Wahweap of Page Lake Powell Campground?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Wahweap of Page Lake Powell Campground?

Bericht door jill1234 »

Welke van deze 2 campings is het leukst? Wahweap ligt aan het meer, maar Page Lake Powell heeft een zwembad en ligt dichterbij antelope canyon waar we de volgende ochtend al om 8 uur moeten zijn.
Wat is wijsheid?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Wahweap of Page Lake Powell Campground?

Bericht door CAM1984 »

Ik ben niet op Wahweap geweest, maar heb wel mijn tent opgezet op Page Lake Powell. Persoonlijk vond ik het de minst mooie camping van de hele trip. Het zwembad is een binnen zwembad, ik weet niet in welk seizoen je gaat, maar als je in de zomer gaat dan heeft het niet echt meerwaarde lijkt me. Het is geen slechte camping, de faciliteiten zijn prima, maar het is wel echt een doorreiscamping. Geen 'gezellige' plekken, eerder vergelijkbaar met een parkeerplaats maar dan iets ruimer opgezet, weet niet zo goed hoe ik het anders moet omschrijven.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Aurora
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Re: Wahweap of Page Lake Powell Campground?

Bericht door Aurora »

Hier ervaring met Waheap. Ik ben er een nacht geweest. Prima camping, maar niet een Europese gezellige camping. Gewoon betonnen plekken zoals je veel ziet in Amerika. Ik moest vanaf Waheap om 9 uur bij Lower Antelope Canyon zijn. Ging prima vanaf daar.
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wahweap of Page Lake Powell Campground?

Bericht door jill1234 »

We gaan in de zomer; ja, gezellig is het volgens mij allemaal niet. De campings die we tot nu geboekt hebben worden we ook echt niet echt warm van ;-)
Ik hoop dat de campings in de NP's dit goed maken.

Wahweap lijkt me leuker vanwege het meer, de andere lijkt me practischer vanwege de kort afstand tot Antelope Canyon.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Wahweap of Page Lake Powell Campground?

Bericht door Trails »

Wij stonden in oktober 2017 eerst 2 nachten op Wahweap en daarna nog 1 nacht op Lake Powell campground.

Wahweap ligt heel erg mooi en heeft mooie (en grote) plekken. Het personeel vonden we onbeschoft en tijdens onze 6 weken met de camper nergens zo'n smerige douches gezien als hier.

Lake Powell campground is niet echt een mooie camping maar alles was er. Het personeel was erg vriendelijk en het sanitair was er schoon.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wahweap of Page Lake Powell Campground?

Bericht door jill1234 »

Ik neig toch naar Wahweap ivm meer en mooiere plekken. Die onaardige medewerkers nemen we dan maar voor lief. Rijden naar Antelope Canyon is met de camper een half uurtje, dat is ook wel te doen.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Wahweap of Page Lake Powell Campground?

Bericht door Marenko »

Wahweap is leuker. Aan het meer, en plekken met stroom. Over onaardige medewerkers, dat is denk ik net afhankelijk wie je treft. Wij zijn hier in 2015 geweest en de medewerkers waren juist erg vriendelijk.
AartVV
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 nov 2018, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wahweap of Page Lake Powell Campground?

Bericht door AartVV »

Wij kamperen met de tent. Welke camping bevelen jullie aan?
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Wahweap of Page Lake Powell Campground?

Bericht door Trails »

Lake Powell campground had wel erg leuke tent plekken. Daar hebben we nog vol bewondering naar staan kijken.
Gast

Re: Wahweap of Page Lake Powell Campground?

Bericht door Gast »

Ik weet niet of Lake Powell CG wel wat beschutting heeft, maar Wahweap is zeer open en het kan er heel erg hard waaien hebben we gemerkt: de nog volle fles wijn werd zo van de kampeertafel geblazen. Camping ligt wel heel erg mooi, uitzicht over het water en de bergen. Wij verbleven er in 2010 met een RV.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wahweap of Page Lake Powell Campground?

Bericht door Martin & Marianne »

AartVV schreef:Wij kamperen met de tent. Welke camping bevelen jullie aan?
Kijk eens naar de verslagen van Saskia (forumlid sep) op www.bertensaskia.blogspot.nl voor hun kampeerervaring daar.
Ze zijn er onder andere tijdens hun laatste reis geweest.

Marianne
Gebruikersavatar
lyan
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:51
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: Wahweap of Page Lake Powell Campground?

Bericht door lyan »

Wij hebben in 2018 met een tent op Wahweap gestaan, prima camping, aardige mensen, mooie grote plekken met weinig schaduw. Dit hebben we opgelost door een tarp te spannen vanaf de auto. Weinig douches, meestal moet je wel even wachten..
Op Lake Powell CG hebben we al een paar keer gestaan, de tentplekken zijn niet erg groot, sommige plekken hebben schaduw, aardige mensen, schone douches. Het zwembad is overdekt, en werd toen alleen maar gebruikt door een paar indianen, die niet echt aardig waren. Ook als je er wilt wassen sta je soms in de rij want de hele indiaanse gemeenschap komt hier de was doen (denken we).
Beide campings zijn prima, maar Wahweap vonden we mooier. Het enige nadeel hier is dat je geen stroom tentplekken hebt.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wahweap of Page Lake Powell Campground?

Bericht door BonnyR »

Jaren geleden op Wahweap gestaan. Mooie ruime plekken en mooi uitzicht. Andere camping ken ik niet.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
AartVV
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 nov 2018, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wahweap of Page Lake Powell Campground?

Bericht door AartVV »

Martin & Marianne schreef: Kijk eens naar de verslagen van Saskia (forumlid sep) op http://www.bertensaskia.blogspot.nl voor hun kampeerervaring daar.
Goede tip!
Perfecte reisverslagen van “bertensaskia”. Ik ben ze met plezier aan het lezen. Ik kan ze iedereen aanraden!
sep
Amerikakenner
Berichten: 701
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wahweap of Page Lake Powell Campground?

Bericht door sep »

@AartW: leuk om te horen! Ik schrijf ze met plezier en het is altijd leuk als anderen daar ook wat aan hebben!

Saskia
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wahweap of Page Lake Powell Campground?

Bericht door Galapogos »

In 2016 op Wahweap gestaan met een tent. Open plekken, maar mooi aangelegd en uitzicht over het meer. Er hing een gezellige sfeer. Douches waren toen wij er waren schoon en niet druk, maar het was nog vroeg in het jaar (mei). Ik zou er zo weer naartoe gaan!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer