Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Je hebt gelijk, had ik duidelijker moeten zeggen. Bedoel er ook meer dat ik dan wel achter de laptop kruip alvast voor de voorbereidingen. Was het niet zo dat je een uur van te voren op boeken kon klikken ofzo?
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Galapogos »

Het kan inderdaad geen kwaad alvast wat voorbereidingen te treffen nee. :lol: Veel succes zometeen!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Martin & Marianne »

TradeMarkNL83 schreef:
15 apr 2021, 12:54
Ik ga proberen een plekje op de Upper Pines te bemachtigen voor 12,13,14 september. En anders Lower Pines of Camp4.
Geen North Pines?
Zorg er wel voor dat je op tijd bent ingelogd en klaar zit, maar een uur van te voren klikken heeft geen zin, begin een paar seconden voor 4 uur.
Succes!

Marianne
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Nou het is gelukt hoor, deels, 2 nachten Upper Pines, @Martin & Marianne Wilde 3 nachten, 12, 13 en 14, maar die laatste nacht (met check out de 15e) is nog niet beschikbaar. Dus daar moet ik volgende maand nog voor een de bak. Onhandig dat ik net in die overgangsperiode zit, maar goed. Ook heb ik tent aan gevinkt maar staat er tussen haakje 0 achter, weet iemand of dat nou klopt of niet? Heb echt drie keer gecheckt of ik echt tent heb aan gevinkt.
7BC325DD-A848-4974-8F3A-86AC0749A88C.jpeg
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ah never mind, in de bevestigingsmail staat het gelukkig wel duidelijk.
7A57C0CF-8022-4D2C-99CA-FB5B03260EE3.jpeg
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Martin & Marianne »

Fijn dat het gelukt is!
Ik begrijp niet helemaal wat je zegt over de 14e. Die had je nu toch ook kunnen reserveren? Als dat niet lukte, dan was er blijkbaar geen beschikbaarheid?
Volgende maand beginnen ze vanaf de 15e september.

Marianne
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Galapogos »

TradeMarkNL83 schreef:
15 apr 2021, 16:12
Wilde 3 nachten, 12, 13 en 14, maar die laatste nacht (met check out de 15e) is nog niet beschikbaar. Dus daar moet ik volgende maand nog voor een de bak. Onhandig dat ik net in die overgangsperiode zit, maar goed.
Dat is vreemd. Vandaag kon je als het goed is alle overnachtingen boeken met een aankomstdatum t/m 14 september. Dus de nacht van 14 tot 15 september zou geen probleem moeten zijn, en eventuele nachten daarna ook niet zolang je aankomstdatum maar op 14 september of eerder is.

Jouw plek (Upper Pine 010) is zo te zien gereserveerd voor de nacht van 14 op 15 september, maar uit jouw screenshot maak ik op dat hij niet door jou is gereserveerd. De nacht van 14 op 15 september zal er dus iemand anders staan.

Het lastige is dat je volgende maand geen kans hebt om de nacht van de 14e op de 15e vast te leggen. Want die nacht is dus vandaag al in de verkoop gegaan.

Edit: ik zie dat @Martin & Marianne een bericht met dezelfde strekking heeft geplaatst, maar ik ben eigenwijs en plaats dit bericht toch. :lol:
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Galapogos schreef:
15 apr 2021, 18:01
TradeMarkNL83 schreef:
15 apr 2021, 16:12
Jouw plek (Upper Pine 010) is zo te zien gereserveerd voor de nacht van 14 op 15 september, maar uit jouw screenshot maak ik op dat hij niet door jou is gereserveerd. De nacht van 14 op 15 september zal er dus iemand anders staan.
Ik zou zweren dat ik die nacht niet kon selecteren. Omdat ik dat opmaakte uit de beschrijving dat je tot de 14e kon reserveren. En omdat de 15e dus een geel vakje heeft…Maar dat heb ik verkeerd begrepen dus blijkbaar?
4E2A8CC6-ECA4-45DE-A43B-B2F8FEC3A2F0.jpeg
4E6291A4-2547-45C9-99F0-AE1A0DBB4D74.jpeg
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Galapogos »

Dat heb je verkeerd begrepen vrees ik ja. Je kunt alle aankomstdagen boeken t/m 14 september.

Dat je de nacht van de 14e op de 15e er niet bij kon selecteren komt misschien doordat iemand anders die nacht net had gereserveerd, of het is een gimmick die te maken heeft met de tijdzoneinstellingen van jouw computer. Daar is elders op dit forum het een en ander over geschreven.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ja had het gelezen van die tijdzone, dat zou het kunnen zijn inderdaad…Ah well, ik heb in ieder geval 2 nachten. De nacht erna zou ik van m’n eerdere reserving in Curry kunnen gebruiken (de laatste van de 3 nachten), als ik die kan aanpassen als er niks meer vrij komt. En anders op zoek naar iets anders voor die nacht :)
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Galapogos »

Goede instelling! 8). En van de zonnige kant: je hebt succesvol een felbegeerde Yosemite-camping weten te reserveren. :clap:
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Daarom! En een beetje afwisseling tussen camping en cabins kan ook geen kwaad voor een beginner ;) Als ik in augustus ook nog wat nachten op een campground in Sequoia/Kings Canyon kan bemachtigen hoor je mij niet klagen.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Galapogos »

SeKi is normaal gesproken niet zo'n probleem. Maar hoe het dit jaar gaat is natuurlijk niet te voorspellen. Ergens wel handig dat het pas een maand van tevoren hoeft. Mocht de reis dan onverhoopt niet door kunnen gaan, dan weet je dat tegen die tijd waarschijnlijk al wel.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Martin & Marianne »

Galapogos schreef:
15 apr 2021, 18:01
Edit: ik zie dat @Martin & Marianne een bericht met dezelfde strekking heeft geplaatst, maar ik ben eigenwijs en plaats dit bericht toch. :lol:
Doe ik ook altijd als mij dat overkomt. :wink: Ander is het toch jammer van de moeite. :lol:

Seki is inderdaad minder druk; dat zou normaal gesproken wel moeten lukken.

Marianne
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Galapogos »

Zojuist een vrijdag- en zaterdagnacht eind september op North Pines vastgelegd. Ik dacht: misschien zal het eind september een beetje minder hectisch zijn met reserveren, maar niets is minder waar. Van de 20 plekken die ik heb geprobeerd, was er maar één raak. Maar één is genoeg natuurlijk. Toevalligerwijs exact dezelfde site als die we in 2016 hadden.

Voor de door de weekse dagen eind september was het wel iets minder hectisch. Na vijf minuten waren daar nog wel wel wat losse nachten en soms ook twee nachten achter elkaar vrij.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Mooi dat het gelukt is! En wel heel bizar dat je dezelfde spot hebt. Zelf nog zitten kijken of er misschien wat vrij zou komen voor m’n missende derde nacht in september maar helaas.
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door paul-s83 »

Vanmiddag om 16.00 CET probeer ik een plekje in Yosemite te bemachtigen voor komend jaar. Volgens onze planning zouden we daar pas 15 mei aankomen. Maar dat is niet praktisch omdat er grote kans is dat anderen die aankomen op 14 mei ook de plekken voor 15, 16 etc. hebben vastgelegd. Als ik dan volgende maand probeer om nog een plek voor 15 mei te vinden schat ik de kans heel klein in.

Daarom probeer ik straks om vanaf 14 mei en verder een plek te regelen. De planning kunnen wij nog aanpassen gelukkig.

Plan van aanpak:
Ik heb voor zowel de Lower Pines als de North Pines 5 RV plekken uitgekozen die ik probeer te boeken. Met 2 personen straks meerdere tabs open zetten en klikken maar (zo heb ik gelukkig ook op Watchman in Zion iets kunnen krijgen).

Echter als ik nu de kalender open dan lijkt het erop alsof alles vanaf 28 april tot 14 mei is gesloten? Of gaan ze die plekken zo vrijgeven zodat je die om 16.00 kan boeken? Meen mij te herinneren voor Watchman dat ik al voor 16.00 uur de datums kon selecteren.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door paul-s83 op 15 dec 2021, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door ONYX666 »

zijn de camgrounds dan al wel open (ivm winter)
als ik hier kijk gaan ze vaak pas veel later open ?
https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/seasonal.htm
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Martin & Marianne »

Vreemd inderdaad. Misschien een fout, en zal het straks wel goed gaan? Ze zijn in april al open, dus daar kan het niet aan liggen.
Het is voor ons al weer even geleden dat wij reserveerden, dus ik weet niet meer precies hoe het ging. Deze site is wel handig.

Heb je bij de keuze van de plaatsen rekening gehouden met de plaatsen die pas later vrijgegeven worden (in verband met mogelijke overstromingen)?
En wil je niet Upper Pines proberen?

Veel sterkte! Het is altijd zenuwslopend.

Marianne
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door paul-s83 »

Ik heb rekening gehouden met plekken die niet open zijn ivm overstromingen. En ook gekeken naar de maximale RV lengte. Hebben een C26-28 gereserveerd, dus heb gefilterd op 30ft plaatsen.

Alle plaatsen op de Lower Pines, Upper Pines & Norht Pines hebben de status closed tussen 28 april en 14 mei. Komend uur maar de availability tabel blijven refreshen om te zien of er iets veranderd in de status :D

Zal eens kijken of ik nog wat kan vinden in de Upper pines om open te zetten als backup.

Edit: De sites zijn nu vrijgegeven zodat je deze om 16.00 kan reservereren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer