Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jhmdekleijn
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 feb 2019, 11:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door jhmdekleijn »

Ik heb de beschrijving voor het reserveren gelezen maar kom er toch niet helemaal uit...

Ik heb alle stappen doornomen. Als voorbeeld: Ik heb nu een tabblad openstaan (Yosemite NP North Pines). Na datum etc te hebben ingevuld kreeg ik Via "show sites" alle plekken te zien. Is het nu de bedoeling dat ik deze afzonderlijk open in een tablad..ik kom dan terrecht op de site zelf waar de optie continue to booking staat. Vervolgens volgende week vrijdag iets voor 4 op "continue to booking" klikken voor alle tabladen die je open hebt staan. Klopt dit zo?

Ik heb niet geklikt op de "next available" uit stap 10 omdat ik dan de volgende melding krijg: "There are currently no more availabilities for July 2019"
Ook zie ik de genoemde "site list" (of wordt hiermee de door mij eerder benoemde "show sites" bedoeld?) en "Date Range Availability" uit stap 11 nergens terugkomen.

p.s. wordt dit bedoeld met oefenen of wordt bedoeld dat je het moet proberen bij een park waar de plekken ook echt vrij komen?

Stap 10 en 11:
"10. Vóór 15.00 uur op 15 maart (of 16.00 uur als u in een andere maand reserveert) zal bij de betreffende campings (Upper, Lower en North Pines) een rood omlijnd schermpje te zien zijn met daarin de tekst "Next available date"”. De plek is dan nog niet vrij om te reserveren. Klik hier toch op!
11. Vervolgens is via de tabs "Site List" of "Date Range Availability" te zoeken naar geschikte kampeerplekken (ook al zijn ze nog niet te reserveren voor 15.00/16.00 uur)."
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door BonnyR »

Er is in ieder geval t'm 21 mei weer iets aan de hand met het reserveringssysteem;
Due to errors with existing reservations, sites in this campground currently appear available as walk-up or first come, first served and are temporarily unavailable for advanced reservations between Feb.14 though May 21. Sites will become available to reserve within their respective open periods as soon as possible. We are working quickly to resolve this issue and apologize for the inconvenience. Sign up at go.nps.gov/campground to receive notice when the sites become available.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door BonnyR »

Oefenen zou ik doen op de site zelf, dan weet je al precies welke loop en site nummer. Als ik me goed herinner gaat de North Pines pas open afhankelijk van de weersomstandigheden @Martin & Marianne weet alle ins en outs...
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door jerommeke10 »

Normaal zijn er wel nog plaatsen te reserveren voor februari, maart... maar vandaag lukt dat niet. Ze zullen dus wel (opnieuw) technische problemen hebben.

Wat de reservering betreft, ik denk dat je op voorhand moet kijken welke plekken geschikt zijn. Sommige zijn voor tenten, andere voor campers en nog andere voor beiden. En dan moet je eerst en vooral de vensters (tapbladen) van die plaatsen openen. Dus niet eerst gaan zoeken op datum of zo. Tenminste, zo heb ik het begrepen. Als je per kampplaats een venster geopend hebt, kan je wel doorklikken naar data...

Ook is het reserveringssysteem blijkbaar ietwat gewijzigd, de handleiding op AA is dus een klein beetje achterhaald.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Martin & Marianne »

Het is toch wel erg triest dat ze het nodig hebben gevonden om een goed werkend systeem aan te passen. De handleiding is inderdaad niet meer actueel.
Misschien is dit topic nog interessant om te lezen: viewtopic.php?f=10&t=72823
Ik heb twee maanden geleden gekeken of het lukte in Yosemite en toen hadden we wel een paar plekken bemachtigd, maar eerlijk gezegd weet ik niet meer precies hoe we dat hebben gedaan (het is de leeftijd zullen we maar denken :wink: ).

Met oefenen bedoel ik oefenen voor Yosemite, en dan een maand eerder, zodat je weet hoe het werkt en zodat je ook echt ziet hoe snel het gaat.
BonnyR schreef:
07 feb 2019, 14:42
Als ik me goed herinner gaat de North Pines pas open afhankelijk van de weersomstandigheden
Dat klopt niet helemaal; er zijn een paar plaatsen die later open gaan. Het betreft de plaatsen die dicht naast de Merced River liggen. Die gaan open als de kans op overstroming is geweken.
@jhmdekleijn Moet je het op 15 februari reserveren? Heb je al iets anders gereserveerd via recreation.gov?

Marianne
jhmdekleijn
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 feb 2019, 11:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door jhmdekleijn »

Martin & Marianne schreef:
07 feb 2019, 21:40
@jhmdekleijn Moet je het op 15 februari reserveren? Heb je al iets anders gereserveerd via recreation.gov?
We willen in juni/juli gaan en zag dat je voor Yosemite vanaf 15 februari de mogelijkheid hebt om te reserveren voor die periode vandaar..
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door jerommeke10 »

Welke periode gen jullie proberen? Wij mikken op 12-16 juli.

Je kan wel via dezelfde reservatiesite naar camping Lodgepole in Sequoia gaan. Daar kan je eens proberen om een campplaats te reserveren in mei-juni. Zo zie je hoe de reservatie werkt. Zorg dat je aangelogd bent, eventueel met twee accounts op 2 pc's. Zo gaan wij het proberen, nu 15 februari.
Succes
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door jerommeke10 »

Nog even vermelden dat wij als backup alvast ook een heated tent in half Dome gereserveerd hebben (heated tent zou stopcontact hebben, las ik bij Marianne). En tegelijk kijken we of er op Housekeeping iets vrijkomt, daar zouden we het liefste willen zitten.
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Ragjee »

Hier is het straks ook het moment van de waarheid. Dadelijk nog gaan werken en deze middag klaar zitten om hopelijk een plekje op Yosemite te verkrijgen voor juli.
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door jill1234 »

Wij gaan oefenen vanmiddag. 15 maart voor ons het moment van de waarheid. Zo spannend! Zit er verschil in kansen tussen de 3 pines campings?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door BonnyR »

Campsite Details
Upper Pines: 238 sites with space for tents, RVs up to 35 feet, and trailers up to 24 feet; December to mid-February, only the first two loops are normally open (about 50 campsites)

Lower Pines: 60 sites with space for tents, RVs up to 40 feet, and trailers up to 35 feet

North Pines: 81 sites with space for tents, RVs up to 40 feet, and trailers up to 35 feet

Ik zou gokken op de grootste, Upper Pines, meeste kans. Maar je kunt ook andere tabbladen openzetten. Lijstje ernaast met welke sites geschikt zijn voor jouw type camper.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
jhmdekleijn
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 feb 2019, 11:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door jhmdekleijn »

Mag je met een RV op een trailer site staan. Als die kleiner is dan de aangegeven grote? Als ik de filter aanzet voor RV/motorhome voor het zoeken naar een camping op de welbende site dan kijg ik ook trailer sites te zien?
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door WeernaardeVS »

Lees dit eens:
https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/rvcamping.htm

Het mag dus wel is mijn interpretatie, maar je bent zelf verantwoordelijk of je op de site past/erin kunt rijden.

Wij hebben vorig jaar toch een aantal rv's gezien die grote moeite hadden om op de gereserveerde plek te komen. Je zou voor elke plek kunnen uitzoeken of het gaat lukken in jullie geval. Maar gezien de beschikbare tijd zou ik mij richten op de geschikte RV-sites.

Je zou kunnen kijken welke campground de meeste sites heeft voor jullie RV. Je kunt ook inzetten op meerdere campgrounds. Wij hadden vorig jaar plekken binnengehengeld op North, Lower en Upper (wel met een tent).

Succes!
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Martin & Marianne »

Veel succes iedereen!
En mocht het niet direct lukken kijk dan na een kwartier nog eens of er weer vrije plekken zijn. Mensen die meerdere sites in hun winkelmandje hebben kunnen die maximaal een kwartier vasthouden, daarna komen ze weer vrij.
Als alternatief voor de vallei is Crane Flat niet gek.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door jill1234 »

Nog 1 vraag:
Op de site van recreation.gov kun je als je naar ' show sites' gaat wat filters aanvinken.
Als je bij ' recreation site Type' RV aanvinkt krijg je veel minder mogelijkheden dan wanneer je iets daar onder bij ' Allowable Equipment' RV/Motorhome aanvinkt. Bij upper pines 28 versus 209 plekken. Dat is nog al een verschil. Waar ligt dat aan?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk eens naar de details van een plek die niet bij de RV types staat.
Volgens mij zit je goed zolang het geen tent only site is.

Marianne
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door WeernaardeVS »

Ik heb het even gecheckt voor North Pines, omdat ik die campground het beste ken.

Voor een paar plekken heb ik het nagekeken: een RV-site (Recreation Type site) is geschikt voor RV en soms voor een kleine tent.

Jij hebt een RV, dus ik zou het type recreation type site open laten en alleen filteren op Allowable Equiment. Dan natuurlijk RV/motorhome kiezen.
Dan krijg je sowieso alle sites waar je met een RV op mag.

Let wel op de lengte. Als je een kleine RV hebt zal het geen probleem zijn, maar bij een grote zou ik toch een lengte ingeven om te voorkomen dat je een te kleine site krijgt.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door Ragjee »

Hier is het gelukt!! We hebben plaatsje 172 op de Upper Pines :D
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door jill1234 »

Hier is het oefenen niet gelukt. Had ingezet op lower pines maar ik kreeg eerst 3x de melding dat er een of andere time out was. Daarna dat de sites zo populair zijn en dus vol. Ik denk dat ik 15 maart maar voor Upper ga, toch de meeste kans denk ik...
Upper ligt niet direct aan de river als ik op het plaatje kijk, klopt dat? had graag een plaats aan de rivier.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reserveren Yosemite NP (Doe ik het wel goed?)

Bericht door BonnyR »

For Yosemite alert op dit moment: North Pines

Due to potential flooding, the following Lower and North Pines sites are unavailable for reservation from April 28, 2019 through the night of July 14, 2019. Lower: 4, 27, 28, 29, 55, 62, 63, 64, 70. North: 136, 200, 201, 204, 206, all 300's, all 400's, 500-522. Sites will be released on an on-sale date if possible. Release date will be announced here and via email. Sign up at go.nps.gov/campground to receive email updates.


Dus deze sites vooral niet kiezen, loop je gelijk vast.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer