Cottonwood Canyon Road

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Cottonwood Canyon Road

Bericht door moon29 »

Bij onze aanstaande rondreis (juni/juli) willen we op de dag dat we van Torrey naar Page rijden waarschijnlijk via de Cottonwood Canyon Road rijden en daar dan wellicht de Yellow Rock Hike doen, alternatief is de Lower Calf Creek Falls trail lopen die we in 2017 ook al deden en schitterend vonden.

Vragen die ik nu heb:
- ik lees dat ik pas in het Cannonville visitor center kan informeren hoe de Cottonwood Canyon Road erbij ligt. Maar dan zijn we al voorbij de Lower Calf Creek falls. En ik zou daar dus al graag weten of we deze bewust overslaan of niet.
- is de pittige Yellow Rock Hike uberhaupt te doen midden op de dag in juli? Immers is het onmogelijk in ons schema om daar vroeg op de dag te zijn.
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: Cottonwood Canyon Road

Bericht door lsl »

Cannonville visitor center: +1 435-826-5640

Yellow Rock is prachtig maar op de middag zou ik het zeer sterk afraden, dan wordt de rots een oven

waarom niet de Escalante River trail, startpunt 37.776372, -111.419489 (of eventueel vanuit het oosten maar dan loop je meer in de zon)?
prachtige wandeling met veel afwisseling, schaduw en water
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Cottonwood Canyon Road

Bericht door moon29 »

Dankjewel voor de tip! :thumbup: Ik ga er naar kijken.
Jammer maar helaas, maar dan moeten we Yellow Rock laten schieten vrees ik. Ik zie geen kans om dat heel vroeg op de dag te doen.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Cottonwood Canyon Road

Bericht door Robbie&Irene »

Denk dat het met die hitte wel meevalt naar en op Yellow Rock, omdat het redelijk hoog ligt (> ~5000 voet) is het een stuk koeler en waait het meer.
Wij waren hier half april 2018 (dus niet helemaal te vergelijken met juli en begonnen met een sneeuwbui :wink: ) en bovenop waaide het bijzonder hard. Ook de lengte van de hike is niet lang, het enige pittige zit hem in het begin/einde vanwege de hellingsgraad. Het was in ieder geval een prachtwandeling en dan die kleuren en bijzondere vormen, zo mooi! Bovendien waren wij de enige genieters op Yellow Rock
Afbeelding
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: Cottonwood Canyon Road

Bericht door lsl »

"... niet helemaal te vergelijken met juli"

De 3x dat wij er waren was in juni en september en dan warmde het reeds op tot oventemperatuur, dus in de zomermaanden zijn m.i. enkel de ochtenduren haalbaar.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Cottonwood Canyon Road

Bericht door Robbie&Irene »

Maar in juni/juli is elke wandeling in "woestijngebied" in Utah oventemperatuur...
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Cottonwood Canyon Road

Bericht door moon29 »

Tja, we houden hem op de optielijst en kijken ter plaatse hoe de weg erbij ligt en hoe warm het is. Bedankt voor het meedenken!
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Cottonwood Canyon Road

Bericht door josea »

Aan de Cottonwood canyon road (of vlakbij) heb heb je ook de Grosvenor Arch, ben je daar ooit geweest? Die is heel mooi en ook leuk om even omheen te lopen / stukje op te klimmen.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Cottonwood Canyon Road

Bericht door moon29 »

Bij Grosvenor Arch zijn we nooit geweest, maar die staat wel gepland voor onze dag van Torrey naar Page :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer