Hoe de route Yosemite - Las Vegas in te vullen (eind april)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 148
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Hoe de route Yosemite - Las Vegas in te vullen (eind april)

Bericht door 1N9R1D »

Hoi allemaal,

over 9 weken zijn we met onze pubermeiden onderweg voor onze eerste Amerika-reis. :hello1:
De planning is voor 90% rond, ik twijfel alleen over de invulling van de route van Yosemite naar Las Vegas (absoluut via Death Valley! :love4: ) Het gaat om 23 tot 25 april, dus ruimte voor 2 overnachtingen tussen Yosemite en LV.
Onderlangs via Fresno lijkt me doodsaai....
Wellicht via Sequoia NP? Maar is dat wel al begaanbaar na de winter?
Of bovenlangs via Mammoth Lakes? Of is het daar eind april nog steeds boordevol sneeuw?

Alle tips zijn welkom... Bedankt alvast!

Groetjes, Ingrid
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Hoe de route Yosemite - Las Vegas in te vullen (eind april)

Bericht door PSVwally »

Doordat je zo vroeg gaat heb je nog grote kans op een gesloten Tioga en Sonora pass. Dan moet je bovenlangs al via de Carson pass of ongeveer via Lake Tahoe. Dat is al een dagrit als je dan tot Mammoth Lakes of Bishop gaat. En dan de dag erop via Death Valley naar Vegas.

Onderlangs heb je helemaal geen tijd voor Sequoia en er dan doorheen rijden is imo wat zonde. Je moet dan echt minimaal tot Kernville of Lake Isabella. Je kan ook de saaie rit via Fresno en Bakersfield maken naar Ridgecrest of Lone Pine, dan heb je de dag erop meer tijd voor death Valley.

In beide gevallen betekent het gewoon altijd veel autotijd deze dagen. Mocht je geluk hebben dat de tioga pass open is dan scheelt het al veel tijd op dag 1
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hoe de route Yosemite - Las Vegas in te vullen (eind april)

Bericht door Martin & Marianne »

De Tioga Pass is zeker nog gesloten dan en de Sonora Pass waarschijnlijk ook. Kijk voor de openingsdata in de afgelopen jaren eens op http://www.dot.ca.gov/hq/roadinfo/clsdlst.htm.
Er is deze maand veel sneeuw gevallen en hoewel het nog te vroeg is om er iets over te kunnen zeggen zou het me niet verbazen als de passen pas laat open gaan.
De status van de wegen kun je checken op http://dot.ca.gov/hq/roadinfo/sr88.
De 88 is normaal gesproken altijd open (maar nu niet vanwege de sneeuw) en die route is prachtig dus ik zou zeker daar voor kiezen. Misschien wel de overnachting open laten of in elk geval iets annnuleerbaars boeken zodat je ook nog voor de route onderlangs kunt kiezen.

Met de route bovenlangs kun je kiezen voor Mammoth Lakes, maar iets eerder stoppen is misschien ook niet gek. Hangt er ook vanaf waar je precies vandaan komt. Overnacht je in het park? En wil je in Death Valley in het park overnachten?

Wij reden in 2013 via Death Valley en de Sonora Pass naar Yosemite. Misschien heb je iets aan ons reisverslag
En voor de 88 zie ons 2006-verslag.

Marianne
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 148
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Hoe de route Yosemite - Las Vegas in te vullen (eind april)

Bericht door 1N9R1D »

Bedankt allebei!

Ik heb nu bovenlangs toch ook ook maar hotels geboekt (zijn te annuleren) in South Lake Tahoe en Lone Pine. De afstand is hiermee mooi verdeeld in reisdagen van 4 tot 5 uur (bij normale omstandigheden), dus nog tijd genoeg om die dagen van al het moois onderweg te genieten!

Een week voor vertrek kijken we dan welke route we kiezen zodat we de hotels op de andere route kunnen annuleren.

Ik had verwacht dat bovenlangs veel langer qua reistijd zou zijn omdat veel passen nog dicht zijn. Maar als je op je gemakje door Sequioa NP tuft en de recht-toe-recht-aan-wegen mijdt, dan ben je zelfs nog langer onderweg... dan gaat de voorkeur toch uit naar de route bovenlangs. Lijkt me ook afwisselender.. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer