Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

SF AirPort naar hotel centrum en vraag tol

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

SF AirPort naar hotel centrum en vraag tol

Bericht door stegeman »

We hebben onze route klaar. Maar we denken nog na over hoe het beste vanaf het vliegveld naar het hotel te komen.
Ik begrijp via dit forum dat er een ‘bart’ rijdt (maar ja, waar kom je dan uit te zeulen met alle koffers) en lees over über (dat zal een taxi zijn)
Nu vraag ik me af wat je voor een uberrit ongeveer kwijt bent. (AirPort naar san remo hotel). Kan dit niet vinden online, maar er zijn vast mensen die dit gedaan hebben.
En gaan we voor de Bart. Komt die een beetje bij dit hotel uit (ivm koffers). Als we de auto halen op vliegveld zitten we met hetzelfde.

2e vraag. Auto gehuurd sunny cars alomo. Kunnen we 3e dag ophalen. (Halen we de auto 31/8 €600 duurder dan 1/9. Misschien een tip voor anderen)
Maar hoe zit het met tolwegen. Contant betalen?, pinpas?, creditcard? Of gaat het automatisch?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: SF AirPort naar hotel centrum en vraag tol

Bericht door Martin & Marianne »

Wij huren de auto altijd meteen na aankomst, dus ervaring met uber etc hebben we niet. Maar als ik jullie was zou ik gebruik maken van uber. De BART is niet handig als je daarna nog moet overstappen of ver moet lopen.
Ik vermoed dat het prijsverschil in jullie geval veroorzaakt wordt door het verschil tussen hoog- en laagseizoenprijzen; normaal gesproken maakt het niet zoveel uit.

Voor informatie over de BART zie http://www.bart.gov. Als je het adres van je hotel hebt kun je kijken of er een station in de buurt is.

In het zuidwesten heb je weinig of geen tolwegen. Je zult wel tol moeten betalen als je via een brug SF binnenrijdt. Bij de Golden Gate Bridge kun je niet ter plekke betalen. Gebruik hiervoor de zoekfunctie op het forum eens, of Google.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

BART stations zijn toch nog ene 2,5 km van je hotel. Op google maps vind je dat in 5 seconden.

Tolwegen is afhankelijk. Cash is er vaak niet meer, op sommige plaatsen wel. Soms is het met een EZ pass. Golden Gate Bridge kan je via internet by plate betalen bvb.

In CA kan je nog wel rondom de tolwegen heen rijden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Uit je post maak ik op dat je niet bekend bent met Uber. Bijzonder, ik neem aan dat je de afgelopen jaren de actualiteit wel wat hebt gevolgd.

Uber is een platform waarbij onafhankelijke chauffeurs een taxidienst aanbieden. De Uber app (Androud, IOS, Windows mobile) is daarbij het uitganspunt. Je start de app, geeft aan waar je naartoe wilt en krijgt dan direct de prijs te zien. Met een druk op de knop matcht Uber vervolgens een chauffeur voor jouw rit en in de app zie je een paar seconden later de naam, autotype en kenteken van jouw Uber en de tijd dat hij of zij ter plaatse is (meestal een paar minuten).

Uber is gestart in San Francisco en een ideale manier om je te verplaatsen. Voor een lange rit, zoals vanaf het vliegveld, geldt wel dat het enkele tientallen dollars zal zijn. In de stad kun je vaak ritjes van 4 of 5 dollar nemen om ergens te komen (zeker als je kiest voor UberPOOL).

Een essentieel aandachtspunt: je telefoon heeft op de ophaallocatie een internet verbinding nodig als je Uber wilt gebruiken. Oftewel, in principe moet je mobiel internet hebben om Uber normaal te gebruiken. Zorg dus voor een US sim met data. Als je die al direct bij aankomst werkend wil hebben dan kan het handig zijn om een SIM over te nemen of te lenen. Als je niemand weet, stuur een PB, ik heb vaak mijn tweede AT&T sim te leen.

En je moet een Uber account hebben - en daar een geldig betaalmiddel aan hebben gekoppeld (creditcard). Handig om dat vooraf in orde te hebben, zodat je op het vliegveld alleen maar een Uber hoeft aan te vragen, en niet alsnog op dat moment alles in moet gaan voeren.
Laatst gewijzigd door roelb op 28 okt 2018, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Wij hadden vorig jaar ook een auto van Alamo bij San Francisco en dan hoef je bij de tolpoorten niks te doen. Gewoon doorrijden.
Hun kentekens zijn geregistreerd voor tol en dat wordt verrekend met je creditcard.
Ed-USA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Ed-USA »

Je betaalt alleen tol als je via een brug SF inrijdt. De afhandeling van tol verschilt per verhuurder (check daarvoor de voorwaarden van de verhuurder) maar als je op safe wilt spelen betaal je per creditcard via internet. Bij de GG bridge kan je bijvoorbeeld vanaf 30 dagen van tevoren tot 2 dagen na je rit via de website van de GG bridge (goldengate.org) betalen, er zijn daar geen tolpoortjes.
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Dankjewel voor alle reacties. Nee jk ben niet bekend met uber. Waar wij wonen is het zowiezo weinig openbaar vervoer. Alles met de auto. Wel eens van gehoord maar nooit in verdiept (dacht altijd dat het in nl illegale taxies waren)
Auto alomo dus waarschijnlijk vanzelf met de tol. Dat zou weer schelen. En sjah. Ga alles nog eens goed bekijken wat hier genoemd is en dan maar een beslissing maken. Ik neig naar de Bart en dan daar waar we uitstappen taxi Ofzo. 2,5 km sjouwen met grote koffers geen optie. Voor de dagen erna wilden we een driedaagse pas doen voor ov. Maar die is dan weer niet voor de Bart geldig.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je met de BART van het vliegveld naar bv Embarcadero of powell street kan je evt ook vanaf daar een taxi nemen...
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Ja dat wordt het m denk ik ook Thanx
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

stegeman schreef:Dankjewel voor alle reacties. Nee jk ben niet bekend met uber. Waar wij wonen is het zowiezo weinig openbaar vervoer. Alles met de auto. Wel eens van gehoord maar nooit in verdiept (dacht altijd dat het in nl illegale taxies waren)
Auto alomo dus waarschijnlijk vanzelf met de tol. Dat zou weer schelen. En sjah. Ga alles nog eens goed bekijken wat hier genoemd is en dan maar een beslissing maken. Ik neig naar de Bart en dan daar waar we uitstappen taxi Ofzo. 2,5 km sjouwen met grote koffers geen optie. Voor de dagen erna wilden we een driedaagse pas doen voor ov. Maar die is dan weer niet voor de Bart geldig.
In Nederland moet iedere taxichauffeur een vergunning hebben, en Ubers dus ook. Uber heeft het een tijdje geprobeerd met hun UberPOP dienst, waarbij particulieren de dienst aanboden. Dat mag in Nederland inderdaad niet. Maar je kunt in Amsterdam gewoon een Uber nemen hoor, volledig legaal. In San Francisco is de wetgeving flexibeler en hoeft een Uber niet perse een taxivergunning te hebben. Dan krijg je dus mensen die het in de avonduren nog er bij doen, en dat drukt de prijs. Uber is een ideaal vervoersmiddel, vrijwel overal ter wereld. Geen gedoe met onduidelijke tarieven in taxi's, moeilijk communiceren (al heb je daar in de US geen last van, maar in veel andere landen wel) en moeilijk afrekenen. Je weet voordat je de Uber bestelt precies waar je aan toe bent.

Ik weet niet of je hotel in SF al vast ligt. Maar je kunt ook eens kijken naar een van de hotels aan of dicht bij Market street. Er zit daar genoeg, en dan zit je op wandelafstand van de BART. Bij Powell street heb je bijvoorbeeld twee Hilton's om de hoek (het reguliere Hilton en het Parc55) en aan de overkant van Market een Marriott (Marquis) en het hotel Zelos, een vroegere Kimpton. Ook zit op hetzelfde block als het Hilton hotel Nikko, die komt nog al wel eens voorbij bij Priceline bids. Allemaal prima 4* hotels.

Voor tol kun je beter zelf afrekenen. De enige tol die je zult gebruiken is vermoedelijk een van de bruggen in San Francisco. Dat kost een paar dollar. Als je dat laat verrekenen door de verhuurder betaal je rond de $20 aan extra kosten. Die kosten betaal je zodra je ten minste een toll charge hebt in je huurperiode. Als je dus maar een keer tol af moet rekenen wordt het wel erg duur om dat op die manier te doen. De bruggen in San Francisco kun je vooraf of achteraf gewoon online betalen. Als je dat niet uiterlijk 48 uur na je passage hebt gedaan dan pas gaat de rekening naar de verhuurder. Dit doe je op https://www.bayareafastrak.org. Kenteken invoeren, begin- en eindtijd waarin je tol wilt betalen voor dat kenteken en je creditcard gegevens en alle toll charges in het opgegeven tijdvak gaan netjes van je eigen creditcard af. Kleine moeite, snel bespaard.

Voor de rest kom je geen tol tegen. Althans, zolang je niet op betaalde express lanes gaat rijden (meest linkse rijstrook in/rond sommige steden, met name in LA en Las Vegas, staat /zeer/ expliciet en duidelijk aangegeven op de borden). En de enige "echte" tolwegen in CA mijdt, namelijk de wegen ten noord-oosten van Anaheim (CA-73, 133, 241 & 261). Weinig noodzaak om daarop te komen, behalve als je echt ergens in dat deel van Orange county moet zijn. Maar ook daar kun je je tol weer zelf, online betalen: https://thetollroads.com/tolls/map-rates en links "Pay tolls for rentals" kiezen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor meer informatie over Alamo en tol: zie hun pagina.

https://www.alamo.com/en_US/car-rental- ... tions.html

Als ik het goed lees, betaal je voor hun service per dag dat je gebruik maakt van een tolbrug (of tolweg) een toeslag van $3,95 bovenop de tol met een maximum van $19,75 per huurperiode.
Crossing the Golden Gate and Bay Area Bridges with a rental car: Use Our TollPass™ Service

Simply proceed over the Golden Gate and Bay Area bridges. A picture of the license plate will be captured at the toll plaza and payment for your tolls will be made electronically. Your use of these bridges will automatically enroll you in our TollPass™ Service. Your credit card or debit card on file with the rental agreement will be charged for all tolls plus a TollPass™ Convenience Charge (TCC) of $3.95 per usage day, not to exceed $19.75 per rental period. There is no TollPass™ Convenience Charge on rental days that you don't use a toll road.

How can I avoid TollPass™ charges?

Golden Gate Bridge
To avoid our TollPass™ Convenience Charge simply pay for your toll BEFORE or within 48 hoursAFTER you cross the Golden Gate Bridge southbound into San Francisco. You may make a one-time payment by going online at http://www.bayareafastrak.org or by calling (877) BAY-TOLL (229-8655). Make note of the license plate number and end date of your rental period. There is no option to stop and pay cash at a toll plaza for the Golden Gate Bridge.

All other Bay Area bridges
Proceed into the cash lane at the toll plazas and pay for your tolls with cash.
Martin
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Alamo/National is de enige die dat inderdaad alleen aanrekent op de dagen dat er charges zijn. Hertz, Avis, Budget, etc rekenen bij eenmalig gebruik wel direct het maximum aan. Maar goed, in alle gevallen is het met drie muisklikken prima te vermijden.
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Dank voor de duidelijke antwoorden. Hier kan ik wat mee straks. Hotel ligt al wel vast. Bewuste keuze om hier geld te besparen daar waar we elders enkele dure nachten hebben. Ben hier voor 3 nachten €300 kwijt waar we in een ander hotel rond €700 zitten. Heb de uber app inmiddels op m’n telefoon. Nu nog kijken hoe het werkt en of we Amerikaanse simkaart op het vliegveld kunnen kopen misschien. Of missxhien kan het gewoon met AirPort WiFi.
En anders de Bart naar zo dicht mogelijk bij en dan een taxi nemen.
Tol is duidelijk nu. Dank voor de links. Ik ga ervan uit dat de wegen waar je mag rijden als je met meer dan 1p in de auto zit gewoon mogen. (Tenminste dat ging 2017 goed)
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Hotel non-refundable vastgelegd? Voor een jaar in de toekomst.. Oei.. Maar goed, mocht dat niet zo zijn, hou het eens in de gaten. Dat Parc55 van Hilton bijvoorbeeld is een conferentiehotel en komt regelmatig voor rond de 130 euro per nacht voorbij, maar inderdaad niet een jaar van te voren. En dat ligt ideaal: om de hoek van Powell st station, drie blocks van Union square en kwaliteit is helemaal prima.

Op airport wifi een Uber nemen werkt meestal niet. Je moet vaak naar een ophaalplek lopen (wordt in de app op een kaartje aangegeven) en ik dacht dat dat op SFO ergens in de garage was. Daar zal vast geen free wifi zijn. Ook is het vrij gebruikelijk dat een Uber driver je belt, en daarvoor is het prettig om (vooraf) je Amerikaanse telefoonnummer te koppelen aan je Uber account - anders wordt je op je NL nummer gebeld en dan kost opnemen je geld. Zomaar in een taxi stappen bij een willekeurig BART station kun je ook vergeten, rijen met taxi's zijn er eigenlijk nergens meer, daar hebben platformen zoals Uber en Lyft wel voor gezorgd. En als je daar een Uber wil bestellen (wat een prima plan is) dan moet je wel een dataverbinding hebben.

Op het vliegveld een SIM kopen is ook geen goed plan. Heel soms kan het, maar je betaalt veel en veel meer dan normaal (er is op JFK bijvoorbeeld zo'n berucht winkeltje die met een opslag van vele tientallen dollars AT&T sims verkoopt aan toeristen). Maar je mag dus altijd met een pb contact opnemen. Ik leen mijn tweede SIM met enige regelmaat uit, gewoon tegen kostprijs. AT&T bundel naar keuze, geactiveerd op de dag dat je aankomt. Je stapt dus met een werkend dataplan het toestel uit. Mijn voordeel is dat ik die tweede SIM op die manier actief kan houden en dat is handig als wij zelf met z'n tweetjes op vakantie naar de US gaan.
B & G
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door B & G »

Op airport wifi een Uber nemen werkt meestal niet. Je moet vaak naar een ophaalplek lopen (wordt in de app op een kaartje aangegeven) en ik dacht dat dat op SFO ergens in de garage was.
Alles wat app-based is (uber/lyft) was buiten aan de drop-off zone meen ik mij te herinneren. Ze komen op een andere plaats terecht dan de taxis, dus wel de juiste bordjes voor volgen. Je moet idd op de kaart aanduiden waar je juist staat om opgehaald te worden, bij lyft moest ik zelfs opnieuw bevestigen aan welke deur ik stond om zo nauwkeurig mogelijk te zijn.
Veel tijd om even binnen wifi signaal te halen is er niet, ze mogen er niet op jou wachten, dan worden ze door de politie weggejaagd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer