Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Martin & Marianne »

Wij ook Tuolumne Meadows. Weinig gewerkt vanmiddag :oops: ; eerst eindeloos proberen en toen om 5 uur weer opnieuw beginnen.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Martin & Marianne »

Even een aanvulling. Het is inmiddels weer vastgelopen;

"Tent-only, non-site specific campsites at Tuolumne Meadows are experiencing a technical issue. Campsites will be re-released at 9AM PT on April 15, 2019." Om zes uur dus weer een herkansing voor wie nog niks heeft.

Op mijn pc thuis moest ik de hele tijd bewijzen dat ik geen 'robot' was
image.png
image.png (14.64 KiB) 3024 keer bekeken
Ik kan geen etalage,motor, stoplicht, auto, brandkraan, zebra en vooral geen bus meer zien.

Wij hebben gelukkig al een plekje maar voor wie nog moet, sterkte.

Martin
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Pleank »

USA2012 schreef:
15 apr 2019, 16:33
Update: En bij deze dus ook voor Tuolomne Meadows geboekt!
Yes, hier is dat nu ook gelukt! Een tent-only plaats lukt nog steeds niet dus heb nu maar een 18ft plaats geboekt.
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Pleank »

Martin & Marianne schreef:
15 apr 2019, 17:44
Op mijn pc thuis moest ik de hele tijd bewijzen dat ik geen 'robot' was

image.png

Ik kan geen etalage,motor, stoplicht, auto, brandkraan, zebra en vooral geen bus meer zien.
Dit had ik wel ook steeds, heel irritant. En er kwam inderdaad niet veel van werken terecht na 15:45 :oops:
Erik88
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 sep 2014, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Erik88 »

Dit was bij Tuolumne Meadows vorige maand ook al het geval. Gelukkig had ik om 16.25 uur geluk dat ik zag dat de 27ft campsites al wel werkten. Meteen de laatste plek geboekt en nog gelukt ook! Ik heb de captcha weten te omzeilen door steeds van browser te wisselen ;). Meteen erna sloten ze de boeking tot 17u.

Wat een gedoe toch elke keer met Yosemite! Maar wij staan iig ons nachtje op een prachtige camping :)
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door BonnyR »

Gerjan128 schreef:
15 mar 2019, 16:34
Uiteindelijk 3 plekken in het mandje 😁. Ik was echter zo druk met klikken en invullen dat ik pas na de bevestiging zag dat ik ze nu ook alle 3 heb geboekt 🤔.
Nu maar even de leukste plek houden en de rest annuleren, kost $20. Maar goed, we zitten in het park dus ik klaag niet.
Zoekt iemand nog een plek op Upper Pines op 16-17-18 juli?
Dan was het in dit topic toch mooi op z'n plek geweest... :-)
( Annuleringen nationale parken delen)

viewtopic.php?f=10&t=74033
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door BonnyR »

Nog een tip:

Heb je een plek op een camping in een nationaal park gemist ( zoals wij in de Grand Canyon) zet dan desbetreffende camping de hele dag/avond "open" met jouw data. Refresh de pagina regelmatig en klik bovenaan in de balk op jou datum. De nieuwste ( geannuleerde) available sites komen dan boven aan te staan.
Zo hebben wij gisteren alsnog , in het weekend, een plek kunnen bemachtigen op Mather Grand Canyon. :clap:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
kkuitems
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 dec 2019, 13:54
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door kkuitems »

Hi Allemaal,

Helaas heb ik 15 Januari gemist om te oefenen, dus ben mij helemaal aan het voorbereiden op 15 Februari:)
Met dank aan Marianne, voor de goede tips.

Nu heb ik alleen 1 laatste vraag.
Als ik alles goed doe, kom ik dus interdaad uit op een Campground, selecteer ik de Data, en een Site.
Dan staat daar nu " unavailable" wat dus klopt, aangezien het pas op 15 februari open gaat.

Om 16:00, veranderd deze knop dan automatisch? of moet ik de pagina nog een keer verversen?

Alvast super bedankt!

Groetjes Kevin
Bijlagen
image.png
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet meer of dat automatisch verandert (met een T :wink: ).
Heb je deze site ook bekeken? https://outdoorblueprint.com/blog/how-t ... ervations/

Misschien eens proberen een andere camping die je 6 maanden van te voren kunt vastleggen?

Marianne
kkuitems
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 dec 2019, 13:54
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door kkuitems »

HI Marianne,

Bedankt voor de (super) snelle reactie.
Ik heb daar inderdaad ook al gekeken, maar het is mij niet echt duidelijk of het vanzelf gaat, of ik nog op refresh moet drukken.
Misschien heeft iemand anders nog een idee:)

Ik wil namelijk geen belangrijke seconden verliezen.

Groetjes Kevin
EstherJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 nov 2019, 20:43

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door EstherJ »

@kkuitems Kevin is het gelukt? Gaat het refreshen vanzelf of moet je dit zelf gaan doen?
Ik zit namelijk met dezelfde vraag voor het reserveren van de campings waar je er snel bij moet zijn. Als het goed is heb jij gisteren de boeking gedaan. :wink:

Dan nog een andere vraag.
Om op het scherm te komen waar Kevin een screenshot van heeft gemaakt gebruik je de "view by site list". Ergens anders op dit forum las ik dat deze optie niet helemaal geschikt is omdat de boekingsdatum dan kan verschuiven vanwege het tijdsverschil?

Graag een reactie van de kenners. :D

Groet, Esther
Erik88
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 sep 2014, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Erik88 »

Je kunt beter niet via de 'view by site' boeken om de reden die je zelf al aan gaf.

Op de datum zelf, ongeveer een uur van tevoren staan de plekken open, dus normaal rond 3 uur Nederlandse tijd of in maart rond 2 uur Nederlandse tijd. Je ziet dit in hun boekingsysteem terug als een 'A', van available. Je kunt dan via 'view availability' alle kampeerplaatsen bekijken. Als je een geschikte plek hebt gevonden, dan komt de 'book now' knop automatisch langs. Hierna kun je dus op het juiste tijdstip jou kampeerplek boeken.
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Erik88
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 sep 2014, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Erik88 »

En om je specifiek te antwoorden op deze vraag:
"Om 16:00, veranderd deze knop dan automatisch? of moet ik de pagina nog een keer verversen?"

Deze knop zal niet automatisch veranderen, dus je moet gewoon even wachten met de pagina aanmaken tot ongeveer een uur voor de booking window open gaat en de knop 'book now' zichtbaar wordt, zie mijn vorige post.

Als je trouwens ververst op het moment dat iedereen kan boeken dan zul je zien dat je bij veel campgrounds, zoals Yosemite Pines, te laat zult zijn...
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
EstherJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 nov 2019, 20:43

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door EstherJ »

Dankjewel voor je reactie.

Als ik je goed begrijp is dit het stappenplan:
1. Ik zoek mijn camping op ongeveer een uur voor het boekingssysteem live gaat.
2. Ik vul de data in
3. Ik klik op "view by availability"
4. Ik selecteer het gewenste plekje met de juiste data
5. Om 16.00 (of 15.00) uur Nederlandse tijd klik ik direct op "book now". Ik begrijp uit jouw verhaal dat de knop "book now" in het uur vooraf dus al wel zichtbaar (en klikbaar) is, en je dus om 16.00 (of 15.00) uur direct erop kan klikken. Dit gaat dus automatisch?
6. Als het boeken is gelukt gaat het scherm automatisch naar het winkelwagentje toch? Waar ik vervolgens binnen 15 minuten alles in moet vullen.

Ik begrijp dat het slim is om meerdere camping plekken in aparte tabbladen open te zetten.
Zijn er meerdere campings die zo snel vol zitten als de campings op Yosemite NP?
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door WeernaardeVS »

Wij hebben gisteren Yosemite geboekt, onze laatste camping van onze reserveringen. De manier van boeken voor Yosemite is hetzelfde als voor andere campings op recreation.gov, dus je kunt van tevoren ook oefenen met een andere campground. Wij "zaten" met zijn drieën en hadden vier plekken.

Wij starten geen uur van te voren op, maar ongeveer een kwartier. En bij 10 minuten van te voren selecteren we de gewenste plekken. Dan voorkom je het moeten "refreshen". Het window opent dan ook gelijk met "book now", maar klikken heeft nog geen zin.

Onze checklist:
1. staat de tijd van de pc goed?
2. campsite opzoeken (bij ons deed de een north pines en de ander lower pines)
3. data invoeren
4. view availability
5. plekken kiezen en allemaal in een apart tabblad zetten
6. om 16.00 (afgelopen zaterdag) klikken
7. plekken komen automatisch in je winkelmand
8. heb je niets in je winkelmand? Ga dan gelijk naar je eerste tabblad met view availability. Refresh. Je ziet dan de plekken die nog vrij zijn of weer vrij komen. Zie je iets, gelijk selecteren. Blijf refreshen, zeker een minuut of 20. Ik heb dit afgelopen zaterdag gedaan om te kijken wat er gebeurde. Er komen regelmatig nieuwe plekken bij van mensen die meerdere plekken in hun winkelmand hadden. Wij gooiden ook gelijk 1 plek weg van de boeking die we wilden afmaken, dus die komt al na 2 minuten weer beschikbaar.

Het bookingswindow van Yosemite gaat op de 15e van de maand open en is gelijk voor een hele maand. Dat maakt het dus nog wat chaotischer voor het gevoel en je hebt geen tijd om na te denken of je iets kunt schuiven qua data.
Andere campgrounds kunnen net zo stressvol zijn als Yosemite, maar het hangt er ook vanaf hoe selectief je bent in je keuze voor een plek. Wij hebben ook Lodgepole / Sentinel in SEKI geboekt en Big Sur. De beschikbare plekken in Lodgepole en Big Sur waren ook binnen een minuut of 10 weg. Dit voor jaar hebben we een rondje Las Vegas gedaan en daar ging het ook snel met de plekken. Twee jaar geleden in Oregon en Washington ging het minder snel, maar boekten we wel vaak de dag dat het bookingswindow open ging.
Succes volgende maand!
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
kkuitems
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 dec 2019, 13:54
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door kkuitems »

Het is bij ons niet gelukt om de boeking te krijgen die wij wilden. 18-21 Juni.
Na het verversen hebben wij toch op dezelfde camping 2 losse nachten kunnen boeken. 1 plek voor de 18, en 1 plek voor de 19e.
Nu zijn we dus alleen nog op zoekn naar een overnachting voor 20 Juni.

Wij houden nu in ieder geval iedere dag de website in de gaten om te kijken of er een plekje vrij komt. ( zo hebben wij ook onze data in Watchmen toch nog kunnen boeken)

Iemand anders nog een aanrader voor een nachtje elders mocht dit toch niet lukken>

Alvast bedankt!

Kevin
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Martin & Marianne »

Het is nu te laat maar je had naar Hodgdon Meadows kunnen kijken. Of Wawona.
De plaatsen daar gaan niet zo snel als in de vallei dus als dat niet lukt is het handig om naar een van die campings te switchen.

Waar ga je na Yosemite naar toe?

Marianne
Erik88
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 sep 2014, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Erik88 »

@Kevin en Marianne: wawona is dit jaar tot juli dicht ivm uitgestelde werkzaamheden. Het kan dat ze de laatste week van juni nog open gaan. Je zou summerdale nog kunnen proberen?

En verder...
"Om 16.00 (of 15.00) uur Nederlandse tijd klik ik direct op "book now". Ik begrijp uit jouw verhaal dat de knop "book now" in het uur vooraf dus al wel zichtbaar (en klikbaar) is, en je dus om 16.00 (of 15.00) uur direct erop kan klikken. Dit gaat dus automatisch?"
Klopt helemaal!

" 6. Als het boeken is gelukt gaat het scherm automatisch naar het winkelwagentje toch? Waar ik vervolgens binnen 15 minuten alles in moet vullen."
Klopt ook helemaal! Succes!

De volgende campings in de vs zou ik op de seconde boeken in het hoogseizoen (juni - september) :
- alle yosemite campgrounds;
- devils garden (arches np);
- watchman (zion np);
- de state parks in redwood, zoals jedediah Smith;
- big sur sp;
- St Mary en many glacier (glacier np);
- lodgepole (seki np);
- cayenta/wingate (dead horse point sp).
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
kkuitems
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 dec 2019, 13:54
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door kkuitems »

bedankt voor de reacties.
Wij zaten inderdaad klaar, en hebben om precies 1600 op book now geklikt.
Helaas toch de melding gekregen dat we te laat waren. Maar alsnog zijn wij blij hoor, met de 2 nachten die wel gelukt zijn.

Na Yosemite wilden gaat onze reis naar San Francisco.
Misschien komt er last minute nog een plaatsje vrij als wij daar zijn, of kunnen we op Camp 4 terecht bij de FF plaatsen.

En anders toch op zoek naar een camping meer richting SFO, of een hotel of Airbnb pakken.

Groetjes Kevin
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Martin & Marianne »

Je bent met een tent? Anders is Camp4 geen optie. Maar zal sowieso lastig zijn; het is altijd heel vroeg vol.
Je zou voor die laatste nacht ook naar een tent in Housekeeping Camp kunnen kijken. Of vraag aan iemand met een ruime plaats of je er voor 1 nacht bij mag staan.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer