Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door WeernaardeVS »

kkuitems schreef:
17 feb 2020, 12:18
Misschien komt er last minute nog een plaatsje vrij als wij daar zijn,
Ik begrijp dat jullie in juni gaan. Er waren dit keer een aantal plaatsen nog niet vrijgegeven voor aankomstdate vóór 30 juni, uit mijn hoofd op North Pines, maar misschien ook wel op Lower. Dit heeft te maken met de waterstand van de rivier, waardoor die plekken onder water kunnen staan vroeg in het seizoen.
Je zou volgende maand (of de maanden erna) kunnen kijken of je zo'n plek kunt boeken. Ze komen vrij op de 15e van de maand. Het is alleen niet te zeggen wanneer ze vrij worden gegeven, misschien zelfs pas in juni. Dit jaar ligt er minder sneeuw dan normaal in de Merced drainage. Ik zou dus verwachten dat die plaatsen redelijk vroeg vrij gegeven worden.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
EstherJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 nov 2019, 20:43

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door EstherJ »

@WeernaardeVS Super bedankt voor je uitgebreide antwoord! Nog 1 vraag. Je geeft bij je checklist aan dat je checkt of de tijd van de PC goed staat. Nu staat mijn PC op UTC +01:00. Op welke tijd moet deze staan?

@Erik88 Ook super bedankt voor je reactie! :thumbup:
Ik vind het allemaal wel spannend hoor haha. :oops:

Yosemite is het enige park waarbij de data voor een hele maand vrij gegeven wordt?
Ik dacht in eerste instantie dat dit bij alle parken zo was, maar zie bij een aantal parken dat deze steeds per dag worden vrijgegeven. Klopt dit?

Groet, Esther
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Martin & Marianne »

In mei en juni kunnen er inderdaad nog plaatsen vrij komen:
In May and June, why are so many campsites in North Pines and Lower Pines not available for reservation?
Spring floods are common in Yosemite Valley in May and June, with portions of Lower Pines, and, especially, North Pines Campgrounds becoming inundated. As a result, we don't make the affected campsites available for reservation until we are sure the river will be at a safe level. Depending on conditions, these campsites may be available for reservation a few weeks (less likely) or just a few days (more likely) in advance via recreation.gov. If water levels are high, these sites may only be available in the park on a first-come, first-served, daily basis.
Bron: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/campingfaq.htm

@EstherJ Dit is inderdaad alleen bij Yosemite op deze manier.

Marianne
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door WeernaardeVS »

Due to potential flooding, the following sites are unavailable for advanced reservation from April 20 through the night of June 30, 2020. North Pines 136, 200-207, 300's, 400's, 500-522. Sites will be released as conditions permit. Check back here and sign up to be notified of site releases at go.nps.gov/campground.

Due to potential flooding, the following sites are unavailable for advanced reservation from April 27 through the night of June 30, 2020. Lower Pines 027, 028, 029, 055, 062, 063, 064. Sites will be released as conditions permit. Check back here and sign up to be notified of site releases at go.nps.gov/campground.

Afgelopen zaterdag stond er nog een tweede waarschuwing op de boekingssite. Volgens mij stond daar dat die sites per de 15e van de maand vrij kunnen komen, tegelijk met de opening van het booking window. Het staat er nu niet meer op, alleen de bovenstaande meldingen. Of de opmerking van Marianne nog correct is, weet ik dus niet, want het matcht niet met de melding van afgelopen zaterdag.
EstherJ schreef:
17 feb 2020, 20:41
Nu staat mijn PC op UTC +01:00. Op welke tijd moet deze staan?
Ik had hem op UTC - 8 staan, dus Pacific Time. Het maakt volgens mij ook niet zo heel veel uit of je UTC -9 of bv UTC -6 hebt, je zit namelijk dan toch op de goede datum. Maar Pacific Time werkt dus. Op het klokje onder in je scherm zie je dan ook de tijd die klopt met de opening van het bookingswindow.

En inderdaad, andere parken gaan per dag "open". Ook de state parks en county parks. Het aantal maanden kan wel verschillen, de vroegst boekbare was bij ons geloof ik ooit 9 maanden. Vaak is het 6 maanden, maar ook korter.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Martin & Marianne »

Martin & Marianne schreef:
17 feb 2020, 12:53
Je bent met een tent? Anders is Camp4 geen optie. Maar zal sowieso lastig zijn; het is altijd heel vroeg vol.
Ik zie nu dat je moet loten voor Camp4. Dat is een dag voor aankomst.

@WeernaardeVS Dat van de 15e heb ik ook wel eens gelezen. Ik zou het zeker op 15 mei proberen. En als ze dan nog niet vrijgegeven zijn voor de zekerheid toch dagelijks checken.

Marianne
EstherJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 nov 2019, 20:43

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door EstherJ »

Ik heb vandaag mijn eerste campground gereserveerd. Het gaat niet om yosemite, maar wist niet waar ik de vraag anders moest stellen.

Maar nu zie ik bij number of vehicles 0 staan.
Bij equipment staat wel RV en de juiste lengte.

Klopt dit? Ik ben bang dat het mis is gegaan.

Groet, Esther
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door CAM1984 »

Klopt volgens mij wel, hoor! Met number of vehicles wordt aangegeven of er nog een auto oid meereist naast je RV, meen ik.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door WeernaardeVS »

Inderdaad. En als je met een tent bent, voer je bij vehicle je auto in.
Ik heb het overigens ook een keer fout gedaan. Ik dacht dat vehicle je RV was. Het bleek geen enkel probleem te zijn bij het inchecken op de campground.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
EstherJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 nov 2019, 20:43

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door EstherJ »

Oké bedankt!! :thumbup:
Skopje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 sep 2019, 17:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Skopje »

Hoi allemaal,

Wij gaan dit weekend proberen een plekje te bemachtigen op een van de Pines. Maak je meer kans met 2 nachten of 3 nachten aaneengesloten boeken of is dat om het even? Wij hebben nl. 3 nachten en ik vraag mij af of er niet meer kans is als we 2 nachten Pines proberen te boeken en dan wellicht ervoor of erna nog een nacht elders? Wanneer het om het even is, dan gaat de voorkeur uiteraard uit naar 3 nachten op een plek. Heeft iemand hier ervaring mee?
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door WeernaardeVS »

In theorie zou ik zeggen dat je meer kans hebt op 1 nacht dan op 3 nachten. Maar, gezien het systeem zou ik gewoon voor 3 nachten gaan. Grote kans dat dit gewoon lukt. De voorbereiding, snelheid van klikken is het belangrijkst. Als je onzeker bent, kies dan gelijk de minder populaire plekken. Wij hebben tot nu toe altijd de eerste twee plekken van onze tabbladen in ons mandje gehad.

Mocht het niet lukken, blijf dan toch zeker een half uur je scherm refreshen om te kijken of er nog plekken vrij komen. Zo ja, niet aarzelen, gelijk klikken. Succes!
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Skopje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 sep 2019, 17:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Skopje »

Bedankt! We gaan het gewoon proberen en hopen dan dat het lukt!!
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door WeernaardeVS »

Hoewel het natuurlijk op dit moment onzeker is of onze geplande reizen door kunnen gaan, ben ik toch benieuwd of het iedereen gelukt is om een kampeerplek te bemachtigen.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1227
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door IngridUSA »

Ik helemaal niks... :cry:
Heb het 25 minuten lang geprobeerd en die enkele plek die dan ineens terug verscheen was ook supersnel weg. Dus het blijft voorlopig nog de heated tent. Ik reken er niet op, maar ik hoop op dit moment van ganser harte dat ik half juli gewoon in die tent mag slapen!
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door WeernaardeVS »

Jammer. Het gaat inderdaad razendsnel. Gelukkig dat je wel een heated tent hebt. En ja, ook wij hopen (nog) dat de ontwikkelingen dusdanig zijn dat we toch deze zomer kunnen gaan.

@Skopje : bij jou wel gelukt?
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Pleank »

Iedere keer als ik dit topic voorbij zie komen moet ik denken aan een Nederlands koppel op camperreis met jong kindje, wat we vorig jaar in september op onze trip tegenkwamen. Ze stonden op Upper Pines 2 nachten naast ons, en op Watchman in Zion stonden ze wederom naast ons. Toen ik opmerkte dat het wel heel grappig en toevallig was dat we tot 2 keer toe naast elkaar plaatsen hadden gereserveerd, keek hij heel verbaasd. Ze hadden helemaal niet gereserveerd!

Wat bleek, ze hadden geen enkele camping gereserveerd op hun hele rondreis, en toch sliepen ze op de meest gewilde campgrounds. Hoe dit precies kan, is me niet duidelijk, hij vertelde dat ze zich gewoon 's ochtends bij de campgrounds melden en dat het haast altijd wel lukte om een plekje te krijgen. Soms moesten ze een nachtje uitwijken, maar dan hadden ze de nacht erna altijd wel plek.

Het was voor mij zo tegenstrijdig met alle info die ik hier van het forum had gehaald dat ik er nog vaak aan terug moet denken. Andere mensen die deze ervaring hebben? Blijkbaar is er een soort niet-gecommuniceerde policy ter plekke, waarbij de plekken die niet bezet zijn/mensen niet komen opdagen alsnog worden vergeven. Op grote campings zijn dit er best veel, dus wellicht de moeite van het proberen op campgrounds die normaal gesproken niet fcfs zijn.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Corv »

Ik heb tijdens onze roadtrips nooit van tevoren gereserveerd. 1x meegemaakt dat er geen plaats was, en 2x dat we de laatste plek hadden eind van de middag.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Elendan »

Wij reserveren ook nauwelijks, en eerlijk gezegd ook bijna nooit meegemaakt dat er helemaal geen plaats is. Maar dan moet je wel erg vroeg aanwezig zijn in de drukke parken op de campings. 7 uur is geen uitzondering. De meesten hier reserveren echter liever, ik vind het niet erg om te moeten uitwijken als er geen plekje meer is, maar je met voor jezelf uitmaken of je daar tegen kunt. Velen vinden het meer gemoedsrust geven om te reserveren. Wij houden ook van wild kamperen en dat is ook niet voor iedereen.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Excuses als het niet de bedoeling is dat ik dit topic omhoog schop, maar ik was benieuwd of er nog mensen met mij klaar zitten vanmiddag om 1500? Ik ga proberen een plekje op de Upper Pines te bemachtigen voor 12,13,14 september. En anders Lower Pines of Camp4. Crane Flat had me ook wel wat geleken maar lijkt dicht dit seizoen.
Laatst gewijzigd door TradeMarkNL83 op 15 apr 2021, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Galapogos »

Wij gaan het volgende maand proberen.

Maarre: 15.00 uur? Volgens mij kun je vandaag pas vanaf 16.00 uur NL/BE tijd reserveren. Afgelopen maand was het wel om 15.00 uur. Heeft er mee te maken dat zomertijd en wintertijd op een andere datum in gaan in Amerika.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer