Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Bericht door pumi1000 »

Trails schreef:
markro schreef: De Kanaraville Falls trail is geen rustige trail meer.

Wij waren er in de ochtend afgelopen juli en liepen daar alleen. Op de terugweg kwamen we wel wat andere mensen tegen, misschien hebben we net geluk gehad.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Bericht door PSVwally »

Ik las voor ik er heen ging verhalen over Yant Flat.
Afgelegen, lastige dirtroad lastig te vinden wandelroute, gps nodig etc etc.

Ik reed over een fijn zandpad wat net een gewone weg was. De wandeling erheen was zo duidelijk, net of er aan pad was aangelegd tot aan de rand. En toen ik er wad leek het wel een kinderspeeltuin qua geluid en drukte. Op de terugweg kwam ik mensen tegen in full hiking gear die ook zoiets van ongeloof hadden.
Het enige lastige was even de juiste route omhoog en omlaag bij de rand te vinden.

Het is maar op wat voor dag en welk moment je ergens bent....en je kan niet alles plannen, zeker niet drukte
masterm81
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 feb 2011, 19:10

Re: Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Bericht door masterm81 »

Ik wil graag gebruik maken van deze topic.
Ik had zelf ook een paar dingen op mijn lijstje staan die toevallig hier voorbij komen.

Ik wil graag onderstaande route doen, maar denk dat het teveel van het goede is. Ik weet dat ook veel aan de weg conditie ligt.



Dag 16 page - tropic ( buckskin gulch, toadstool) wrong new wave wanneer er tijd is
Dag 17 tropic - boulder( Lower calf creek falls of Willis creek)
Dag 18 boulder - hanksville (via burr trail road en notom bullfrog Road)
Dag 19 hanksville - capitol reef(goblin state park, via wildhorse Road naar factory butte, sulpher creek trail korte versie)

We slaan nu wel een stukje van de 12 over. Is dit zonde of krijg je er veel voor terug met deze omweg. Na capitol reef gaan we richting Cedar City.

We slaan Bryce bewust over ivm met een eerdere reis waar we bryce wel hebben meegepakt.

Gr,
Marvin
3,5 week klassieke rondje zuidwesten 2011
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Bericht door kalaman »

Dag 16, Je kan niet én van Page naar Tropic rijden én Buckskin Gulch én Toadstool én New Wave doen op één dag.
Dag 17, geen probleem
Dag 18, geen probleem
Dag 19, via de Wildhorse Road naar Factory Butte betekent door de Muddy Creek rijden. Dat zou ik écht niet aanraden, het noemt niet voor niets de "muddy" creek. We hebben het ooit eens geprobeerd, maar hebben toen wijselijk besloten om terug te keren. Je moet maar eens op YT enkele video's opzoeken over crossing muddy creek...

Je kan niet alles hebben, én de volledige 12 én de Burr Trail :wink: .

PS: voor diegene die "remote places" opzoeken: onze blogs staan er vol van want dat is net hetgeen wij al jaren doen in het ZW.
Je vindt makkelijk alle bestemmingen terug via onze indexpagina: http://kalamanindex.blogspot.com/
masterm81
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 feb 2011, 19:10

Re: Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Bericht door masterm81 »

kalaman schreef:Dag 16, Je kan niet én van Page naar Tropic rijden én Buckskin Gulch én Toadstool én New Wave doen op één dag.
Is Toadstool en buckskin Gulch wel mogelijk? Anders wordt het alleen Buckskin Gulch.
Dag 19, via de Wildhorse Road naar Factory Butte betekent door de Muddy Creek rijden. Dat zou ik écht niet aanraden,

Slechte wegen die slaan we inderdaad over. Ik dacht dat ik op Google maps zag dat hij verhard was. Fijn dat ik nu weet dat dit niet het geval is.
3,5 week klassieke rondje zuidwesten 2011
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Bericht door kalaman »

Ik zou beginnen met Buckskin Gulch (ALS die toegankelijk is tenminste want dit jaar is die dat amper geweest) en dan zien of er nog tijd overblijft om naar Toadstool te gaan.
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Bericht door Allard »

Ik zou beginnen met Buckskin Gulch (ALS die toegankelijk is tenminste......
Wat is het probleem geweest dit jaar? Het weer? Ik lees ergens dat je een day permit nu ook al van te voren on-line moet aanvragen. Klopt dat?
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Bericht door kalaman »

Buckskin Gulch heeft het grootste deel van het jaar onder water gestaan. Ook in april konden we er niet in, behalve als je talloze keren door vies water wilde waden/zwemmen dat op sommige plaatsen tot borsthoogte stond. Om nog maar te zwijgen van de modder waar je door moet.
Dit jaar heeft het uitzonderlijk veel geregend en het duurt, tussen die hoge wanden, soms weken vooraleer het volledig opgedroogd is.

Day-permit? Daar weet ik niets van. Dat zou dan pas sinds de laatste weken moeten zijn.
Ik weet enkel (en dat lees ik ook nog altijd op de BLM-site) dat er $6 moet betaald worden aan de trailhead (is al altijd zo geweest) en dat er enkel op voorhand een permit moet aangevraagd worden voor een overnighter.
masterm81
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 feb 2011, 19:10

Re: Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Bericht door masterm81 »

Ik heb me er in verdiept en ik kon alleen vindan dat je een overnight permit van te voren moet aanvragen. We zijn daar in de zomer, dus hopen dat het dan begaanbaar is.
3,5 week klassieke rondje zuidwesten 2011
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Bericht door kalaman »

Absoluut ALTIJD de weersvoorspellingen checken in het Paria Ranger Station (niet in het Kanab Ranger Station) de ochtend dat jullie daar willen hiken. Zelfs regen op 300 km afstand kan later in de canyon enorme flash floods veroorzaken en dan wil je echt niet tussen die 100 meter hoge wanden zitten...
masterm81
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 feb 2011, 19:10

Re: Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Bericht door masterm81 »

Bedankt voor de tip! Dat zullen we gaan doen.
3,5 week klassieke rondje zuidwesten 2011
_TJ_
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jul 2017, 14:28
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Bericht door _TJ_ »

Wij hebben vorig jaar overnacht op lone rock beach campground en vonden dat heel erg gaaf! Aan het water en helemaal stil, echt heel leuk.

Onderweg naar Moab zagen we langs weg 128 heel veel het dat soort campgrounds, uiteindelijk hebben we er niet overnacht maar zag er leuk uit.

Wij waren er overigens in oktober, dus qua drukte was het overal prima.
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Bericht door Allard »

kalaman schreef: Zelfs regen op 300 km afstand kan later in de canyon enorme flash floods veroorzaken ...
Goed dat je goed waarschuwt. Het blijft altijd een risico. Onweerscellen kunnen boven Utah vrij makkelijk ontstaan. Zelfs al is de lucht op het moment van afdaling in de canyon nog kraakhelder en wolkeloos. 300 km is in dit geval wat ruim gemeten. De meest veraf gelegen waterscheiding in het drainagegebied van de Buckskin Gulch is de rim van Rainbow Overlook. In het meest zuidelijke deel van Bryce NP. Hemelsbreed ongeveer 55 km tot de fusie van Wirepass Canyon en de Buckskin Wash.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Bericht door kalaman »

Allard schreef:300 km is in dit geval wat ruim gemeten.
Als het om flash floods gaat kan het nooit kwaad om een beetje te overdrijven :wink: .
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Bericht door Allard »

Vind ik ook. Mocht je nog op zoek zijn naar nieuwe uitdagingen op een zeker niet te drukke plaats dan heb ik hier nog een ideetje voor je:

GORGE OF THE LITTLE COLORADO.

Inmiddels ben ik te oud voor dit soort uitdagingen maar indien ik een twintig jaar jonger was zou ik het zeker overwegen. Even lekker een weekje "far from the madding crowd". Voor zover ik weet geldt er geen drone-verbod in deze canyon. Ik heb nog een erg leuk drone filmpje van de Duitse TV geplukt.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Bericht door kalaman »

Oei, Allard, dat ziet er mij wel héél remote en risicovol uit, zeker om alleen te doen.
Ik ben inmiddels ook op een "leeftijd" gekomen dat ik 's avonds liefst in een hotelbed slaap. Glamping zoals bij onze tweedaagsen op Lake Powell mag ook nog wel :wink: .

Onze eerstvolgende uitdaging ligt hier: Reis Kalaman maart 2019: Patagonië-Argentinië-Brazilië.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Bericht door SuzieQ »

Als je in de grand Canyon overnacht bij bijvoorbeeld bright nagel lodge sta je zo op de rim. Veel rustiger dan bij de centrale uitkijk plaatsen.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
elles
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 aug 2014, 11:56

Re: Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Bericht door elles »

Wij zijn afgelopen juli ook terug in Zion geweest. Wij waren erg bang voor de drukte. Eigenlijk gold voor de hele vakantie, heel vroeg op staan en je hebt nergens last van. Voor Observation Point eerste bus genomen. Waren niet de enige, ik denk zo’n 60 mensen, maar de meeste gingen naar de Narrows. En die 15 a 20 die voor Observation Point gingen, ben je zo kwijt. Bij ons was Angels Landing dicht, dus zal het iets drukker geweest zijn dan normaal.
Pine creek was drukker, maar dat was midden op de dag. Is maar een klein wandelingetje.
We hebben ook de Many Pools trail gelopen in Zion en zijn niemand tegen gekomen! Is geen officiële wandeling, dus staat niet in de boekjes.
In Bryce zijn we aan het begin van de avond geweest. Konden makkelijk de auto kwijt.
Capital Reef en Goblin waren beide rustig. Arches is een stuk drukker, maar om 7 uur s ochtends nog goed te doen :)
Joeyvdl
Amerikafan
Berichten: 131
Lid geworden op: 21 mar 2017, 13:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Bericht door Joeyvdl »

Éen van de highlights van onze afgelopen reis was de Corona Arch, nabij Arches National Park. Deze arch is te vinden buiten het park.

De trail zelf was voor ons een leuke speurtocht, want je loopt via verfvlekken en gestapelde stenen naar de Arch toe. Wij twijfelde om deze 's avonds te doen, maar hebben uiteindelijk besloten toch net na het eten de trail te gaan doen en de sunset daar mee te pakken. Dit was de beste keuze die we deze vakantie gemaakt hebben!

We waren op de parkeerplaats en de trail de enige, tot net voor sunset, toen kwam er nog een groepje van 5 mensen.

Bekijk de foto die we daar gemaakt hebben (ja, ik heb ze wat bewerkt):
Overview:
Wall:
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Alternatieven voor de te drukke plaatsen (zoals Zion, Horseshoe bend etc)

Bericht door SuzieQ »

Iemand enig idee hoe het met de Horsehoe bend is?
Is de loopbrug / dek al klaar?
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer