leuke buitenwijk San Fransisco

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

leuke buitenwijk San Fransisco

Bericht door Elendan »

Vandaag te horen gekregen dat we 15 juni kunnen vertrekken naar de VS. We willen vliegen van en naar SFO. Maar nu vraag ik me af, waar ik het beste kan slapen als ik van de luchthaven dat ene nachtje in een hotel moet slapen voor ik de camper mag halen.
Helemaal naar het centrum hoeft voor mij niet, want ik kan op de terugweg een aantal dagen in San Francisco blijven om rond te kijken voor we terugvliegen.

Wat is een geschikt hotel om daarna naar makkelijk bij Cruise America te komen om de camper te halen? Is er misschien nog een leuke wijk buiten het centrum meer in het zuiden van de luchthaven of aan de overkant bij Newark in de buurt om een middag en ochtend rond te kijken?
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: leuke buitenwijk San Fransisco

Bericht door Division »

Je zoekt 1 nacht nabij het vliegveld? Er zijn daar legio hotels. San Bruno en Millbrae zijn nou niet de wijken waar ik heel vrolijk van word, maar voor 1 nacht volstaat een hotel wel. Je vindt er een aantal ten zuiden van het vliegveld op Airport Blvd en Old Bayshore Hwy en ten noorden nabij station South San Francisco.
Afbeelding
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: leuke buitenwijk San Fransisco

Bericht door Elendan »

ja er zijn veel hotels, allemaal aan behoorlijk doorgaande wegen gelegen. Ik had meer een hotel in een leuk stadsdeel of wijkje in gedachten. Zodat je buiten nog wat kunt rondlopen, waar je een deel van de middag en begin avond iets aardigs kunt zien, voordat je naar bed gaat en de volgende dag pas 's middags de camper mag halen.
Zo'n doorgaande weg is ook niet alles en om voor een paar uur met de bart naar het centrum te gaan is ook weer te veel van het goede zeker als je net uit het vliegtuig stapt en er waarschijnlijk op tijd in duikt (bed bedoel, ik en niet tè vroeg, want dan zijn we weer veel te vroeg wakker :)

Voorheen sliepen we in Chicago en Las Vegas in een hotel waar het 's avonds aan de bar nog best gezellig was en waar we dan uiteindelijk wel weer laat naar bed gingen (maar dan hoefde je alleen nog naar je bed te wandelen en niet eerst met het OV naar het hotel). Ik zat ook te kijken naar de overkant, aan de kant van Newark waar Cruise America zit. Is daar misschien een gezellig deel?
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: leuke buitenwijk San Fransisco

Bericht door IngridZw »

Heb nog even meegekeken.
Net ten zuiden van het vliegveld ligt hotel Crowne Plaza SF Airport. Ligt aan de 101, maar als je de snelweg oversteekt wandel je zo naar de gezellige wijk Burlingham/Broadway.

Even een recensie van iemand:

De plek en de shuttlebus vanwege het comfort. Vriendelijk personeel dat uitleg gaf over het feit dat als je de voetgangersbrug overgaat je in een wijk komt met allerlei restaurantjes. Goede tip en even beweging.

2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: leuke buitenwijk San Fransisco

Bericht door jwensammy »

Baylanding hotel nabij vliegveld? Hebben een shuttle.
Zeer net particulier gerund familie hotel, uitgebreidste gratis ontbijt ooit gezien in vs.
Diverse restaurants in de buurt, verder kun je er nog leuk wandelen in het park naast de baai met uitzicht op het vliegveld.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: leuke buitenwijk San Fransisco

Bericht door Elendan »

Crowne Plaza is wel een optie, niet zo heel duur als Baylanding zie ik en er is een shuttle naar het vliegveld. Even een optie geboekt.
Mocht iemand anders nog een leuk adresje hebben dan hou ik mij aanbevolen. Bedankt voor de reacties dusver :thumbup:
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: leuke buitenwijk San Fransisco

Bericht door PSVwally »

Misschien al de brug over en naar Oakland gaan om de volgende ochtend een minder stuk naar de camperverhuur te moeten?
Nu vond ik datgene wat ik van Oakland gezien heb ook niet echt je van het, maargoed.
Ed-USA
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 jul 2017, 09:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: leuke buitenwijk San Fransisco

Bericht door Ed-USA »

Crown Plaza is een prima plek, maar het hotel ligt wel naast de snelweg, ik weet niet in hoeverre je daar overlast van hebt. Lopen naar Burlingame is toch wel wat verder dan ‘even’, in de praktijk zal je gewoon de auto pakken.

Wij hebben afgelopen zomer enkele nachten in het iets verderop gelegen Hilton Bayfront gezeten, een prima middenklasse hotel. Die hoek in Burlingame is sowieso wel een leuke plek om te zitten, vlakbij de baai met mooi uitzicht, wat parkjes en voldoende eetgelegenheden binnen 10 minuten rijden.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: leuke buitenwijk San Fransisco

Bericht door Elendan »

Bedankt ga ik dat ook even bekijken. We hebben nl geen auto dus iets op loopafstand is wel handiger
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Ed-USA
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 jul 2017, 09:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: leuke buitenwijk San Fransisco

Bericht door Ed-USA »

Ach ja, geen vervoer, niet aan gedacht. Dan is Crown Plaza een prima optie. De baai is aan te lopen en als je even stevig doorloopt ook wel wat eettentjes. Zoals gezegd is die hele hoek van Burlingame (aan de Airport boulevard) prima.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: leuke buitenwijk San Fransisco

Bericht door Elendan »

bedankt allemaal, was een weekje vrij en lekker naar Zuid Spanje vandaar nu pas mijn reactie. Ik ga nu weer verder met boeken voor onze volgende usa vakantie:) heb er ontzettend veel zin in
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: leuke buitenwijk San Fransisco

Bericht door peterretep »

Wij zaten 3 nachten in the Travellodge at the Presidio. Dit ligt, rustig, naast een heel mooi parkgebied en ca. 20 minuten lopen van het strand. De stadsbussen vertrekken om de hoek. Vrij basic hotel maar met heel vriendelijk personeel. Ook de plek waar je even kan vragen of ze nog een koelbox hebben. Wij lieten hem daar achter en dat deden er, zeiden ze.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer