Havasu Falls bezoeken vanaf de Grand Canyon South Rim.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Havasu Falls bezoeken vanaf de Grand Canyon South Rim.

Bericht door stegeman »

Onze route staat al gepland. Maar ik kom er door deze site achter, dat we echt iets fantastisch missen.
Stukje van de route: LV-via Hooverdam en Route 66 tussen Kingman en Seligman naar GC, waar we doordat we laat aankomen 2 nachten blijven.
Nu vraag ik me dus af of er een helivlucht is vanaf de South Rim naar de Havasu Falls?!

Ik denk namelijk dat op bovengenoemde route Havasu Falls meenemen gewoon echt niet kan, omdat het nog een heel eind omrijden is, plus een hike van 15 km? (Wat ik met mijn gezondheid niet volhoudt).
Heb wel info gevonden heli vanaf daar. Maar niet vanaf de South Rim. Ook lees ik over permits.
Nou ja, als het onmogelijk is voor ons nu, hebben we nu al een reden terug te gaan zonder er te zijn geweest.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Havasu falls vanaf GC?

Bericht door Mr. Patrick »

West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Havasu falls vanaf GC?

Bericht door Franciscus »

2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Havasu Falls bezoeken vanaf de Grand Canyon South Rim.

Bericht door stegeman »

Ik had idd eerst de zoekfunctie gebruikt voor ik dit plaatste. En was er al achter dat het ver lopen was en het niet zonder permit kan. Vandaar de vraag toch maar gesteld hier. Is dit er per heli vanaf south rim (en dan incl permit) mogelijk? Kan dit nergens vinden dus vermoed van niet. Vind alleen maar info heli vanaf die plaats en de loopafstanden en permits.
Wellicht had ik dan daar 2 nachten moeten inplannen. Ern volgende reis dan maar🤔
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Havasu Falls bezoeken vanaf de Grand Canyon South Rim.

Bericht door tetouani »

Havasu Falls kun je alleen bereiken vanaf Hualapai Hilltop. Hiken, paard of heli.

Je hebt inderdaad een permit nodig. Wil je camperen, moet je minimaal 3 nachten boeken.
Wil je in de lodge verblijven, dan kun je nog wel 1 nacht boeken.

Permit moet je ver van tevoren aanvragen, want er is een beperkte bezetting.

Kijk mijn video in mijn ondertekening voor mijn Havasu Falls ervaring.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Havasu Falls bezoeken vanaf de Grand Canyon South Rim.

Bericht door stegeman »

Bedankt voor deze info. Heb ik iets aan. In zoverre. Dat ik nu weet dat wat ik wilde niet mogelijk is. Wellicht toch erheen rijden, permit proberen en paard. Maar ik denk dat het dan te vol wordt...jammer
Ik ga je link zo nog even bekijken
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Havasu Falls bezoeken vanaf de Grand Canyon South Rim.

Bericht door tetouani »

Erheen rijden en een permit krijgen is niet mogelijk. Je moet deze telefonisch of via internet aanvragen.
Deze sturen ze je dan op naar je huisadres. Ook een paard moet je reserveren.
En het is verplicht om daar te overnachten. Je kunt geen dayhikes doen.
OpreismetCo
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 13 okt 2015, 17:42
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Havasu Falls bezoeken vanaf de Grand Canyon South Rim.

Bericht door OpreismetCo »

Ik had Havasu Falls ook graag willen bezoeken dit jaar. Permits gingen op 1 februari in de verkoop en ik heb het 2 uur lang geprobeerd. De website werkte amper en ik kwam er niet doorheen. Inmiddels zijn alle permits voor komend jaar uitverkocht. Goed om te weten, sinds dit jaar zijn er alleen permits voor 3 nschten (korter blijven kan dus niet meer). Volgend jaar maar weer een poging wagen...
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Havasu Falls bezoeken vanaf de Grand Canyon South Rim.

Bericht door moon29 »

Klopt wat Tetouani zegt, en na de 15 km die je idd nog per heli kunt doen ben je er nog niet.
Dan is het nog 14 km (retour) hikken naar de watervallen (als je ze alle 4 wilt zien). En daar zitten ook nog klauter stukken tussen via laddertjes.

Dus mocht je een ander jaar willen gaan en je gezondheid een flinke hike niet aan kunnen dan raad ik je aan je goed in te lezen.
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Havasu Falls bezoeken vanaf de Grand Canyon South Rim.

Bericht door Allard »

stegeman schreef:
12 feb 2019, 09:01
Nu vraag ik me dus af of er een helivlucht is vanaf de South Rim naar de Havasu Falls?!
Laat ik nu denken dat dit de kern van je vraag is. Misschien heb ik er overheen gelezen maar een specifiek antwoord vind ik niet in de aanbevelingen. Het lijkt me ook niet waarschijnlijk dat zo'n vlucht "standaard" wordt aangeboden. Dus je zult een eigen charter moeten organiseren. Afgezien van de kosten is het nog maar de vraag of een "niet bevriende" helikopter daar zomaar mag landen. Ook dat zal zijn prijs hebben.

Misschien een flauw antwoord maar "You can't always get what you want". Gelukkig is er in het zuidwesten een overmaat aan fantastische reisbestemmingen. Meer dan voldoende te vinden op plaatsen waar (nog) niet iedereen heen wil. Die vinden en beleven, dat vinden wij nu een "ultieme" ervaring.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Havasu Falls bezoeken vanaf de Grand Canyon South Rim.

Bericht door stegeman »

Met je eens hoor. Heb er ook geen honderden euro’s voor over. Nu de antwoorden en afstanden gezien te hebben hebben we ons er bij neergelegd dat de havasu falls het m niet gaat worden voor ons. (Wellicht een volgende reis)
Zoals jij zegt. Genoeg moois te zien en we kunnen nu eenmaal niet alles zien. Beter dat wst we zien goed zien dan en niet gehaast.
En idd. Dat was mijn kernvraag
Twan007
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2019, 12:57
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Havasu Falls bezoeken vanaf de Grand Canyon South Rim.

Bericht door Twan007 »

Hallo,

Wij willen in juli graag de Havasu Falls bezoeken. Het lijkt erop dat een reservering in de lodge of op de campinground niet meer mogelijk is.
Is het een alternatief om 's ochends met de helikopter af te dalen en 's avonds weer naar boven te vliegen?

Gr.

Twan
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Havasu Falls bezoeken vanaf de Grand Canyon South Rim.

Bericht door moon29 »

Hoi Twan

Ik denk niet dat dat gaat. Je kunt de helikopter namelijk niet reserveren maar moet voor een vlucht de canyon uit smorgens vroeg al in de rij gaan zitten en je laten registreren.

Gr Monique
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer