Iemand ervaring met onderstaande excursies? (Zuid-west)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ghanya
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 feb 2018, 13:36

Iemand ervaring met onderstaande excursies? (Zuid-west)

Bericht door ghanya »

Wij bekijken momenteel welke uitstappen de moeite waard zijn om op te nemen in onze zuid-west trip in september 2019.

Iemand ervaringen/opmerkingen betreffende onderstaande excursies?
- kajakken naar emerald cave bij las Vegas
- de red rock canyon meenemen van death valley naar Vegas?
- Rainbow bridge toer op lake powell
(Of andere (kortere) boottoeren ook de moeite?)
- kajakken van glen canyon dam naar lee's ferry of beter kajakken naar de antelope canyon?
- en wat met het raften op de colorado in moab?

Alvast bedankt om mee te denken!
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Iemand ervaring met onderstaande excursies? (Zuid-west)

Bericht door Markstaal »

Heb alleen ervaring met Red Rock Canyon, vond dit erg mooi en zeker de moeite waard (zelfs al is het voor een korte wandeling en het rijden van de scenic drive). Neem aan dat jullie een overnachting planning in Death Valley? Dan zou je dit zeker mee kunnen nemen onderweg.
ghanya
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 feb 2018, 13:36

Re: Iemand ervaring met onderstaande excursies? (Zuid-west)

Bericht door ghanya »

Ja ik voorzag de red rock canyon inderdaad als tussenstop tussen een overnachting in death valley en las Vegas. Het leek me een prima plaats voor een picknick :wink:

Bedankt voor de reactie!
biebyip
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jul 2013, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: tilburg

Re: Iemand ervaring met onderstaande excursies? (Zuid-west)

Bericht door biebyip »

Wij hebben geraft op de Colorado vanuit Moab, al was dat al in 2008 (zie ons blog van die reis). Wij maakten een tweedaagse tocht, waarbij we tussendoor overnachtten op een klein strandje aan het water. Super gaaf, perfect verzorgd en slapen onder de sterrenhemel heeft op ons en de kinderen een onuitwisbare indruk gemaakt.

Raften zelf was voor de kenners wat lafjes, als in niet zo spectaculair. Voor onze zesjarige dochter was het spannend genoeg, maar ben je actieve twintiger of stoere dertiger, dan wil je misschien een wildere tocht;)
IlseW
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 dec 2017, 18:08

Re: Iemand ervaring met onderstaande excursies? (Zuid-west)

Bericht door IlseW »

Hallo
Wij deden afgelopen zomer een full day rafting ( 9u-16u).
Het was een leuke afwisseling voor ons en onze pubers (12 en 16), eens een dagje niet wandelen.
Het raften zelf stelt niet veel voor. Het water was in augustus heel kalm. Heel af en toe eens een “rapid”. Het was zelfs zo dat wij niks hoefden te doen. De jongeman van Moab Adventure deed alles.
Toch hebben we erg genoten van de tocht. Een dagje niks doen, gewoon zitten en genieten van de mooie tocht, een beetje keuvelen met de andere mensen in de boot, Gelegenheid genoeg om eens in de rivier te springen om wat te zwemmen, er werden ook waterspelletjes gespeeld, waar onze dochter van 12 geen genoeg van kon krijgen. Lekkere lunch erbij.
Ik vond het zeker de moeite!!!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met onderstaande excursies? (Zuid-west)

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben vorig jaar geraft op de Colorado vanaf de Glen Canyon Dam. Niet helemaal tot aan Lees Ferry, maar tot aan Horseshoe Bend. Zie ons 2017-verslag daarvoor.
Red rock Canyon deden wij op weg van LV naar DV in 2006. Zie hier.

Marianne
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met onderstaande excursies? (Zuid-west)

Bericht door Galapogos »

Wij hebben in 2016 de boottocht naar Rainbow Bridge gedaan. Dat was vrij duur, maar ook heel erg mooi. Zowel de boottocht zelf als het bezoek aan Rainbow Bridge waren erg indrukwekkend. Dus ik kan het alleen maar aanbevelen.
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Iemand ervaring met onderstaande excursies? (Zuid-west)

Bericht door Mademoiselle »

Wij hebben afgelopen september een ochtend raft gedaan vanuit Moab. Je raft dan in het Fisher Tower's gebied. Hier is onder andere Westworld opgenomen, en er staan ook nog een aantal oude - inmiddels wel redelijk vervallen - decors van John Wayne films. Wij hadden een tour bij Adrift adventures. Was goed geregeld en onze gids wist veel te vertellen over omgeving, je kon zelf veel vragen stellen en de waaghalzen werden uitgedaagd uit de boot te jumpen - als je maar eerst vroeg waar het diep genoeg was :lol:
We waren wel al van tevoren gewaarschuwd dat het waterpeil erg laag zou zijn en het meer een scenic float zou worden dan een echte raft. Er waren best wel wat rapids, maar geen hele grote. Al met al een heerlijk ochtendje varen. Is ook uit te breiden naar een hele dag.
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met onderstaande excursies? (Zuid-west)

Bericht door Galapogos »

Off topic: zowel de wandeling bij Fisher Towers en de HBO-serie Westworld zijn enorm de moeite waard! 8)
ghanya
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 feb 2018, 13:36

Re: Iemand ervaring met onderstaande excursies? (Zuid-west)

Bericht door ghanya »

Westworld :?: nog nooit van gehoord :blink: :oops:
Ondertussen even opgezocht en op het lijstje gezet om in de wintermaanden te kijken :thumbup:

De red rock gaan we meepakken. Desnoods alleen de senic drive en een korte picknick.
Aangezien het raften maar wat dobberen blijkt te zijn (en het me moeilijk lijkt om daar je fototoestel mee te nemen), doen we in moab de fischer tower maar per trail.
Ook de boottocht naar de rainbowbridge blijft me intrigeren, dus laten we die ook maar toevoegen :lol:
Nu alleen nog bedenken wat we met de emerald cave gaan doen :roll:

Thx iedereen!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Iemand ervaring met onderstaande excursies? (Zuid-west)

Bericht door Marcopstal »

Houd er wel rekening mee dat als de waterstand laag is (en jullie gaan in september dus de kans is groter) de tocht naar de Rainbow Bridge veel langer kan zijn dan bij een "normale" waterstand. De excursie duurt dan al gauw enkele uren langer.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
sunshine state
Amerikakenner
Berichten: 471
Lid geworden op: 10 feb 2010, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Iemand ervaring met onderstaande excursies? (Zuid-west)

Bericht door sunshine state »

ghanya schreef:Wij bekijken momenteel welke uitstappen de moeite waard zijn om op te nemen in onze zuid-west trip in september 2019.

Iemand ervaringen/opmerkingen betreffende onderstaande excursies?

- kajakken van glen canyon dam naar lee's ferry of beter kajakken naar de antelope canyon?


Alvast bedankt om mee te denken!

Wij hebben gekajaked naar Antelope Canyon, het was een geweldige ervaring. Ik kan je deze trip dan ook echt aanraden, eenmaal in de canyon is elke bocht ohhh en ahhhh. Wij vonden het echt een werelddag :D
Zie hier ons blog van die dag: https://www.oldersom.nl/blog/dag-5-we-b ... pe-canyon/
Florida april 2024 http://www.oldersom.nl

Afbeelding
sandra_R
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 15 dec 2009, 11:22

Re: Iemand ervaring met onderstaande excursies? (Zuid-west)

Bericht door sandra_R »

Sunshine state, kun jij aangeven waar jij de kayaks geboekt hebt. Misschien zoek ik niet goed, maar ik zie alleen maar tours met gids en dat lijkt me minder leuk.

Met zijn tweeën alleen door de canyon lijkt me geweldig, zeker als ik jullie foto's zie.

Alvast Dank,
Sandra
Gebruikersavatar
sunshine state
Amerikakenner
Berichten: 471
Lid geworden op: 10 feb 2010, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Iemand ervaring met onderstaande excursies? (Zuid-west)

Bericht door sunshine state »

Dag Sandra,

Wij hebben de kajaks gehuurd bij "Antelope Point Marina" vandaar kun je direct beginnen aan de trip.
Eerst een wat open stuk dit is al mooi, gewoon met de bocht naar links... en dan de canyon in.

Zie onderstaand plaatje!

Afbeelding

Kun je hier wat mee?
Florida april 2024 http://www.oldersom.nl

Afbeelding
sandra_R
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 15 dec 2009, 11:22

Re: Iemand ervaring met onderstaande excursies? (Zuid-west)

Bericht door sandra_R »

Top, bedankt. Ik heb hem in mijn routeboek gezet. Jullie foto's zagen er zo gaaf uit, dat we besloten hebben om zelf te gaan kayakken ipv boottocht naar rainbow bridge.

Hebben 10 jaar terug Lower antilope canyon gedaan, maar met boot lijkt me geweldig.

Gr,
Sandra
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met onderstaande excursies? (Zuid-west)

Bericht door Galapogos »

Foto's zien er inderdaad prachtig uit. Hij staat hierbij ook op mijn lijst voor als ik weer in de buurt ben. :thumbup:
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met onderstaande excursies? (Zuid-west)

Bericht door moon29 »

sunshine state schreef: Wij hebben gekajaked naar Antelope Canyon, het was een geweldige ervaring. Ik kan je deze trip dan ook echt aanraden, eenmaal in de canyon is elke bocht ohhh en ahhhh. Wij vonden het echt een werelddag
Zie hier ons blog van die dag: https://www.oldersom.nl/blog/dag-5-we-b ... pe-canyon/
Aan de hand van jullie verslag een paar maanden geleden heb ik dit ook in onze route opgenomen.
Wat ik me nog afvraag:
Wij hebben nooit eerder gekajaked. Is het nodig van te voren (in Nederland) te oefenen/trainen?
En is het meenemen van een niet waterdichte camera een groot risico in zo'n kajak?
Gebruikersavatar
sunshine state
Amerikakenner
Berichten: 471
Lid geworden op: 10 feb 2010, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Iemand ervaring met onderstaande excursies? (Zuid-west)

Bericht door sunshine state »

moon29 schreef: Wat ik me nog afvraag:
Wij hebben nooit eerder gekajaked. Is het nodig van te voren (in Nederland) te oefenen/trainen?
En is het meenemen van een niet waterdichte camera een groot risico in zo'n kajak?
Je kan gerust eens kajakken in Nederland , kajakken is niet geheel moeilijk. Het enige is dat je niet als een gek aan de slag moet gaan op deze trip, gewoon rustig gaan peddelen, anders voel je je de schouders enorm op de weg terug. Wat de camera betreft ... tja ik neem de camera al jaren mee ook in Florida tussen alligators en nog nooit wat gebeurt. Wat dat betreft is het wel goed om het gewoon eens te proberen in Nederland... Dan ervaar je hoe een kajak beweegt, vaart en doet.

De Antelope Canyon met de kajak is echt gaaf hoor!! :thumbup:
Florida april 2024 http://www.oldersom.nl

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer