Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Permit Coyote Butts South.
Permit Coyote Butts South.
Na gisteren voor de zoveelste keer de loterij voor the Wave niet gewonnen te hebben dachten we dan maar permits te reserveren voor Coyote Butts South. Om 12 uur (Mountain Time) ging de maand mei open voor reservatie. Al voor 12:05 uur was er geen permit meer te koop! Het netwerk was nogal traag dus wij slaagden er helaas niet in om een permit te kopen. Een paar jaar geleden was dat toch makkelijker...
Nou weten we dat je ter plekke (in Kanab) kunt loten voor de Wave (ook dat hebben we al meermaals gedaan). We hebben dus ervaring dat ook ter plekke de kansen erg klein zijn (en als je die dag vroeg aan een hike wil beginnen ben je daar best veel tijd aan kwijt).
We zagen dat je ook voor Coyote Butts South ter plekke kunt loten; helaas in tijd nog na de Wave. Heeft iemand ervaring met die loting ter plekke? Is het zo dat iedereen ter plekke inschrijft voor beide gebieden en je dus uit die 200 man die er staat 2x 10 mensen hebt die mazzel hebben en een ticket winnen? Of heb je ter plekke een grote kans de de permits voor South nog gewoon te koop zijn?
Nou weten we dat je ter plekke (in Kanab) kunt loten voor de Wave (ook dat hebben we al meermaals gedaan). We hebben dus ervaring dat ook ter plekke de kansen erg klein zijn (en als je die dag vroeg aan een hike wil beginnen ben je daar best veel tijd aan kwijt).
We zagen dat je ook voor Coyote Butts South ter plekke kunt loten; helaas in tijd nog na de Wave. Heeft iemand ervaring met die loting ter plekke? Is het zo dat iedereen ter plekke inschrijft voor beide gebieden en je dus uit die 200 man die er staat 2x 10 mensen hebt die mazzel hebben en een ticket winnen? Of heb je ter plekke een grote kans de de permits voor South nog gewoon te koop zijn?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Permit Coyote butts South
Ook wij kregen gisteren bericht dat we geen Wave permits gewonnen hadden. Helaas.
CBS hebben wij niet geprobeerd. Ik heb ook geen idee of je ter plekke meer kans maakt.
Wij hebben gisteren ook geprobeerd kampeerplekken voor de Havasupai te bemachtigen. De lodge hadden we vorig jaar al gelijk vanaf de openingsdatum geprobeerd, maar toen we eindelijk iemand aan de lijn kregen bleken de drie weken die wij ter beschikking hadden al vol.
Nu ook geen succes gehad. De website was dusdanig overbelast, dat we er óf uit gegooid werden óf de site bleef hangen. We hebben het twee uur lang geprobeerd en toen bleek er geen datum meer vrij te zijn in onze periode.
Ik herken de frustratie. Ik heb eigenlijk ook wel spijt dat we dit 17 jaar geleden toen we ook in die regio waren dit niet gedaan hebben. Maar ja, met/voor een baby zijn dit eigenlijk iets te lange/zware toeren.
Ik hoop dat het je nog lukt om permits te bemachtigen. Succes!
CBS hebben wij niet geprobeerd. Ik heb ook geen idee of je ter plekke meer kans maakt.
Wij hebben gisteren ook geprobeerd kampeerplekken voor de Havasupai te bemachtigen. De lodge hadden we vorig jaar al gelijk vanaf de openingsdatum geprobeerd, maar toen we eindelijk iemand aan de lijn kregen bleken de drie weken die wij ter beschikking hadden al vol.
Nu ook geen succes gehad. De website was dusdanig overbelast, dat we er óf uit gegooid werden óf de site bleef hangen. We hebben het twee uur lang geprobeerd en toen bleek er geen datum meer vrij te zijn in onze periode.
Ik herken de frustratie. Ik heb eigenlijk ook wel spijt dat we dit 17 jaar geleden toen we ook in die regio waren dit niet gedaan hebben. Maar ja, met/voor een baby zijn dit eigenlijk iets te lange/zware toeren.
Ik hoop dat het je nog lukt om permits te bemachtigen. Succes!
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Permit Coyote butts South
Ik weet niet of het voor jou een optie is en of het nog steeds zo geldt, maar toen wij er waren kreeg Dreamland Tours ook permits. Je zou dus kunnen proberen of je via hen een georganiseerde trip kunt boeken dan regelen zij de permits.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Permit Coyote Butts South.
Wij zijn in 2013 naar CBS geweest met Dreamland Tours maar toen moest je zelf eerst voor je permits zorgen voordat je die tour kon boeken,
Ook toen was ik er online al 1,5 uur mee bezig om permits te bemachtigen.
Zie verslag http://www.robenannie.nl/?page_id=373
CBN (the Wave) hebben we in 2010 gedaan via de loting ter plaatsen wat zoals aan aangegeven echt een loterij en een gekkenhuis is.
Ook toen was ik er online al 1,5 uur mee bezig om permits te bemachtigen.
Zie verslag http://www.robenannie.nl/?page_id=373
CBN (the Wave) hebben we in 2010 gedaan via de loting ter plaatsen wat zoals aan aangegeven echt een loterij en een gekkenhuis is.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Gek want wij waren in 2015 en de mensen met wie we waren zeiden dat Dreamland voor hen de permits had geregeld. Zij hadden ook pas laat besloten om CBS te bezichtigen.
De loting in Kanab is altijd voor de volgende dag, nooit voor de dag zelf. Houd daar dus rekening mee in je planning.
De CBS lottery volgt op de CBN (the wave) lottery. Je kunt gewoon in het zaaltje blijven als je dat wilt. De meeste mensen vertrekken, omdat je voor CBS wel een fatsoenlijke auto nodig hebt. Paw hole zou nog kunnen, maar dan moet je parkeren op House rock road en dan die weg ophiken, niet echt een aantrekkelijke optie. Oftewel, als je CBS wilt gaan doen, zorg voor een full size SUV of pick-up met 4wd low gear en een beetje ervaring met dit soort wegen.
We weten dat de lotery altijd voor de volgende dag is; we hebben eerder daar ook al aan deelgenomen. Maar omdat die lotery altijd na 9 uur is vinden wij het lastig als je op de lotingsdag ook een mooie hike wil lopen. Het is daar allemaal best ver rijden (of langdurig vanwege offroad) en je wil, ook vanwege de temperatuur, dan vroeger weg dan 09:30 uur vanuit Kanab. Als je dan voor CBS vrijwel net zo weinig kans zou maken als voor the Wave dan is het best zonde van die tijd...
We hebben een 4x4 bij Avis besteld waar we (dankzij tips van het forum) de hoogste status hebben dus we verwachten wel wat fatsoenlijks te krijgen. We willen namelijk ook nog naar White Pocket en daar wil je ook niet vast komen te staan!
Voor zover we kunnen nagaan is bij Dreamland en soortgelijken overal de regel dat je tegenwoordig zelf voor permits moet zorgen. Waarschijnlijk vanwege schaarste
. Volgens een oude ranger die we vorig jaar tegenkwamen in Rocky Mountain NP gaan ze binnen niet al te lange tijd ook quota voor de meeste NP's instellen. Dan moet je ook vooraf permits regelen. Terecht dat ze de natuur beschermen, zeker met die Chineese invasies tegewoordig. Maar het regelen van je vakantie wordt zo wel een flinke klus 
We hebben een 4x4 bij Avis besteld waar we (dankzij tips van het forum) de hoogste status hebben dus we verwachten wel wat fatsoenlijks te krijgen. We willen namelijk ook nog naar White Pocket en daar wil je ook niet vast komen te staan!
Voor zover we kunnen nagaan is bij Dreamland en soortgelijken overal de regel dat je tegenwoordig zelf voor permits moet zorgen. Waarschijnlijk vanwege schaarste

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 304 Weergaves
-
Laatste bericht door Bensiegel
-
- 9 Reacties