Ik weet niet of een helikoptervlucht een must is; een stuk naar beneden lopen is ook erg indrukwekkend.

Heb je nog geen campings vastgelegd?

Marianne
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Helikoptertour Grand Canyon

Bericht door Franciscus »

Of een helicoptervlucht een must is daar kun nog stevig over debatteren. Voor mij in ieder geval niet. Mijn advies is dus; vergeet die helicoptervlucht en daal een stuk de canyon af. Boven aan de rand is het over het algemeen heel druk, soms zelfs een toeristenkermis. Als je de canyon afdaalt dan ben je als snel (na een kwartiertje of zo) alleen op de wereld en kun je in alle rust genieten van de immense grootheid van de canyon. Dan zie je echt het perspectief en de nietigheid van de mens. En het is bovendien een stuk gezonder en duurzamer.....
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Tinus1955
Amerikafan
Berichten: 281
Lid geworden op: 18 okt 2017, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Helikoptertour Grand Canyon

Bericht door Tinus1955 »

Voor ons was de Grand Canyon Helikoptervlucht één van de hoogtepunten van onze rondreis door de southwest. Erg mooi zicht heb je op de canyon en daarnaast een erg leuke ervaring om eens in een helikopter te vliegen! We hebben toen de Imperial Tour gedaan.
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Helikoptertour Grand Canyon

Bericht door Eskm »

Ook hier werd bij Papillon (private flight) geboekt, kijk er echt naar uit!

Boven aan de rand is het over het algemeen heel druk, soms zelfs een toeristenkermis.
Klopt aardig, alleen moet je 's morgens de eerste shuttle nemen dan val het goed mee, echter
bij terugkomst aan het Visitor Center schrok ik toen toch even van de mensenzee daar aanwezig.
Verder hadden we wat pech met het ochtendweer, het bleef grijs ...(uitzonderlijk, zei men toen)

Maar het afdalen in de canyon lijkt me ook wat! Een projectje voor 20..???
Groeten,
Martin
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Helikoptertour Grand Canyon

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben er toch nooit veel last gehad van de drukte. Er zijn veel plaatsen waar je nagenoeg alleen bent. En als je de canyon in kijkt zie je ze niet, al die mede-toeristen!

Marianne
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Helikoptertour Grand Canyon

Bericht door Mr. Patrick »

Franciscus schreef:
14 mar 2019, 09:58
Of een helicoptervlucht een must is daar kun nog stevig over debatteren. Voor mij in ieder geval niet.
Ik ben het met Francisius eens. Eigenlijk was vanaf het moment dat je over de rand vliegt het uitzicht continu zo goed als het hetzelfde. Ongeveer hetzelfde als je een heel stuk lags de rim loopt, daar verandert het uitzicht ook maar weinig. Ik vond overigens wel de beleving om eens in een helikopter te vliegen heel bijzonder, dus wat dat aangaat ben ik tóch blij dat ik het gedaan heb.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer