Antelope Canyon Tour plus gebruik camera 'extra's' (bijv. statief).

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Antelope Canyon Tour plus gebruik camera 'extra's' (bijv. statief).

Bericht door BonnyR »

You are more than welcome to take pictures on this tour. We don’t allow GoPros, tripods, or monopods on the tour. One camera limited per person. Lower Antelope Canyon offers great lighting all day long.

Wij willen de Upper of Lower Canyon bezoeken. Nu loop ik de diverse aanbieders van tours door, maar vaak zie ik bovenstaande genoemd. Ook zijn er speciale fototours, maar daar betaal je wel de hoofdprijs voor.

Vraag: zijn er toerorganisatoren waar je wel bij een gewone toer een Tripod mag meenemen??

Het zou mijn broer zeer verblijden. Enthousiaste hobby fotograaf. Hoewel hij ook gelijk begon te roepen van diafragma dit...en dat...moet het ook lukken...

Nu ga ik waarschijnlijk met m'n powershot camera (meestal de knop op stand automatisch) naar beneden.. :lol:
Vallen er dan ook nog een beetje fatsoenlijke foto's te maken?? En is het echt aan te bevelen om de toer rond het middaguur te maken ivm lichtinval, of maakt dat niet zoveel uit.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Antelope Canyon Tour plus gebruik camera 'extra's' (bijv. statief).

Bericht door Martin & Marianne »

Het is maar net welke eisen je stelt aan de foto's. Ook zonder statief kun je goede foto's maken maar je zult wat inleveren qua scherpte.
Kijk voor voorbeelden van de Lower zonder statief eens in ons 2008- en 2011-verslag.
Voor de Lower maakt het tijdstip niet zoveel uit maar als de zon hoog staat heb je wel meer contrast. Dat is minder mooi.
Voor de Upper is juist het middaguur het mooiste vanwege de lichtinval.

Marianne
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Antelope Canyon Tour plus gebruik camera 'extra's' (bijv. statief).

Bericht door BonnyR »

Ik vind je foto's best mooi!!! Maar ik lees dat je in 2008 wel een statief mee had genomen. Uit de omschrijving nu begrijp ik dat dat echt "verboden" is.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Bonkers
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 mar 2011, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel
Contacteer:

Re: Antelope Canyon Tour plus gebruik camera 'extra's' (bijv. statief).

Bericht door Bonkers »

Tot 1.80 kan je prima uit de hand fotograferen Dmv iso en diafragma kun je zeker in de antelope gewoon mooie rag scherpe fotoos maken Lange sluitertijden zijn niet echt nodig er is meer dan genoeg licht. BTW ik geef eventueel ook cursussen fotografie :thumbup:
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Antelope Canyon Tour plus gebruik camera 'extra's' (bijv. statief).

Bericht door kalaman »

Er zijn al sinds vorig jaar geen fototours meer mogelijk in de Antelope Canyons, om de eenvoudige reden dat ze er steeds meer mensen willen doorjagen en die fototours voor te veel oponthoud (lees inkomstenverlies) zorgden. Ook statieven worden op geen enkele tour meer toegelaten, om dezelfde reden.

Het klopt niet dat de beste tijd voor de Lower rond de middag is, maar wel ofwel 's morgens zo vroeg mogelijk ofwel 's avonds zo laat mogelijk, maw als de zon het laagst staat. Dat is ook makkelijk te begrijpen: in de Lower fotografeer je immers hoofdzakelijk omhoog, en als de fel belichte hemel dan telkens de achtergrond is, dan kan jouw camera dat grote contrast niet aan. Enige mogelijkheid is om aan bracketing te doen maar dat is dan weer niet mogelijk zonder statief.
Voor de Upper is het wél het beste moment rond de middag omdat je dan kans hebt op sunbeams in de canyon.

Maar maak je helemaal geen zorgen, de moderne camera's én zelfs smartphones maken schitterende foto's in de canyons, ook zonder statief:
Lower 10 april 2017
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Antelope Canyon Tour plus gebruik camera 'extra's' (bijv. statief).

Bericht door BonnyR »

Prachtige foto's Kalaman!!! :clap: Nog een aanvullende vraag. De lower heeft trappen.Zijn dat de enige twee op de laatste twee foto's. Ik vraag dat omdat mijn man gehandicapt is. Hij zou de Canyon ingaan lopend met een kruk. Ik zie geen leuningen... maar als het om een meter of 20/30 in totaal zou zijn gaat het wel lukken. Goede reden om het tempo daar beneden een beetje op te houden om foto's te maken. :lol:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Antelope Canyon Tour plus gebruik camera 'extra's' (bijv. statief).

Bericht door Markstaal »

In september 2017 deden wij de lower antelope canyon. Ik had zelf een go pro mee op een kleine tripod, hier werd direct van gezegd dat ik deze niet mocht gebruiken, net als een statief. Overigens kan je zoals eerder werd gezegd prima foto's maken zonder statief.

Er zijn inderdaad zowel bij de ingang als de uitgang van de Lower Cayon trappen, op youtube en google is goed te zien hoe dit gaat en of dit haalbaar is voor uw man.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Antelope Canyon Tour plus gebruik camera 'extra's' (bijv. statief).

Bericht door kalaman »

BonnyR schreef:De lower heeft trappen.Zijn dat de enige twee op de laatste twee foto's.
Zoals Markstaal ook schrijft zijn er zowel aan het begin als aan het einde trappen. Dat zijn de enige, al is het ook in de Canyon zelf uiteraard geen vlakke ondergrond. Daarvoor is de Upper dan wel weer meer aangewezen.

Hier zie je een klein beetje de trap bij de ingang: april 2014
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Antelope Canyon Tour plus gebruik camera 'extra's' (bijv. statief).

Bericht door BonnyR »

Oké net You Tube bekeken en de lower gaat het dus niet worden... :roll: Hoorde ook op een filmpje, dat je vooral daar beneden gaan lenzen moest verwisselen ivm stof e.d. Dus we gaan verder orienteren op de Upper Canyon.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Antelope Canyon Tour plus gebruik camera 'extra's' (bijv. statief).

Bericht door kalaman »

BonnyR schreef:Hoorde ook op een filmpje, dat je vooral daar beneden gaan lenzen moest verwisselen ivm stof e.d. Dus we gaan verder orienteren op de Upper Canyon.
Dat is hetzelfde bij de Upper hoor, ook hier loop je enkel door het zand dat soms omhoog waait. Lenzen wisselen is overigens helemaal niet nodig in geen van beide canyons. Een lichtsterke groothoek is ok.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Antelope Canyon Tour plus gebruik camera 'extra's' (bijv. statief).

Bericht door PSVwally »

BonnyR schreef:Oké net You Tube bekeken en de lower gaat het dus niet worden... :roll: Hoorde ook op een filmpje, dat je vooral daar beneden gaan lenzen moest verwisselen ivm stof e.d. Dus we gaan verder orienteren op de Upper Canyon.
Aan het begin, of het einde, afhankelijk van welke kant je de canyon in komt is het ook een beetje klauteren. Verder zijn er op de trap in het midden en de grote trap op het einde een aantal op/afstapjes en is er nog 1 echte versmalling in het midden wat ik me kan herinneren. Als je man echt puur aangewezen is op de krukken lijkt me de upper een betere mogelijkheid. Ik weet niet of je je eventueel al georiënteerd hebt op canyonx of het daar evt wel kan, daar is het iets minder druk
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Antelope Canyon Tour plus gebruik camera 'extra's' (bijv. statief).

Bericht door kalaman »

Geen trappen bij Canyon-X, wel een steile helling, maar op vraag kan men daar met een ATV naar beneden/boven: Canyon X - april 2018
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Antelope Canyon Tour plus gebruik camera 'extra's' (bijv. statief).

Bericht door BonnyR »

Wow , dat ziet er ook prachtig uit!
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Antelope Canyon Tour plus gebruik camera 'extra's' (bijv. statief).

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

al eens geschreven : wij zorgden ervoor dat we als laatste de trappen afdaalden, kan je wat rustiger en zonder andere personen op de foto aan de slag gaan. hebben trouwens van de hele tour de gids eigenlijk niet gezien ( in de canyon). hadden wel het geluk dat er niet onmiddellijk een andere groep achter ons was. het mag dus niet meer maar wij hadden daar achteraan gerust zo'n klein statief (gorilla of dergelijke dat je overal makkelijk neerzet) kunnen gebruiken.

Jacques
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 979
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Antelope Canyon Tour plus gebruik camera 'extra's' (bijv. statief).

Bericht door stegeman »

Wat ‘extra’s betreft. Ik heb er ook iets van gelezen. Rugtassen enzo mogen ook niet. Alleen doorzichtige plastic tasjes?
Dus je mag ook niet de cameratas mee? we hebben zo een die op de rug kan met alleen camera en toebehoren erin (en onze filmcamera past er dan net nog in). Of moet dat ook allemaal in een plastic tas? Statief nemen we niet mee.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Antelope Canyon Tour plus gebruik camera 'extra's' (bijv. statief).

Bericht door Markstaal »

Zover als ik weet mag je gewoon een tas meenemen de Canyon in. Had zelf toen een rugzak meegenomen voor water e.d.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Antelope Canyon Tour plus gebruik camera 'extra's' (bijv. statief).

Bericht door BonnyR »

kalaman schreef:Geen trappen bij Canyon-X, wel een steile helling, maar op vraag kan men daar met een ATV naar beneden/boven: Canyon X - april 2018
Valt die Balancend rock te bereiken met een 30 ft camper?
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Antelope Canyon Tour plus gebruik camera 'extra's' (bijv. statief).

Bericht door kalaman »

Is via een dirt road, dus nooit te voorspellen...
chell
Amerika-ontdekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jul 2017, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Antelope Canyon Tour plus gebruik camera 'extra's' (bijv. statief).

Bericht door chell »

Nog een andere optie.

Wij zijn in juni mee geweest met Horseshoe Bend Canyon Tours en daar mag je én alles meenemen wat je maar wilt én krijg je álle tijd om te fotograferen.

Mijn foto's van die canyon kun je hier bekijken: https://duizelreizen.nl/2018/06/08/dag- ... y-zion-np/

Ik vond het adembenemend en het is één van de mooiste ervaringen van onze vakantie. Juist ook omdat we met zo'n klein cluppie waren. Elke dollar waard!
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Antelope Canyon Tour plus gebruik camera 'extra's' (bijv. statief).

Bericht door BonnyR »

Deze site geeft een overzicht van diverse slot Canyons.
http://www.americansouthwest.net/slot_c ... index.html
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer