Wie heeft er ooit gehoord van Caineville?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
tetouani
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Wie heeft er ooit gehoord van Caineville?

Bericht door tetouani » 28 feb 2019, 20:49

Ik heb dit filmpje vandaag gezien op YouTube en ik heb er nog nooit eerder van gehoord. (Kijk vanaf 6 minuut en 5 seconden).

Hoe die bergen daar heten weet ik ook niet, maar ik heb in ieder geval aan diegene gevraagd waar dat is en hij vertelde me dat het in Caineville ligt.

Grappig is, is dat ik en vele van jullie zeker langs deze weg zijn gereden. Ik reed hier in 2013 voor het laatst langs, maar had geen flauw idee.

Ook ik heb een drone, en kan deze plaats exact schieten zoals hij dat heeft gedaan.

Ik denk dat dit geen bekende plek is, omdat je zonder drone niet ziet wat voor prachtige vormen deze bergen hebben.

Tot nu toe zijn dit echt serieus 1 van de mooiste vormen die ik ooit gezien heb.

Het heeft wat weg van Zabriskie Point in Death Valley, maar ik vind dit toch echt 10x mooier.

Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Wie heeft er ooit gehoord van Caineville

Bericht door Markstaal » 28 feb 2019, 21:29

Wel van Caineville gehoord, vorig jaar nog langsgereden toen we over de UT-24 vanuit Torrey richting Moab gingen. De beelden van het filmpje ken ik niet. Wel erg mooie beelden zeg!
2012: Florida
2014: Zuidwesten
2016: Texas
2017: Zuidwesten
2018: Zuidwesten Video
2019: Noordwesten Video
2019: Zuidwesten
2021: Deep South

groennom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door groennom » 01 mar 2019, 08:04

Ik heb er ook overnacht, in de Rodeway in. A.s. mei slaap ik er ook weer een nachtje. Ik denk dat het met en Drone wel te bereiken is, maar moeilijk on te wandelen lijkt mij. Of zie ik dat verkeerd?

Easy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Easy » 01 mar 2019, 08:17

Heel erg mooi! Deze beelden kende ik nog niet. Wel zijn we een wandeling tegengekomen: North Caineville Mesa Trail. Lijkt ons erg mooi maar of het haalbaar is moeten we ter plekke beoordelen.

tetouani
Amerikakenner

Bericht door tetouani » 01 mar 2019, 09:53

Holy moly. Die video die jij plaatste lijkt me toch wel erg eng.

En dat zegt iemand die nog jong is en al veel enge hikes heeft gedaan.

Die gast springt letterlijk van steen naar steen met de afgrond 1cm naast hem.

1x uitglijden en weg ben je. Pfff.. nee die hike skip ik.

Ik zou het wel gaaf vinden om tussen die gekke rotsformaties te lopen terwijl ik gewoon op de grknd sta, maar ik hoef niet per se op die bergen daar te klimmen.

Easy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Easy » 01 mar 2019, 10:29

Haha dat vinden wij ook hoor! Ik was naar aanleiding van een aantal beschrijvingen van deze hike redelijk enthousiast, maar na het zien van dit filmpje gaat het waarschijnlijk niet meer gebeuren. Misschien dat we er een stukje oplopen, maar als het in werkelijkheid zo moet met het springen van de ene rots zijn wij zo weer weg :wink:

Aan de andere kant van de weg kan je ook de South Caineville Mesa beklimmen, ik heb ergens gelezen dat deze wandeling minder technisch is. Maar of dit daadwerkelijk zo is, en of je dan hetzelfde soort uitzicht hebt, is mij nog niet duidelijk.

DebbieTimmermans
Amerikafan
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door DebbieTimmermans » 01 mar 2019, 10:34

Dat is inderdaad de weg die je aflegt naar Capitol Reef NP. Hele mooie weg om te rijden. In Cainewille zelf niet veel te beleven maar prachtig om door te rijden :-)
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 01 mar 2019, 12:16

wij slapen over drie weken een nacht in Caineville, er is daar zelfs een hotel :-)
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/ (sorry je moet soms een paar keer refreshen ivm foutmeldingen)
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018.
Wij hebben alle staten (behalve Hawai...) van de USA bezocht!

Allard
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Allard » 01 mar 2019, 14:29

tetouani schreef:
28 feb 2019, 20:49
Ik denk dat dit geen bekende plek is, ......
Eigenlijk laat dit filmpje 4 verschillende plekken zien. Het klopt wel dat deze wat minder bekend zijn. Vaak haastig gepasseerd omdat reizigers nu eenmaal de geplande schema's moeten halen.

Het is sowieso een leuk filmpje om even mee te "reizen". De mix van een flinke groothoek- en vogelperspectief van de drone maakt het wat lastiger oriënteren. Maar ik denk dat ik de globale opnameplaatsen gevonden heb.

1. Direct noordelijk van de aansluiting I-70 de SR 24. We kijken westwaarts op de San Rafael Swell. Meer op de voorgrond zie je de I-070 wegduiken in het groene dal van de San Rafael River. De San Rafael Swell is een heel imponerende geologische structuur. Zo goed als onmogelijk om die vanaf maaiveld niveau (een hike dus) goed te bekijken. Hier heb ik een opname gevonden die gemaakt is vanuit een Cessna: san rafael 5.

2. Vanaf 1.47 kijken we westwaarts op een deel van de San Rafael Reef. Onderweg van de SR 24 naar Goblin Valley SP. De baksteenrode laag is Entrada Sandstone. De witte laag erboven behoort tot de Curtis formatie. Beide gesteenten hebben een hardheid die, op deze plaats, aanleiding geeft tot erosie die neigt naar het "Badland" type. Indien je er oog voor hebt zal je deze fraaie rotsstructuren op meer plaatsen in het zuidwesten tegen kunnen komen. De meest prominente "berg" in beeld is de Wildhorse Butte. De reeds genoemde lagen worden hier overdekt met eerst de Summerville formatie en daar bovenop een stukje Morrison Formation.

3. Vanaf 4.15 tot 7.50 vliegt de drone ongeveer 2.5 km oostelijk van de hiervoor genoemde Rodeway Inn te Caineville. De grijsgrauwe heuveltjes en hellingen die je hier ziet bestaan uit z.g. Mancos Shale. Een zeer klei rijke afzetting uit het late Krijt. "Badland" type erosie. De nabijheid van Fremont River zorgt voor een goede afvoer van het geërodeerde materiaal zodat de gevormde heuveltjes fraai geïsoleerd zijn komen te liggen. De bovenkanten van de Mesa's zijn bedekt met hardere zandsteenlagen zodat zich steile hellingen hebben kunnen vormen.

4. Vanaf 7.50 bevinden we ons bij één van de motels oostelijk van Torrey en kijken we oostwaarts op Capitol Reef. In de laatste seconden draait de camera naar het westen en kijken we nog even op Boulder Mountain.

De route van Capitol Reef naar Hanksville v.v. is een prachtige route. Heb je de tijd, neem die dan ook. Prachtige monolieten in een onwezenlijk landschap. je hebt ze helemaal voor jezelf. Nog geen 100 meter vanaf het asfalt...

Afbeelding

Afbeelding

tetouani
Amerikakenner

Bericht door tetouani » 01 mar 2019, 16:09

@Allard

Ik weet dat het volledige filmpje op verschillende plaatsen is opgenomen daarom heb ik het specifiek over de locatie bij de zesde minuut. Dat staat ook bij mijn post.

Maar bedankt voor het uitzoeken van de overige locaties en je uitgebreide informatie hierover! Nice!

Allard
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Allard » 01 mar 2019, 19:39

@tetouani Jij ook bedankt voor je inspirerende onderwerp. Weer eens wat anders. Ik houd wel van een beetje puzzelen. Volgens mij is het gebied dat bij 6.05 begint exact hetzelfde gebied dat bij 4.15 begint.

"omdat je zonder drone niet ziet wat voor prachtige vormen deze bergen hebben" Klopt helemaal. Houd er wel rekening mee dat, indien je daar nog eens gaat wandelen, dat de drone wel een erg mooi perspectief schildert. In werkelijkheid zijn die "bergen" niet hoger dan een 20 a 40 meter. En vanaf de voet gezien zien ze er een stuk saaier uit. Hetzelfde geldt voor de kleur die vooral tamelijk grauw is. De vlakke plateaus van de beide Caineville Mesa's liggen wel een stuk hoger. Ongeveer 370 meter hoger dan het niveau van de asfaltweg.

Verder weet ik niet of het nu wel zo gezellig wandelen is daar. Ik kan me herinneren dat het hele gebied behoorlijk van off road gebruik sporen voorzien was.

tetouani
Amerikakenner

Bericht door tetouani » 01 mar 2019, 23:50

@Allard

Ik hou er ook van om locaties te zoeken. Vaak doe ik dat met Google Maps, Streetview en Google Earth en meestal lukt het wel.
Het is me maar 1x niet gelukt om de exacte locatie van iets te vinden, maar gelukkig was er iemand anders die mij daarbij kon helpen.
Dat is de kracht van allemaal Amerikagangers bij elkaar.

En inderdaad. Ik hou wel van bezienswaardigheden die niet zo bekend zijn. Ten eerste zijn ze minder druk waardoor je veel foto's kan maken zonder dat anderen voor, achter en op je camera staan en ten tweede, het voelt gewoon bijzonder, omdat je weet dat mensen hier gewoon voorbij rijden zonder te weten wat ze hebben gemist.

Maarja, Amerika is zo groot dat je toch niet alles kunt doen, en als je er maar een paar keer geweest bent, dan begrijp ik dat je enkel de bekendste spots gaat bezoeken.

Ik ga nu al voor de 5e keer naar de Westkust, dus zoek ik nu ook wat nieuwe dingen die ik nog niet gezien heb en dan heb je opeens wel tijd voor dit soort dingen.

En inderdaad, daar wandelen is niet echt ideaal. Ik hoop wel dat het zand redelijk hard is, want hoe mooi zou dat zijn, als ik met een felgekleurde Mustang daar rij, terwijl de drone boven me hangt.

Allard
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Allard » 02 mar 2019, 21:20

tetouani schreef:
01 mar 2019, 23:50
Ik hoop wel dat het zand redelijk hard is, want hoe mooi zou dat zijn, als ik met een felgekleurde Mustang daar rij, terwijl de drone boven me hangt.
Een prachtig vooruitzicht :)

Zand zal je daar niet aantreffen. De bodem bestaat daar uit een soort klei. Afkomstig uit verweerde Mancos Shale. Die daar zo'n 80 tot 110 miljoen jaar geleden is afgezet in een ondiepe zee. Een soort zeeklei die later samengeperst is tot een rotslaag. Die klei bestaat hoofdzakelijk uit hele kleine plaatjes. Als het droog is zitten die plaatjes stevig tegen elkaar en vormen een heel solide ondergrond. Als het nat is wordt het glibberig en kleverig. Je wielkasten draaien er dan mee vol. Er valt daar gemiddeld maar 140 mm regen per jaar. Dus de kans daarop is niet zo groot.

Zand is een heel ander verhaal. Zand bestaat uit grotere afgeronde korrels. Na een langere periode van droogte kan je de samenhang vergelijken met die van de ballen in de ballenbak bij een hamburgerrestaurant. Vandaar dat de beste 4x4's er in vast kunnen komen te zitten. Indien de laag zand maar dik genoeg is zak je er gewoon in weg.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer