Eggshell Arch, iemand ervaring ?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
HennyCox
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Eggshell Arch, iemand ervaring ?

Bericht door HennyCox » 26 jan 2019, 13:08

Komende mei/juni zitten we weer in de buurt van Page.
Heeft iemand ervaring met de route naar Eggshell Arch ? Is dit te doen met een gewone Midsize-SUV ?
Verder nog iemand tips om mooie dingen te zien in de buurt van Page (buiten Antelope canyon/Lake Powell/HB) ?

lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Eggshell Arch, iemand ervaring ?

Bericht door lsl » 26 jan 2019, 16:48

Op het internet vind je dat het niet meer toegelaten is om er naartoe te gaan.
Toen ik +/- 4 jaar geleden in de trading post, aan het begin van de dirtroad, informatie ging vragen, waren ze helemaal niet behulpzaam.
Buiten stond een truck met 2 lokale arbeiders, zij zeiden me dat ze me niet zouden tegenhouden als ik er naartoe zou rijden...
Even staan twijfelen maar omdat ik alternatieven genoeg had voor de dag, uiteindelijk Eggshell Arch overgeslagen.

Hier de info die ik verzameld had:

Von Page, Arizona, fahren Sie die 98er in östliche Richtung. Es sind rund 55 Meilen, bis Sie links in die Navajo Road (Inscription House) einbiegen. Bleiben Sie rund 7 Meilen auf der noch geteerten Straße und biegen Sie dann links auf die Dirtroad ab (GPS-Koordinaten siehe oben). Die Dirtroad ist anfangs sandig, es kommen aber ein paar Felsstufen. Halten Sie sich auf der Hauptstrecke, links und rechts gehen mehrere Straßen ab. Obwohl man noch viel weiter fahren könnte, haben wir unser Auto nach zirka 1,2 Meilen abgestellt
OF verder rijden tot 36°41’15” -110°47’20”

Sie wandern die Straße weiter. Sand wechselt sich mit blankem Fels ab. Die Aussicht ist toll. Nach gut 2,4 Meilen verlassen Sie die Straße nach links und steigen über eine Felskuppe zum Canyonrand ab. Hier, wo abrupt das Plateau endet und sich die fast nicht enden wollende Tiefe des Toenleshushe Canyon auftut, steht der Eggshell Arch. Atemberaubend hat er sich hoch über dem Canyon einen Platz erkämpft und so mächtig, wie er ist, wird er ihn noch lange verteidigen. Genießen Sie es, es lohnt!

- Abzweigung zur Dirtroad: 36°40'35'' - 110°44'21''
- Parkplatz und Trailhead: 36°41'04'' - 110°45'22''
- Eggshell Arch: 36°40'55'' - 110°47'27''
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ

Floydian
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Eggshell Arch, iemand ervaring ?

Bericht door Floydian » 30 jan 2019, 16:02

Als het je gaat om serieus te fotograferen dan is Mei geen goede maand, zon staat verkeerd. Verder is het gewoon een Arch, na 15 minuten rondlopen heb je het wel gezien. Het ligt in Navajo gebied en de weg er naar toe is wat lastiger dan even snel de GPS invoeren. Diepe kuilen, paar rotsblokken, een high clearance 4x4 is aan te raden.

Ik was er in 2013. Een paar Navajo's tegengekomen tijdens de rit er naar toe en ook toen ik bij de Arch was. Men was vriendelijk, maar dat is geen garantie dat je een Navajo treft die minder vriendelijk is. Deze mensen zijn nu eenmaal erg op zichzelf.
Zoals op zoveel plekken in Navajo county, men wil er steeds minder toeristen hebben, dus veel locaties zijn afgesloten en behulpzaam is men dan allerminst. Ga niet als men je er niet wil hebben, dat is vragen om moeilijkheden als je een boze Navajo treft..

Suc6

Henk
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer