Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door jill1234 »

Had ik inderdaad gelezen maar ging niet om die sites.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door jerommeke10 »

Hier is het gelukt!! We hebben plaatsje 172 op de Upper Pines
Goed voor jou :thumbup:
Hier is het dus niet gelukt, ondanks 3 PC's en een 20tal plaatsen 'klaargezet', met 2 account... jammer
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Ragjee »

jerommeke10 schreef:
15 feb 2019, 16:31
Hier is het dus niet gelukt, ondanks 3 PC's en een 20tal plaatsen 'klaargezet', met 2 account... jammer
Maar ach, zo jammer!! Echt balen... hier had ik een vaste pc klaar staan, een macbook en mijn vader was bij hem thuis ook aan het proberen voor een plaatsje op de Lower Pines. Heb me gefocust op 1 tabblad en stipt 16u laten laden... puur geluk denk ik.. Meteen daarna zag ik dat alles weg was.
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
jhmdekleijn
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 feb 2019, 11:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door jhmdekleijn »

Helaas bij mij ook niet gelukt. Ik las dat Crane flat een goed alternatief is? Is dit in/buiten het park?

Bij Crane Flat krijg je de volgende melding:

his campground is closed for the 2018 season. No 2019 reservations will be allowed before July 15, 2019 due to unpredictable weather and snow conditions. Reservations for July 15, 2019 onward begin on March 15, 2019 at 7 a.m. Pacific Time. Sign up to receive campground opening updates at go.nps.gov/campground.

p.s. Wat is/zijn de beste alternatieven buiten het park?
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Pleank »

Ik wilde graag oefenen vandaag maar snap het blijkbaar toch nog niet goed genoeg. Eens uitvogelen hoe je voor meerdere sites het open kan zetten.
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door jerommeke10 »

Ik weet eigenlijk niet of het een goed idee was om verschillende sites 'open te zetten'. Had de induk dat mijn PC's begonnen te sputteren. Vorige maand bij de oefening lukte het me wel. En Ragjee is het blijkbaar wel gelukt met 1 tapblad. Ik zou me beperken tot 2 of 3 tapbladen.
daverbee
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jul 2011, 16:21

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door daverbee »

Wij zaten met 3 laptops klaar. Elk met ongeveer 9 tabbladen open. Ik had geen enkele site te pakken, de beide andere hadden er 2. Wij staan op de upper in juli dus. Omdat we in het weekend 3 nachten gaan heb ik enkel ingezet op upper...
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Pleank »

Ik snap toch nog steeds niet helemaal hoe ik in het nieuwe systeem 'meerdere plaatsen' open kan zetten. Ik krijg bij elke plek die nog niet beschikbaar is het scherm in de bijlage. Ik kan hier nergens op ' Book these dates' oid drukken zoals volgens de handleiding wel zou moeten kunnen. Eigenlijk kom ik er niet uit wat betreft deze stap van de handleiding:

Klik op een kampeerplek van uw keuze. Als u geen sterke voorkeur heeft, is Upper Pines de beste keuze: dit komt doordat deze de meeste plekken heeft, welke vaak minder gewild zijn dan bijvoorbeeld plekken op North Pines. Dit geeft u een klein voordeel bij het boeken.
1Het volgende scherm laat de kampeerplek zien, waaronder ook een oranje gekleurd vak met "Book these dates".

Dat vakje zie ik dus nergens.. Iemand tips?
Bijlagen
image.png
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door AnitaV »

Het vak book dates zie je pas als de plaatsen vrij gegeven zijn.
Je komt nu niet verder dan het check availability scherm. Als je op 15 maart naar de site gaat en verschillende tabbladen klaar zet en even voor vier uur gaat er een volgend scherm open en dan kan je om 14.59.40 gaan klikken op book dates. Dit is tenminste zoals ik het mij herinner van december (oefenen) en januari (om te boeken). Echt met oefenen wordt het je duidelijk.
Let goed op of je camper op de plek past. Heb je een kleine camper, zoek dan naar de plekken voor kleine campers. De meeste campers zijn groter dan 22-24 ft en die passen niet op die plekken.
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Pleank »

Bedankt voor je reactie. Ik had in februari geoefend maar toen deed ik het dus niet goed. We hoeven pas in april te boeken, ik zal kijken of het morgen nog lukt om te oefenen.

Wat betreft de RV-lengte, we gaan met een tentje :thumbup: dus dat moet goedkomen.
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door jerommeke10 »

http://www.outdoorblueprint.com/blog/ho ... ervations/
Hier vond ik ook nuttige tips. Succes. Ik denk dat ik vrijdag nog eens probeer, maar daarvoor moet ik dan wel mijn reisplanning wat omgooien.
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door AnitaV »

Dan is het wel om 15.00 uur ipv om 16.00 uur.
Anders lukt het weer niet ;-)
dr.dre
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 mei 2018, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door dr.dre »

AnitaV schreef:
12 mar 2019, 10:33
Het vak book dates zie je pas als de plaatsen vrij gegeven zijn.
Je komt nu niet verder dan het check availability scherm. Als je op 15 maart naar de site gaat en verschillende tabbladen klaar zet en even voor vier uur gaat er een volgend scherm open en dan kan je om 14.59.40 gaan klikken op book dates. Dit is tenminste zoals ik het mij herinner van december (oefenen) en januari (om te boeken). Echt met oefenen wordt het je duidelijk.
Let goed op of je camper op de plek past. Heb je een kleine camper, zoek dan naar de plekken voor kleine campers. De meeste campers zijn groter dan 22-24 ft en die passen niet op die plekken.
Hoi AnitaV,

Ik heb tig tabbladen open zoals het plaatje van Pleank. Wat bedoel je precies met.....gaat er een volgend scherm open....klikken op book dates??
Maak je een nieuw tabblad aan, refresh je de pagina en verschijnt er dan wellicht Book dates i.p.v. nu Enter dates, of kun je om 14.59.40 al op button Enter dates drukken?

Kon helaas niet oefenen wegens werk. Vandaag vrij gepland en de kids kunnen helpen vanwege de staking van vandaag :wink: :wink:

Bij voorbaat dank! Groet André
marrob
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 dec 2003, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Omgeving Groningen

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door marrob »

Moest je de pagina ook nog "refreshen" of komt er automatisch "Book now" te staan als het 15.00 uur is?
Rondreis Zuidwesten 2002
Rondreis Noordoosten + oosten van Canada 2003
Rondreis Californië 2005
New York en rondreis Zuidwesten 2015
Rondreis Denver 2017
Rondreis Zuidwesten 202...
Liekeopreis
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jan 2019, 19:18

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Liekeopreis »

Hallo,

We kan mij helpen.

Toen in vorige maand oefende, kon ik van te voren naar de pagina van de camping - data invullen - show sites - een site aanklikken. Dan stond er 'book now'. Daar kon ik op klikken en dan kreeg ik een melding van het nog geen 10a.m. was. Nu krijg ik een balkje met 'enter dates' (zij bijlage). Als ik hierop wil klikken wordt mijn muis rood. Doe ik iets fout? Hoe moet ik dan vandaag reserveren?

Moet ik pas om 15u op show sites klikken? Of om 15u de pagina met sites verversen? Of de pagina van een specifieke site verversen? Of kan ik beter om 15 de pagina 'Check Availability' verversen?
Reserveren.png
dr.dre
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 mei 2018, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door dr.dre »

Kennelijk zitten we allemaal klaar en hebben dezelfde vragen :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Martin & Marianne »

Lieke, ik begrijp jouw vraag niet. Je hebt daar toch al een datum ingevoerd zo te zien?
Of bedoel je dat je daarna niet verder komt?

In de handleiding die Jerommeke plaatste staat dat je eerst een camping moet zoeken, en dan pas de datum invullen. Dat lukt mij wel.
Bij mij ziet het er zo uit:
image.png
image.png (86.14 KiB) 2621 keer bekeken
En dan kan ik klikken op show sites.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door jill1234 »

Nou, ik zit al klaar ;-)
Man komt ook zo thuis, Gaan voor upper pines, denk meeste kans. Heb stuk of 10 sites genoteerd, gaan het zien.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Liekeopreis
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jan 2019, 19:18

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Liekeopreis »

Het lukt nu wel! Ze stonden pas vanaf 14u klaar, ik was te vroeg :)
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door jill1234 »

Hoe belangrijk is een schaduw plek? Op upper pines zijn 100 van de 211 RV sites schaduwplekken. Schaduwplekken zijn populairder, dus misschien beter voor geen schaduw kiezen?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer