Overnachtingen in San Francisco.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Overnachtingen in San Francisco.

Bericht door roelb »

Dat gaat misschien op voor toeristische locaties (hotels in kleinere plaatsen rond parken, etc), maar niet voor hotels in steden. Althans, niet voor de grotere hotels. Er is nog voor zo'n hotel zo ver vooruit nog geen enkel zicht op boekingen van grote vergaderingen, conventies en evenementen buiten het hotel waarvoor zij graag beschikbaarheid houden en die van invloed kunnen zijn op de prijs. En een klant die belt en 200 kamers wil voor een conventiegroep wil je ook niet teleurstellen. Dus.. prijzen beginnen vaak pas vanaf een maand of 4 van te voren te normaliseren. Dat kan ook omhooog zijn, als dat hotel toevallig wel veel gasten heeft rond een evenement, maar ook omlaag.

Dit gaat natuurlijk niet op voor een privately owned motor-inn ergens buiten het centrum, maar wel voor de reguliere, grotere hotels downtown. Ik durf ook niet te zeggen hoe de prijsontwikkeling in de meer "toeristische" wijken zit - met name dus aan de noordzijde rondom Pier 39, maar goed, dat is m.i. echt niet de goede plek om in San Francisco te verblijven. Gewoon lekker downtown, dus rond Union sq, dan stap je vanuit je hotel zo de hustle-and-bustle van de stad in.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: overnachtingen in San Francisco

Bericht door Mr. Patrick »

roelb schreef:Hotels zo extreem ver vooraf boeken werkt niet. Er is nog geen enkel zicht op de prijsontwikkeling zo ver in de toekomst, dus de prijzen die de hotels publiceren zijn simpelweg hoog. Niemand boekt zo ver vooraf. Vanaf een maand of 4 tot 5 van te voren heb je een stuk meer kan op normale tarieven.
Ben ik niet met je eens. Wij hebben in september al voor juni 2019 de overnachtingen geboekt voor 3,5 week vakantie; alles met annuleren-optie. Nadat we de hotels nu opnieuw bekeken om te zien of we voordeel konden halen hebben we nooit of te nimmer de reeds geboekte kamer voor minder geld gezien. Wel hebben we wat voordeel kunnen halen:
* boeken zonder gratis annuleren-optie
* hotel gevonden dat er eerst niet tussen stond (er was een nieuw hotel geopend)
* incidentele aanbieding waardoor een ander hotel iets goedkoper was (tientjeswerk)

Dus mijn advies is: zo vroeg mogelijk boeken!

@roelb: Ik zie je latere reactie over steden: daar kan een kern van waarheid inzitten. Maar zelfs dan zou ik adviseren om alvast te boeken, maar dan wel goed opletten dat het annuleerbaar is.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Overnachtingen in San Francisco.

Bericht door mtl »

Het verschilt gewoon. De ene keer is vroeg boeken lonend maar de andere keer kan later boeken goed uitpakken. Er is gewoon niet te zeggen wat beter is. Ik heb voor mijn reis naar ZW Amerika pas ruim een maand van te voren hotels geboekt. Met name San Jose en Los Angeles waren duur en wellicht had het goedkoper gekund als ik er eerder bij was.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Overnachtingen in San Francisco.

Bericht door roelb »

Het is niet zomaar een onderbuikgevoel, het is iets dat in de branche telkens naar boven komt als OTA's en andere groot-data-bezitters er iets over publiceren. Lees bijvoorbeeld https://www.hospitalitynet.org/news/4070411.html maar eens. Dat gaat inderdaad niet op voor een mom&pop hotel in Moab, UT. Maar wel voor een normaal hotel in downtown San Francisco, waar deze vraag over ging.

@mtl: San Jose, CA is altijd schrikbarend duur. Er zit gewoon te veel .com geld daar en te weinig hotelkamers. Als je wat meer richting Oakland gaat zitten (Hayward, Fremont, etc) dan wordt het snel een stuk goedkoper.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer