Zit ik beetje goed qua budget?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Zit ik beetje goed qua budget?

Bericht door hemmie »

Ah, die komkommers, die koop ik dan ook nooit.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Dutch Dunes
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 22 feb 2015, 09:16
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Zit ik beetje goed qua budget?

Bericht door Dutch Dunes »

De brandstofkosten zijn lastig te voorspellen als je nog geen route hebt.
Volgens de site https://www.gasbuddy.com/USA ligt de gemiddelde brandstofprijs in Colorado rond de $2 per gallon.

Dirk
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Zit ik beetje goed qua budget?

Bericht door ClaireVHaut »

hotels doen we alleen bij aankomst en vertrek. Afgelopen zomer 4 weken door canada heen gereden en daar ook geen hotels, alleen bij aankomst en laatste nacht. Ook daar , op 1 na, alleen maar in de parken geslapen. Prima. Was soms basic maar eigenlijk altijd wel warme douche en toilet . Stroom hadden we niet (want tent en geen zin om dure RV plek te boeken zodat je stroom had) en we pakten eigenlijk altijd de tent only gebieden als het enigszins kon.

Daar waren boodschappen ook niet super goedkoop maar met beetje fantasie maakte ik daar lekkere prutjes ;-). Lunchen deden we altijd onderweg (met fruit en granol bars etc.)

Ik zit nqtuurlijk niet op iedere dollar te kijken maar ik wil wel graag van te voren beetje een inschatting te maken.. Budget reis en VS zijn dingen die niet bij elkaar passen.. Natuurlijk kan je her en der wel wat besparen maar als ik op iedere cent moet gaan letten is niet leuk
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Zit ik beetje goed qua budget?

Bericht door Galapogos »

Op onze vorige VS-reizen waren de tentovernachtingen nergens duurder dan 28 dollar per nacht geloof ik. Gemiddeld zaten we in ieder geval zeker onder de 25 dollar. Dus ik denk dat je met die 525 dollar voor 3 weken een heel eind komt als je niet op commerciële campings gaat staan. Niet dat die nou per sé zo heel duur hoeven te zijn. Ik lees hier dat iemand 80 dollar voor een nacht heeft betaald. Dat heb ik echt nog nérgens gezien voor een tentplek.

Wij hebben as juni/juli in Denver vier weken een midsize SUV gehuurd voor 600 euro. Dus met geluk kan dat wel een stukje goedkoper dan de begrote 1100 euro.
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Zit ik beetje goed qua budget?

Bericht door CAM1984 »

Vorig jaar april 3 weken door het Zuid westen gereisd met een vriendin, aansluitend nog een week alleen door Oregon.

Die ene week alleen reizen is niet heel representatief qua uitgaven, maar voor de eerste drie weken waren dit onze uitgaven ongeveer:

Vlucht AMS-SFO met overstap 500EUR pp
Autohuur Avis Spanje 400 EUR totaal 18 dagen
Overnachtingen 1100EUR totaal 21 nachten (2 nachten bij een vriendin overnacht, verder 10 nachten gekampeerd, overige nachten hotels/Airbnb's)
Eten 1050EUR totaal (zelf koken afgewisseld met uit eten gaan, lunch en ontbijt waren over het algemeen simpel; oatmeal en een bagel met creamcheese oid. Wel iedere dag een cappuccino to go met vaak wat lekkers erbij.)

Verder nog uitgaven voor brandstof, activiteiten ed gehad, maar dat verschilt van persoon tot persoon.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer