Fietsen in San Francisco met kinderen.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Kolle75
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mei 2018, 21:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Fietsen in San Francisco met kinderen.

Bericht door Kolle75 »

Wij gaan deze zomer naar San Francisco, met 2 kinderen die dan 7 en 8 jaar zijn. We huren fietsen rond de Fishermans Wharf. Idee is om van daaruit richting de Golden Gate Bridge te gaan en daar over te steken.
Is deze route te doen met 2 kinderen? Is het niet te stijl?
En is het goed te combineren met een bezoek aan Alcatraz in de middag, of hebben we dan te weinig tijd?
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Fietsen in SAN fransisco met kinderen

Bericht door Robbie&Irene »

Zou de planning wel omgooien door eerst Alcatraz te doen en daarna de fietstocht, zo deden wij het in 2014 ook. Dan kun je 's middags alles op je gemak doen en de pont van Sausolito pakken wanneer je wilt. De brug op is behoorlijk steil, maar met de nodige bochten, naar beneden een behoorlijke lange helling waardoor je veel snelheid krijgt. Daarnaast is het behoorlijk druk met fietsers en wandelaars, dus als de kinderen ervaren fietsers zijn zou het wel kunnen, anders lijkt het me toch gevaarlijk...
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Fietsen in San Francisco met kinderen.

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

tenzij je in de late namiddag naar Alcatraz gaat inderdaad beter om eerst naar Alcatraz te trekken, kwestie van tijdsdruk te vermijden en dat is toch het laatste wat we wensen op vakantie.
Als de kinderen ,,gewoon" goed kunnen fietsen zou ik het er zeker op wagen. Na de brug is het voornamelijk bergaf richting Sausolito, dus dat gaan ze zeker aankunnen. https://www.alltrails.com/explore/recor ... ate-bridge

Er wordt wel aangeraden om voor de ferry in Sausolito tickets vooraf te boeken, zeker als je fietsen bijhebt.

Bij twijfel, op youtube staan nogal wat videos over deze fietstocht.

Jacques.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Fietsen in San Francisco met kinderen.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is redelijk steil als je naar de brug fietst maar daar zullen niet alleen de kinderen last van hebben lijkt me.
Wij fietsten in 2008 met onze kinderen naar Tiburon, dus nog iets verder dan Sausolito. Zie hier ons verslag:
http://martinenmarianne.blogspot.com/20 ... o.html?m=1

Voor Alcatraz is de avondtour ook leuk maar qua indeling is de early bird niet gek.

Marianne
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: Fietsen in San Francisco met kinderen.

Bericht door jerommeke10 »

Wij hebben dat ook gedaan, maar onze zonen waren toch al een stukje ouder. Het was inderdaad heel druk en in Sausolito niet echt fiets-vriendelijk. Ik denk dat ik het niet zou doen met kids van jouw leeftijd.
ReisM
Amerikafan
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 apr 2015, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Fietsen in San Francisco met kinderen.

Bericht door ReisM »

Het laatste stukje tot aan de brug is heel steil, sommigen stapten daar af om een stukje te lopen.
Op de brug zelf is het heel druk met fietsers en wandelaars en het fiets- en wandelpad is vrij smal. Als je kinderen nog een beetje "zwalken" met fietsen zou ik ze niet snel over de brug laten fietsen. De rest van de route lijkt me geen probleem.
Je zou eventueel wel tandemfietsen kunnen huren!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer