Zion/Springdale parkeren

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Enzo

Zion/Springdale parkeren

Bericht door Enzo » 13 okt 2018, 18:31

Schijnbaar is het in Sprindale tegenwoordig betaald parkeren(lees: 20 dollar), waar het vorig jaar nog gratis was.

Iemand al een oplossing gevonden voor een beter alternatief om te parkeren?

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Zion/Springdale parkeren

Bericht door PSVwally » 13 okt 2018, 19:19

Er is geen beter alternatief dan gewoon te betalen lijkt mij .... het is daar zo ontstellend druk geworden dat ik had verwacht dat ze hier al veel eerder mee zouden beginnen. Zit je er in een hotel, dan hoef je volgens mij niet te betalen.

Edit: de grote parkeerplaats is volgens de site van Springdale tegenwoordig ook $20 per dag als ik het goed lees.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 13 okt 2018, 19:25

Moet je ook betalen voor het parkeerterrein in het park? En bij de hotels in Springdale?

Marianne

peterretep
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door peterretep » 13 okt 2018, 21:58

Wij zaten afgelopen augustus in Cable Mountain Lodge (aanrader) in Springdale. Hier parkeer je als gast op hun terrein en je krijgt een label dat je aan e binnenspiegel moet hangen. Wij hebben, zelfs na het uitchecken, de auto er probleemloos een aantal uur laten staan. Vanuit dit hotel loop je trouwens op je sloffen naar de pendelbussen.

IngridZw
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw » 14 okt 2018, 00:10

Wij zaten in Zion Park hotel. De halte van de shuttlebus is vlak voor het motel. Als je geen parkeergeld wilt betalen is dat een oplossing. De auto kun je dan gewoon voor de kamer van het hotel laten staan.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida

Enzo

Bericht door Enzo » 14 okt 2018, 04:28

Martin & Marianne schreef:Moet je ook betalen voor het parkeerterrein in het park? En bij de hotels in Springdale?

Marianne
Ja, tegenwoordig is het overal 20 dollar betalen. We hebben wel even gekeken hoever het lopen is tussen stop 9 van de shuttle en de eerste gratis parkeerplek, maar dat is niet te doen(parkeerverbod tot meerdere kilometers ervoor), het is inderdaad dus gewoon betalen. Overal staan parkeermeters!

Ook ik had inderdaad wel verwacht dat dit ooit zou gebeuren, maar het viel nu wel even uit de lucht(had het nog niet hier op 't forum gelezen). En daarbij vind ik 20 dollar ook best wel prijzig, zeker omdat je natuurlijk ook nog eens 35 dollar moet betalen voor het park.

(wij zitten nu trouwens in Hurricane, omdat het vorige keer goed beviel. Zeker vanwege de prima eetgelegenheden(lees: Lonny Boy's BBQ en de Pizza Wagon). Wanneer we ooit weer gaan zal het inderdaad dan gewoon Springdale worden, omdat het makkelijker en goedkoper is)

ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 » 14 okt 2018, 06:30

hallo,
20 dollar per dag is inderdaad wel veel. In het park logeren wordt er "aantrekkelijker" door.

Jacques

PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 14 okt 2018, 07:41

Enzo, ik weet niet wat voor reis je maakt, maar is een parkenpas aanschaffen ipv los betalen voor de parken misschien niet een goedkopere optie?

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 14 okt 2018, 08:58

Enzo schreef:
Martin & Marianne schreef:Moet je ook betalen voor het parkeerterrein in het park? En bij de hotels in Springdale?

Marianne
Ja, tegenwoordig is het overal 20 dollar betalen. We hebben wel even gekeken hoever het lopen is tussen stop 9 van de shuttle en de eerste gratis parkeerplek, maar dat is niet te doen(parkeerverbod tot meerdere kilometers ervoor), het is inderdaad dus gewoon betalen. Overal staan parkeermeters!
Ik bedoelde als gast van het hotel. Ik heb de Bumbleberry Inn gecheckt. Daar is het free parking.
Over betalen in het park zelf lees ik niets op de NPS site.

Wij waren vorig jaar heel blij met onze overnachting in het park, dat scheelde veel wachttijd bij de park shuttle.

Marianne

smeerkaas
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door smeerkaas » 14 okt 2018, 09:11

ingrid1955 schreef:hallo,
20 dollar per dag is inderdaad wel veel. In het park logeren wordt er "aantrekkelijker" door.

Jacques
Hoezo? Wat hotels nagekeken en daar is het parkeren nog steeds gratis, net zoals de parkeerterreinen voor de ingang van Zion van de NPS. Springdale probeert zo wat orde in de chaos te brengen door ook duidelijk aan te geven waar je wel en niet mag parkeren.

Enzo

Bericht door Enzo » 14 okt 2018, 16:31

PSVwally schreef:Enzo, ik weet niet wat voor reis je maakt, maar is een parkenpas aanschaffen ipv los betalen voor de parken misschien niet een goedkopere optie?
Sowieso heb ik een AtB pass(van vorig jaar), maar toch vind ik 20 dollar best een prijsje(zeker omdat ik nu 4 dagen had staan; gisteren Angels Landing gedaan, vandaag Narrows en dan nog een dag paardrijden voor vriendin en nog een dagje open..) :) Zeker omdat heel dat dorpje toch al leeft op de toeristen :lol:

smeerkaas schreef:Hoezo? Wat hotels nagekeken en daar is het parkeren nog steeds gratis, net zoals de parkeerterreinen voor de ingang van Zion van de NPS. Springdale probeert zo wat orde in de chaos te brengen door ook duidelijk aan te geven waar je wel en niet mag parkeren.
Hotels zullen vast nog wel gratis zijn ja! Parkeerterrein voor Zion is of altijd vol en moet zeggen dat ik geen zin heb om er voor 8:00 te zijn op mijn vakantie! Of op parkeerplaatsen gaan jagen op een manier die je in Zuid Europa ziet als mensen gaan jagen op een strandbedje. :roll:

Hotels in Springdale zelf worden nu inderdaad wel interessanter, maar ook die zullen hun prijzen hier vast op aanpassen.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 14 okt 2018, 16:47

Enzo schreef:Hotels zullen vast nog wel gratis zijn ja! Parkeerterrein voor Zion is of altijd vol en moet zeggen dat ik geen zin heb om er voor 8:00 te zijn op mijn vakantie!
Jij vroeg of iemand een oplossing had voor de parkeerkosten - zonder te vermelden dat je al in Zion bent en buiten Springdale overnacht.
Zonder daarvan op de hoogte te zijn zijn de aangedragen oplossingen heel zinnig. En vroeg opstaan als je een park als Zion bezoekt is bijna een must.

Marianne

Enzo

Bericht door Enzo » 14 okt 2018, 16:57

Jij vind het misschien een must, maar jij bent niet persé leidend in wat iedereen vind. Het is en blijft een vakantie en normaal sta ik al op om 5 á 6 uur, maar op vakantie ga ik dat echt niet doen.
Ik hoef niet zo vroeg daar te zijn, wanneer ik wakker ben en lekker heb ontbeten ben ik er misschien om half 10. (dan maar lekker betalen :thumbup: , ondanks dat ik het buitenproportioneel vind)
Angels Landing gedaan op 't gemak en na 5 uurtjes gewoon lekker iets anders doen.

Je mag trouwens ook nog even controleren of ik spelfouten heb gemaakt, want ik ben net wakker ;)

Emootje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Emootje » 14 okt 2018, 17:09

Misschien moet je anders weer even gaan slapen, want echt sympathiek kom je nu niet over.
Een beetje research vooraf had je deze vraagstelling/opmerking kunnen besparen. Net als de hotelkamers de laatste jaren steeds duurder zijn geworden, want meer vraag, geldt dat dus ook voor het parkeren op de populaire plekken. Take it or leave it, kan er niet meer van maken...

Enzo

Bericht door Enzo » 14 okt 2018, 17:15

Haha oké wat jij wilt! Ik geef wel opdracht om mijn account te verwijderen...

Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry » 14 okt 2018, 17:32

Dat hoeft toch niet?
Lets agree to disagree, ik weet dat het hier op het forum bijna vloeken is, maar ook wij zijn meestal pas om een uur of 10 of 11 op pad, als iemand het een must vind om vroeg op te staan dan zal dat voor hem of haar zo zijn, ik doe het toch op mijn eigen manier. :lol:
Maar inderdaad is dat wel de reden dat wij nooit onze planning hier op het forum plaatsen, ik heb echt geen zin in al die opmerkingen als “jammer”, “wat zonde”, “ dat moet je zus of zo doen”, doe lekker je eigen ding en gebruik van het advies wat je wil en leg de dingen die niet bij jou passen naast je neer. :D

PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 14 okt 2018, 17:58

Ik ben ook zelden tot nooit voor 9u op pad. En wil ik een zonsopkomst zien duik daarna vaak nog even terug :mrgreen:

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z » 14 okt 2018, 19:21

Als mijn vriendin voor tien uur klaar is om de deur uit te gaan, hebben wij een vroege dag..... :mrgreen:

ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 » 15 okt 2018, 07:24

een prachtig forum, iedereen geeft tips en advies naargelang de eigen ervaringen. En voor Marianne en velen is dat in de parken inclusief zonsopgang en een heel vroege start en dus is het logisch dat je dat in haar tips weervindt. Wie maar vanaf 9u of 10u op stap wil , ook goed, maar geef dat dan best mee als je info vraagt want beïnvloedt wel wat de mogelijke activiteiten.
Een vroege start heeft trouwens heel veel voordelen, wij doen het dan ook op zijn Mariannes en zijn steevast vanaf de schemering op stap : geen drukte, wildlife, prachtig licht voor de foto-liefhebbers, en ook en vooral veel minder warm (het is dan ook veel aangenamerAngels Landing op te stappen om 06u00 dan om 11u00). Er zijn er trouwens die vanaf 05u00 op stap gaan tot 11u00, dan rusten en hun fototoestellen opzij zetten, en weer op stap gaan na 16u00 als er weer beter "foto-licht" is. Ieder op zijn manier dus, dat is toch geen probleem? Gewoon meegeven op welke manier je de parken wil bezoeken en dan krijg je wel de passende tips.

En voor de langslapers ,geniet ervan, wij zeggen dan weer geregeld al lachend ,,slapen is voor na de vakantie"

Jacques

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb » 15 okt 2018, 12:27

Enzo schreef: Hotels zullen vast nog wel gratis zijn ja! Parkeerterrein voor Zion is of altijd vol en moet zeggen dat ik geen zin heb om er voor 8:00 te zijn op
Ik ben geen ochtendmens, maar heb tot nu toe altijd een parkeerplaats op de reguliere parkeerplaats van het park kunnen bemachtigen. Oke, soms moet je een half uurtje wachten, maar geduld wordt altijd beloond.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer