8-2 LA aankomst 16-2 LA vertrek

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Paola1972
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2019, 13:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

8-2 LA aankomst 16-2 LA vertrek

Bericht door Paola1972 »

Dag allemaal,
Ik ga maar 1 week naar LA en al snel. Ik wil niet alleen maar in LA blijven maar uiteraard wil ik wel LA zien. Wie heeft er goeie tips wat ik echt moet zien in 1 week tijd. ik krijg uiteenlopende reacties over Las Vegas en over San Diego, ook kust richting San Francisco krijg ik uiteenlopende reacties over. ik hou erg van de zee dus denk dat die kustlijn wel interessant is maar mooie (vooral authentieke) vind ik ook interessant.
rijden is ook geen probleem echter, aangezien de tijd vrij kort is is het wel handig alvast een doel te hebben. Bedankt alvast voor de reacties :D
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: 8-2 LA aankomst 16-2 LA vertrek

Bericht door roelb »

Een weekje is niet heel lang. Er is genoeg te doen in LA om jezelf veel meer dan een week bezig te houden.

Maar als je dat wilt zijn een uitstapje naar Las Vegas of San Francisco beide prima mogelijk. Las Vegas is, vanuit San Bernardino, een uurtje of 3,5 rijden, San Francisco vanuit Burbank/Glendale/Santa Monica ongeveer 5 uur. Bij de laatste heb je veel meer last van verkeersdrukte in de spits. Verkijk je ook niet op de mogelijke verkeersdrukte in de LA valley.

Las Vegas is prima te doen met 2 of 3 overnachtingen. 's avonds heenrijden, twee nachtjes, twee dagen en dan 's avonds terugrijden of de volgende ochtend (of halverwege goedkoop overnachten). Onderweg is niets dus daar hoef je ook echt niets tussen te plannen.

Zoiets kan ook met San Francisco, maar het is wel echt wezenlijk verder. En als je richting San Francisco gaat zou ik juist op de heen- of terugweg de CA-1 rijden, met minimaal 1, maar bij voorkeur 2 overnachtingen onderweg. Er is daar veel moois te zien en te doen. Als je dan ook nog 2 nachtjes in San Francisco zelf verblijft dan hou je niet veel tijd over van je week.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: 8-2 LA aankomst 16-2 LA vertrek

Bericht door Martin & Marianne »

Met maar een week zou ik SF vergeten. Ook gezien het weer is het prettiger om in het zuiden te blijven.
Waar hou je van? Steden, natuur?
In februari is Joshua Tree NP aangenaam, dus als je van natuur houdt is dat een aanrader.
Hou je meer van steden dan zou ik naast LA ook San Diego bezoeken.
Je kunt alleen al in LA een week doorbrengen zonder je te vervelen. Bezoek een studio, ga naar Universal, een dag dag fietsen langs de kust bij Ssnta Monica, bezoek het Getty Center, Beverly Hills. Hollywood, etc, Heb je al naar het All about LA topic gekeken?
Mocht je naar Las Vegas gaan dan is een stop in Death Valley wel erg mooi.

Misschien heb je iets aan ons 2011/2012-verslag. Wij waren toen in december in de omgeving van LA.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer