Risico nemen bezoek aan Death Valley met camper.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
TotosDawn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 apr 2013, 16:57
Partner van: Rick-zonder-account
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: 's-Gravenzande
Contacteer:

Risico nemen bezoek aan Death Valley met camper.

Bericht door TotosDawn »

(ik heb meerdere topics hierover gelezen, toch kan ik hier niet echt een goed advies vinden, vandaar nogmaals deze vraag)

In mei reizen wij naar Amerika en reizen we met twee stellen en twee campers.
Nu hebben wij een camper van Road Bear en mogen wij Death Valley in, in de periode dat wij daar zijn. Echter bij Apollo (waar de andere camper is gehuurd) mag het niet in diezelfde periode.
We willen graag Death Valley zien en overnachten in Furnance Creek, maar weten niet goed of we het risico qua eigen kosten als er wat kapot gaat bij de Apollo camper, moeten nemen. Hoe reeël is het dat er wat gebeurd door de temperaturen daar in mei?

De andere optie zou zijn, vanuit Sequoia direct door de gaan naar Vegas en daar een extra nacht blijven. Maar wat ik al zei, we zouden toch graag DV willen meepakken, aangezien we vorige keer hier ook zo van hebben genoten. Toen hadden we een auto en geen RV.
Afbeelding
Volg ons op onze reis: *klik hier*
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Risico nemen DV

Bericht door Marcopstal »

Ik vermoed dat jullie dus van west naar oost gaan. Dan heb je de steilste helling niet, want deze is als je westwaarts het park uit rijdt. Op zich zie ik geen enkele waarom er een probleem zou optreden. Uiteraard als je op de toeristische wegen blijft. Alleen al het feit dat het bij de ene gewoon mag toont al aan dat het niet echt een probleem is. Dit is eigenlijk iets dat een beetje uit de geschiedenis stamt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Risico nemen DV

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt mij ook geen probleem maar of kamperen in Furnace Creek aangenaam is weet ik niet.
Je schrijft dat je van Sequoia komt. Waar kom je precies vandaan? Vanuit Sequoia is het een flinke rit. Misschien al eerder stoppen dan Furnace Creek?

Marianne
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Risico nemen DV

Bericht door hemmie »

Ik denk niet dat er nu zo veel extra risico is, maar een camper kan natuurlijk altijd kapot gaan, en als dat in DV is zullen de sleepkosten behoorlijk oplopen. Is dus een afweging of je dat risico wil lopen.
Terug in Texas!
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Risico nemen DV

Bericht door tetouani »

Ik zie geen enkel probleem voor de camper.

Gewoon doen!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Risico nemen bezoek aan Death Valley met camper.

Bericht door mtl »

Als de verhuurder zegt dat het niet mag dan mag het toch niet? Natuurlijk hoeven we niet roomser te zijn dan de paus, maar toch. Grootste risico lijkt me inderdaad dat er iets gebeurt. Sleepkosten en eventuele reparatie zullen een flinke kostenpost zijn. Inderdaad nog maar eens goed over nadenken.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Risico nemen bezoek aan Death Valley met camper.

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben het ook weleens gedaan terwijl het niet mocht. Dat was op 1 juni 1995. De camper was helemaal nieuw. Wij hebben toen maar een klein stukje gedaan (naar Devil's Golf Course en Artist's Drive), omdat we ons er toch niet echt lekker bij voelden. Je weet tenslotte nooit of je pech krijgt en dan ben je wel de pineut. Het was geen enkel probleem, maar we hebben het vorig jaar, toen we een auto hadden, maar even rustig over gedaan. Dat zat wel lekkerder.
De campers van nu zijn ongetwijfeld motorisch vernuftiger dan 24 jaar geleden en mei is niet superheet, maar je weet nooit wat er onderweg gebeurt.

Niet echt een advies waar je wat aan hebt eigenlijk, maar misschien helpt het toch.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Risico nemen bezoek aan Death Valley met camper.

Bericht door BonnyR »

Tja , wij hebben het ook gedaan terwijl het niet mocht. Midden in de zomer. Wel de airco uitgedaan en rustig gereden. Natuurlijk kun je overal pech krijgen, alleen ben je het haasje als je het overkomt als je in Death Valley bent. Wij hebben geen enkel probleem gehad. Bij het visitor center een lange stop gedaan, zodat de motor ook weer wat tijd had om af te koelen.( Motorkap open) Ook vooraf even oliepeil en koelvloeistof peil even extra checken.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Risico nemen bezoek aan Death Valley met camper.

Bericht door sanook »

Hoe zit het met je verzekering als je daar een aanrijding veroorzaakt ?
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Risico nemen bezoek aan Death Valley met camper.

Bericht door covri »

sanook schreef:
04 mar 2019, 15:29
Hoe zit het met je verzekering als je daar een aanrijding veroorzaakt ?
Tsja..... antwoord is duidelijk, lijkt mij.
Niet verzekerd.
Jammer dat de keuze op deze camper is gevallen, achteraf makkelijk praten natuurlijk.
Ik zou het risico niet nemen.......
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Risico nemen bezoek aan Death Valley met camper.

Bericht door Pete.Z »

Technisch gezien is er niks aan de hand, en zelfs als je pech zou krijgen sleep je gewoon met de andere camper het pechgeval DV uit....
Het echte grote risico is dat je niet verzekerd bent denk ik, krijg je een aanrijding of andere schade ben je de pineut.
Gebruikersavatar
TotosDawn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 apr 2013, 16:57
Partner van: Rick-zonder-account
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: 's-Gravenzande
Contacteer:

Re: Risico nemen DV

Bericht door TotosDawn »

Martin & Marianne schreef:
03 mar 2019, 22:07
Het lijkt mij ook geen probleem maar of kamperen in Furnace Creek aangenaam is weet ik niet.
Je schrijft dat je van Sequoia komt. Waar kom je precies vandaan? Vanuit Sequoia is het een flinke rit. Misschien al eerder stoppen dan Furnace Creek?

Marianne
Hoi Marianne,

We komen vanaf campground Potwisha. Het is 7 uur rijden naar Furnance Creek. Maar natuurlijk tussendoor steeds stoppen. Het is echt een dagtocht.
Mijn googlen heeft me niets anders gebracht wat beschikbaar is dan Furnance Creek. Is het zo bizar onprettig om daar te slapen qua warmte? Ik neem aan dat je daarop doelt?
Naar Las Vegas zou 6 uur zijn... Deze rit is wel een uitzondering op onze normale planning, normaal rijden we 2-4 uur.

@covri en @mtl Jullie hebben ook gelijk! Ik zit enorm in tweestrijd. Het is onwijs balen dat we hier pas een maand geleden op gewezen zijn, ik had dit helaas nog nergens gelezen. Onze reis is dus ook al helemaal geboekt, inclusief campings. Dus we kunnen wel omrijden en dan maar een extra nacht in Vegas boeken, ik bedoel, daar is altijd wel iets. Maar het is ook dat we DV gewoon heel graag nog eens willen zien en ook met de kids nu.

Het had duidelijk geweest als beide campers niet hadden gemogen, maar nu is het dus één die wel mag en één die niet mag. Dat maakt het waarom ik nu twijfel! Want waarom zou de ene wel mogen en de andere niet.
We gaan dit weekend nog een keer bij elkaar komen voor de puntjes op de i en dan kijken of we het het risico waard vinden.
Afbeelding
Volg ons op onze reis: *klik hier*
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Risico nemen bezoek aan Death Valley met camper.

Bericht door covri »

Slapen in DV in mei is geen probleem. Wij waren er afgelopen jaar, met de camper van El Monte, het was wel warm, maar goed te doen. Wij hadden alleen de pech dat het heel hard begon te waaien en we naar binnen moesten omdat we bijna gezandstraald werden.

Ik denk dat het vooral gezien de verzekering een probleem zou kunnen zijn.

En ik vind jullie rit wel erg lang. Blijft weinig tijd over om op je gemak onderweg uit de stappen en iets te bekijken, denk ik.
Wij rijden maximaal zo'n 210 mijl per dag om tijd over de houden om af en toe een wandeling de maken.

Maar daar maakt iedereen z'n eigen keus in natuurlijk. :wink:
Gebruikersavatar
TotosDawn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 apr 2013, 16:57
Partner van: Rick-zonder-account
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: 's-Gravenzande
Contacteer:

Re: Risico nemen bezoek aan Death Valley met camper.

Bericht door TotosDawn »

Bedankt !

Ja het is idd een lange rit en verre van ideaal. Maar wat ik al schreef, wel een uitzondering op ons schema. We gaan vroeg rijden (tussen 5 en 6) dus maken alvast wat uren voordat de kindjes echt wakker worden (gaan wel in de autostoel natuurlijk, voor mensen zich daar druk om maken) en daarna kunnen we heerlijk op gemak rijden.
Laatst gewijzigd door markro op 04 mar 2019, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Afbeelding
Volg ons op onze reis: *klik hier*
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Risico nemen bezoek aan Death Valley met camper.

Bericht door Martin & Marianne »

Vanuit Potwisha is het wel te doen. Brengt me wel bij de vraag hoe je op die camping komt. Je weet dat je met een camper langer dan 22ft niet de CA198 mag rijden?

Ik weet niet hoe het met de beschikbaarheid zit maar je hebt ook nog een camping bij Panamint Springs. En bij Stovepipe Wells. Bij die eerste zal het minder heet zijn. Maar Furnace (geen Furnance) Creek is mooier.

Marianne
Gast

Re: Risico nemen bezoek aan Death Valley met camper.

Bericht door Gast »

Ik zou een goede sleepkabel meenemen voor het geval dat....

Maar ff zonder dollen....er is een reden dat het niet mag, dus het is illegaal...als je een aanrijding krijgt (niet alleen jij als veroorzaker maar stel dat iemand jou ondersteboven rijdt) heb je een groter probleem dan je je nu misschien realiseert, zeker in de US.

Dit is voor mij eentje uit de categorie, ik betaal niet voor een extra bestuurder maar laat die persoon wel rijden omdat er waarschijnlijk toch niks gebeurt...

Ik zou het nooit doen omdat het risico gewoon niet uit te sluiten is.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Risico nemen bezoek aan Death Valley met camper.

Bericht door Marcopstal »

Ik vind dat hier door sommigen toch wel wat overdreven wordt. Vele honderdduizenden lappen de regels jaarlijks aan hun laars door bvb; op een dirtroad te gaan rijden. Iedere huurwagen die bvb de self drive in MV doet is in overtreding.

Met een moderne camper en een beetje gezond verstand kom je heel ver.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Risico nemen bezoek aan Death Valley met camper.

Bericht door hemmie »

Tja, in 99% van de geballen gaat het natuurlijk goed, maar wat als het misgaat? Als je idd niet verzekerd bent kunnen de gevolgen eg groot zijn.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Risico nemen bezoek aan Death Valley met camper.

Bericht door hemmie »

Kun je die dag extra in LV niet gebruiken om met een huurauto een dagtocht naar DV te doen?
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Risico nemen bezoek aan Death Valley met camper.

Bericht door sanook »

Marcopstal schreef:
04 mar 2019, 21:50
Met een moderne camper en een beetje gezond verstand kom je heel ver.
En waarom denk je dat in NL (en ieder zichzelf respecterend land) een wettelijke aansprakelijkheid verzekering verplicht is ? Want iedereen heeft immers een moderne auto en een beetje gezond verstand maar er zijn toch nog steeds aanrijdingen en ongevallen ...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer