Wildplassen Amerika

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Wildplassen Amerika

Bericht door stegeman »

Misschien een stomme vraag. Vind online nog niet de exacte antwoorden. Ik heb echt een ontzettend zwakke blaas. Moet om de haverklap erg nodig naar de wc. Nu begrijp ik dat er wel veel toiletten zijn. Maar hoe zit dat tijdens een hike/wandeling en langs de wegen.
Boetes of strafblad voor wildplassen? Of mag het wel in bepaalde gebieden?
Vorig jaar Canada heb ik me hier ook enorm druk om gemaakt en stond doodsangsten uit betrapt te worden daar waar niks was. Alhoewel voor groot deel er toiletten waren. Eigenlijk zou ik dus het liefst horen dat het gewoon mag :D en natuurlijk proberen te zorgen dat niemand me ziet
Laatst gewijzigd door stegeman op 25 dec 2018, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wildplassen Amerika

Bericht door mtl »

Ik weet niet hoe de regelgeving hierover is maar als ik echt moet wildplassen dan zoek ik altijd een plek op waar niemand me kan zien. Ik denk dat je sowieso problemen krijgt als de politie je betrapt bij het wildplassen. Verder weet je niet hoe anderen daarop reageren.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Wildplassen Amerika

Bericht door Trails »

Bij de meeste trailheads is wel een wc.
En eerlijk gezegd... als we onderweg moeten dan gaan we gewoon achter een struikje...
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Wildplassen Amerika

Bericht door SpaceAce »

Hier nog eentje die gewoon een schuilplekje probeert te zoeken :) Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat er iets van politie ook die trails lopen. Geen idee eigenlijk, nooit over nagedacht :) Ik maak me dan eigenlijk alleen maar druk over 'waar kan ik ongezien even snel mijn blaas legen'. En dan niet ivm de politie, maar gewoon puur voor de medemens.

Jij bent een man? Voor een vrouw (zoals ik dus) is dat toch steeds wat lastiger :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Wildplassen Amerika

Bericht door Marcopstal »

Door de band genomen is dit inderdaad verboden. Security of politie zal tussenkomen als ze dit zien. In uitzonderlijke gevallen kan het aanleiding geven tot een arrestatie wegens exhibitionisme (ongewenst zijn geslachtsdelen laten zien) en kan het tot grote problemen leiden.

Zorg er dus zeker voor dat kinderen er niet mee kunnen geconfronteerd worden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Wildplassen Amerika

Bericht door Bushmaster »

Ben zelf wel eens "betrapt", grootste probleem was dat ik stilstond naast/op een interstate,
in de berm ver naast de vluchtstrook, zeker 30 meter (geen typefout) naast het asfalt.
Wildplassen was geen punt, Amerikaanse politieagenten zijn soms net mensen, snappen ook wel dat "when you got to you, you got to go".
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wildplassen Amerika

Bericht door stegeman »

Ben een vrouw (44) dus idd lastiger :mrgreen:. Maar goed dan wordt het eerder mooning dan exhibitionisme mocht er plots een langs komen
Ik lach er nu wel om, maar het is voor mij een serieus probleem :?
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wildplassen Amerika

Bericht door boonens »

Als je je hier echt druk over maakt (en er vanuit gaande dat je voor dit probleem al eens bij je huisarts bent geweest), waarom vraag je je huisarts niet even een kort tekstje in het Engels te schrijven dat je kampt met blaasproblemen? In het geval dat je betrapt wordt, door lokaal gezag dan wel door preutse Amerikanen, geeft dit de discussie wellicht iets meer sturing en jou meer gemoedsrust.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Wildplassen Amerika

Bericht door goldenhills »

De National Park Service heeft daar een artikeltje over:
https://www.nps.gov/articles/waste-management.htm
Langs de weg kan het soms lastig zijn, maar bij een wandeling is het gewoon een kwestie van een beschut plekje opzoeken.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Wildplassen Amerika

Bericht door PSVwally »

Als je het wat beschut doet in de nationale parken dan zal niemand daar moeilijk over doen. In de steden gewoon een eettentje opzoeken al heb je er waar je dan wel verplicht een consumptie moet pakken. Persoonlijk zou ik, uit eigen ervaring, de meeste benzinestation toiletten afraden :roll: :shock:
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1790
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Wildplassen Amerika

Bericht door Felicitas »

Tijdens een langere wandeling of als de toiletten erg smerig zijn kan een plastuit handig zijn. Ik heb ze zelf altijd in mijn rugzak zitten. Maar zoals al gezegd, bij veel trailheads zijn toiletten. En onderweg stoppen bij picknick plaatsen, benzinestations, cafeetjes.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Wildplassen Amerika

Bericht door Ruud2004 »

Binnen of buiten de bebouwde kom scheelt (net als in NL, buiten, meestal niet strafbaar) natuurlijk ook. Beetje je fatsoensnormen in acht houden en dan gaat het wel goed.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wildplassen Amerika

Bericht door WeernaardeVS »

Hier ook "wildplassers" :wink: Niet alleen in de VS, maar ook in NL en de Alpen.
Uiteraard, als er een toilet is gebruiken we het. Alhoewel we de laatste keer in Noordwesten een toilet troffen met zo'n sterke ammoniaklucht, dat ik uiteindelijk maar achter het autoportier ben gaan zitten.

Papier gebruiken we in zo'n geval niet, of nemen het mee terug in een plastic zakje. In geval van een "hoge nood en een grote boodschap" is het tot nu toe altijd gelukt om een kuiltje te graven. En uiteraard nooit in de buurt van een waterloop.

In het slechtste geval komt er net iemand langs op het moment dat jij achter een struikje zit. Stil blijven zitten zorgt er meestal voor dat je niet wordt ontdekt.

Langs de kust in het Noordwesten bleek dat er dusdanig veel "human waste" werd geproduceerd en niet op de voorgeschreven manier werd achtergelaten, dat de rangers met enige regelmaat moeten "drollen rapen". Ik denk dat iedereen met enig fatsoen dit toch moet zien te voorkomen.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Wildplassen Amerika

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

wel oppassen in bv yellowstone dat op uitgekozen rustige plekje achter die helling kort bij de weg geen bizon ligt te rusten ( echt gebeurd).

Jacques
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wildplassen Amerika

Bericht door stegeman »

:D
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1624
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wildplassen Amerika

Bericht door BonnyR »

bestaan er ook niet iets van incontinentie inlegkruizen. Wou zeggen neem zoiets mee in je tas, maar dan moet je nog je broek laten zakken om zoiets erin te doen... :lol: Maar misschien een idee voor een langere wandeling.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer