Hoe het Hill Country-gedeelte indelen tussen Austin en San Antonio (Texas)?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
amerikavandaag
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 okt 2018, 06:22
Aantal x V.S. bezocht: 0

Hoe het Hill Country-gedeelte indelen tussen Austin en San Antonio (Texas)?

Bericht door amerikavandaag »

Hoi,
Hoe deel je het beste het Hill Country gedeelte in tussen Austin en San Antonio?
Ik wou van Austin (vroeg vertrekken) via Gruene, Fredericksburg, Bandera naar San Antonio (2 dagen later aankomen in de late middag en dus 1 volle dag in te delen ergens hier tussenin).

Ik zie dit soort voorbeelden allemaal:
- klik hier voor voorbeeld 1

- klik hier voor voorbeeld 2

Iemand een route die we het beste kunnen doen? In een andere volgorde kan natuurlijk ook gewoon. :)

Bedankt. :thumbup:
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Hill Country - Texas

Bericht door Tipsy_1 »

wij deden het met 1 overnachting op een ranche:
https://reisverhalen6.webs.com/texas-new-mexico-okt2014
(einde van de reis)
ik denk dat het moeilijk op voorhand in te schatten is wat je gaat doen, het is echt een streek om te "ontdekken" en te blijven hangen waar het op die moment gezellig is
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Hill Country - Texas

Bericht door hemmie »

Ik denk dat dat er echt helemaal van af hangt wat je wil doen. Je noemt een aantal steden/dorpen, maar er zijn ook state parks die een bezoek waard zijn in dit gebied. Je zult denk ik zelf moeten bedenken wat je orecies wil doen en dan inachatten wat een handige overnachtingsplek is.
Terug in Texas!
amerikavandaag
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 okt 2018, 06:22
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Hoe het Hill Country-gedeelte indelen tussen Austin en San Antonio (Texas)?

Bericht door amerikavandaag »

Kom maar op met tips en ideeën Hemmie, ik heb vast nog niet alles ontdekt waar ik langs kom en interessant is!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Hoe het Hill Country-gedeelte indelen tussen Austin en San Antonio (Texas)?

Bericht door hemmie »

Enchanted Rock SP en Pedernales SP zijn erg de moeite waard, en Lyndon B Johnson NHS vonden wij erg leuk (maar ik las laatst dat in die laatste het Texas White House tijdelijk gesloten is, dus kijk dat na). Het hangt er wel van af wanneer je gaat, voor- en najaar is een heel goede tijd, winter kan ook best, maar in de zomer is het soms te heet om veel te doen in de parken. Daarnaast is het in de periode van spring break (half maart), tijdens lange weekenden en ook vaak tijdens normale weekenden in voor- en najaar zo druk dat Enchanted Rock en Pedernales SP's in de loop van de dag geen nieuwe bezoekers meer toe laten. Enchanted Rock tijdens spring break is vrijwel onmogelijk, tenzij je er al voor 7 uur in de rij voor de ingang staat.
Fredericksburg, Bandera en Gruene zijn allemaal leuk, maar ook heel verschillend. Bandera heeft een wild west uitstraling, Gruene is een toeristisch gehucht met veel muziek, beetje alternatief, en Fredericksburg is erg toeristisch met duitse invloeden, maar wel gezellig. Bij Fredericksburg kun je ook wijnproeven.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer