Extraterrestial highway

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
peterretep
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Extraterrestial highway

Bericht door peterretep » 08 nov 2018, 10:49

Volgende zomer rijden we vanaf Death Valley naar Bryce. Dit kan via Las Vegas, een route die we al "kennen" maar ook via een omweg over de extraterrestial highway. Een romanticus met een lichte "nerdische" inslag, zoals ik, lijkt dat een mooie route maar is het de moeite van de omweg waard?

Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Extraterrestial highway

Bericht door Mrvanilla » 08 nov 2018, 11:04

In mijn optiek de omweg zeker niet waard. Lege snelweg door de woestijn met weinig tot niets interessants te zien. Sommige mensen vinden het fantastisch om het hek van Area 51 te zien. Mijn advies, als je een (stukje) andere route wil pakken: pak een stukje van de Northshore Road bij Lake Mead. Prachtige route.
Groetjes,
Daniel

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb » 08 nov 2018, 14:38

Eens, gewoon lekker naar Vegas en dan de 15 op. Heb je meteen de kans om in Las Vegas nog even langs een fatsoenlijke supermarkt te rijden, mocht dat nodig zijn. Je hebt dan overigens nog steeds drie routeopties: onderlangs via Hurricane, door Zion NP of over de berg vanaf Cedar city.

Robbie&Irene
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Robbie&Irene » 08 nov 2018, 16:15

Wij hebben hem april dit jaar wel gedaan, maar voor ons was het niet echt omrijden. We hadden een overnachting in Beatty en wilden graag naar de goud- en Ghosttowns van Goldpoint en Goldfield en dan door naar onze volgend hotel in Hurricane. De route over Vegas zou dan weliswaar iets korter zijn, maar die hadden we al 5 x gereden dus kozen we voor de 375 en vanwege de stilte, rust en relaxrijden uitstekend bevallen. De Ghosttowns waren ook zeer de moeite waard. Hoogzomer zou ik hem echter niet doen vanwege de enorme hitte!

Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Marenko » 08 nov 2018, 17:08

Wij hebben hem in 2016 gereden, nadat we een overnachting hadden gehad in Cathedral Gorge sp.
wij vonden het wel mooi, maar houden dan ook van uitgestrekte landschappen.
Ons verslag van die dag.

peterretep
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door peterretep » 10 nov 2018, 22:15

Allen bedankt. De voors en tegens zijn me mooi duidelijk geworden. Ik denk dat ik hem toch ga doen want deze weg is zo heerlijk leeg en desolaat. Lijkt me gewoon eens geweldig om te doen.

Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek » 10 nov 2018, 23:28

Als je dan toch omrijdt, moet je even stoppen in Rachel NV bij de Little A'Le' Inn voor een hapje of drankje. Dat past helemaal in de sfeer die je wilt proeven daar.

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 11 nov 2018, 01:00

Wij vinden de ET highway helemaal fantastisch. Je komt onderweg trouwens een mooie playa tegen.
En je zou ook een omweg kunnen maken naar Lunar crater (zie ons 2015 verslag).
De Little A'Le' Inn is zeker een sfeervolle stop, hij zit vol ufo maar ook geocaching kitch, heerlijk!!!!
Wij gaan zeker zo snel we kunnen nog eens een derde keer naar de ET highway. In de Little A'Le' Inn hebben we ooit geslapen, maar dat doen we niet meer, het is net iets te gammel ;-). Maar wel een sublieme herinnering.
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/ (sorry je moet soms een paar keer refreshen ivm foutmeldingen)
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018

ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 » 13 nov 2018, 01:33

Het is al meer dan 20 jaar geleden dat ik er nog was maar oh wat zou ik graag naar de ET highway teruggaan.
Ik zou hem zeker in de route laten als je de tijd hebt.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia 20, AK 19, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 15+14, CA 13, AZ+UT 12,
NW Denver+Yellowstone 11, CA 10
Tips - reizen met tieners - West USA : AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY

Henrytje
Amerikafan

Bericht door Henrytje » 13 nov 2018, 21:41

Wij hebben hem ook gereden van de zomer. Inderdaad een enorme weidsheid. Wij vonden het wel een leuke ervaring met al die Aliens! We hadden op internet gelezen dat je op die route ook warme bronnen had bij wat verlaten hutjes en je hier gewoon gebruik van kon maken. Ik weet niet zo uit mijn hoofd meer hoe dit plaatsje heette maar helaas zijn de bronnen achter een hekwerk verdwenen. Iemand heeft het opgekocht en wil het helaas voor zichzelf houden.

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 14 nov 2018, 00:45

Dat hete bronnen gebiedje is op het enige echte kruispunt, 'warm springs' heet het.
Als je van Rachel komt kan je op een gegeven moment "rechts" naar Ely (en Lunar Crater! een aanrader als je van verlatenheid houdt!en het is behoorlijk spectaculair), en links naar Tonopah. Het is daar vanvoor aan je rechterkant op de weg naar Tonopah maar er is niks aan te zien meen ik mij te herinneren
Tonopah heeft trouwens ook een heel eigen charme :-) De Best Western daar is heerlijk comfortabel naar zo een dag in de woestijn.

(heel mooie route: van Tonopah doorsteken Mono Lake. Zeer afwisselend, langs gebergtes, zoutvlaktes,.. veel lost places. Een aanrader! Nog knapper dan de extra terrestrial highway of de 'loniest highway')
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/ (sorry je moet soms een paar keer refreshen ivm foutmeldingen)
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018

Allard
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Allard » 14 nov 2018, 11:10

heel mooie route: van Tonopah doorsteken Mono Lake.
Vind ik ook. Smaken verschillen maar misschien wel de mooiste route die we ooit gereden hebben. Het stukje met "roller coaster hills that will take your breath away" (citaat uit Highway 120 to Benton Ride) hebben we zelfs een paar keer extra gereden :) Het is dat deze route wat moeilijk in de gangbare schema's is in te passen maar uitbreiding tot aan Ely levert nog een aantal extra "Panamint Valley" achtige oversteken extra op.

johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 » 14 nov 2018, 11:59

Best een lange route voor een dagrit in de zomer. Zorg dat je tank vol zit.
Ik heb daar een keer meerdere dagen over gedaan in het voorjaar.
Uiteraard is er heel veel te zien in DV, maar daar is de zomer ook minder geschikt voor.
1.Wanneer je DV bij Beatty verlaat, kun je Rhyolite nog bezoeken
2.Kies je een nog noordelijker route, dan is Ubehebe Crater makkelijk te bereiken (Racetrack Playa en Lost Burro Mine moet je een dag voor uittrekken... en de weg naar Racetrack is alleen voor 4x4)
3.Bij die laatste route kom je langs Scotty's Castle en net buiten DV de Bonnie Claire Mine.
(In Beatty zijn een paar motels en kun je ook tanken)
4.De omweg naar Gold Point vond ik ook leuk, wanneer je liefhebber bent van oude mijnstadjes.
5.Goldfield viel me wat tegen.
6.Tonopah heeft het Central Nevada Museum, het Historic Mining Park en ik zat daar in het griezelige Clown Motel ;-)
Heeft ook een Mexicaans restaurant. Het beroemde bordeel aan de oostkant van Tonopah is gesloten.
Het vliegveld bij Tonopah vond ik ook fotogeniek, met die grote hangars.
7.Omweg via Manhattan vond ik een beetje deprimerend...
8.Lunar Crater (en The Wall), maar je kunt hier een rondje maken wanneer je niet twee keer hetzelfde stuk wil rijden, de noordelijke toerit is het meest ruig.
9.Rachel inderdaad verplichte stop
10.Nu weet ik zo uit mijn hoofd even niet waar die Area51 mailbox staat, maar dat zie je vanzelf. Niet te lang bij stilstaan, want ze houden je in de gaten ;-)
11.Caliente viel me tegen, heb daar het stationsgebouw bezocht
12.Cathedral Gorge State Park is aardig, mocht je tijd over hebben (geen must wat mij betreft en weinig/geen schaduw).
13.Pioche weer een mijnstadje, erg rustig, heb daar rondgeneusd in antiekwinkeltjes.

Ik ben wel een liefhebber van Nevada. De Mountain Ranges (ook veel militair gebied) en bijvoorbeeld Route 50 en diverse spookstadjes (soms alleen ruines) waarover ik destijds informatie van een old skool website heb geplukt.

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z » 17 nov 2018, 21:03

Henrytje schreef:Wij hebben hem ook gereden van de zomer. Inderdaad een enorme weidsheid. Wij vonden het wel een leuke ervaring met al die Aliens! We hadden op internet gelezen dat je op die route ook warme bronnen had bij wat verlaten hutjes en je hier gewoon gebruik van kon maken. Ik weet niet zo uit mijn hoofd meer hoe dit plaatsje heette maar helaas zijn de bronnen achter een hekwerk verdwenen. Iemand heeft het opgekocht en wil het helaas voor zichzelf houden.
Zijn al sinds 1999 afgesloten voor publiek, maar kijk hier eens naar:

https://matadornetwork.com/trips/mapped ... t-springs/

peterretep
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door peterretep » 17 nov 2018, 21:57

Tjonge, wat een verwennerij aan tips. Ik ga ze allemaal eens uitzoeken en in ieder geval reuze bedankt voor het meedenken!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer