Camping bij Lone Pine

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Camping bij Lone Pine

Bericht door AnitaV »

Wie kent Tuttle Creek campground en Whitney Portal campground?

Beiden campings lijken mij een mooie camping voor een camper. Whitney Portal heeft kleinere plaatsen dan Tuttle Creek. Ik lees over Lone Pine campground dat het allemaal vrij druk is en vrij smalle plekken heeft dus die valt af.

Vanaf welke camping kijk je het mooist naar Albama Hills en vanaf welke camping rij je het makkelijkst naar de zonsondergang?
HenkJonkman
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2018, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camping bij Lone Pine

Bericht door HenkJonkman »

RIjd iets verder dan Diaz Lake naar het zuiden vanaf Lone Pine en werp een blik op Boulder Creek RV, wijdse blik op hele omgeving inclusief de Hills. Voor een zonsopkomst stukje terug naar Lone Pine en dan rechts de zon tegemoet op de 136. RV heeft een leuk zwembad, voldoende ruimte en goede koffie in de ochtend.
Foto's geven overzicht van wat je kunt verwachten daar: https://www.bouldercreekrvresort.com/
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Camping bij Lone Pine

Bericht door michelly »

Wij hebben een paar jaar geleden op Whitney Portal gestaan. Inderdaad een mooi gelegen camping. Het ligt wel hoog dus je rijdt niet even naar de Alabama Hills. Onze plek was ruim genoeg maar er moest wat stuurmanskunst aan te pas komen om de camper op zijn plek te krijgen. Ik zou er zo weer gaan staan! Wij wilden op Tuttle Creek dumpen maar het dumpstation was toen "out of order". Maar dat was 3 jaar geleden, weet niet wat de huidige stand van zaken is. Hier vind je onze ervaring.
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Camping bij Lone Pine

Bericht door AnitaV »

Ik weet eigenlijk niet hoe ik dat gedacht had. Wij wonen vlakbij zee dus als ik naar het westen kijk, dan zie ik de zonsondergang.
Maar ik lees regelmatig over de zonsondergang bij Alabama Hills dus ik dacht daar rijden we naar toe, Maar dat is dus niet zo makkelijk?

@ Michelle, zijn jullie op de bonnefooi naar Whitney Portal gegaan?

@Henk Jonkman, is er geen geluidsoverlast van de 395?
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Camping bij Lone Pine

Bericht door michelly »

Wij hadden gereserveerd voor Whitney Portal. Ik weet niet meer of het vol was maar kan me zo geen lege plekken herinneren.
HenkJonkman
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2018, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camping bij Lone Pine

Bericht door HenkJonkman »

AnitaV schreef:regelmatig over de zonsondergang bij Alabama Hills dus ik dacht daar rijden we naar toe, Maar dat is dus niet zo makkelijk?
HenkJonkman, is er geen geluidsoverlast van de 395?
Je zit ten Oosten van de Hills en kijkt tegen de voet aan bij zonsondergang. Zonsopkomst is wel goed te zien door het drooggevallen meer ten zuiden van Lone Pine.

Verkeerslawaai is mij niet opgevallen, ook 's nachts niet.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Camping bij Lone Pine

Bericht door Hans B »

Wij boondocken veel en stonden op een groot terrein achter het Trails Motel nabij het museum.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Camping bij Lone Pine

Bericht door Rob »

Wij hebben in 2013 http://www.robenannie.nl/?page_id=370 op Tuttle Creek gestaan goede ruime campground wij waren toen met een 34 ft A-Class, ligt op een kleine 15 á 20 minuten van Alabama Hills.
Je kan in de Alabama Hills trouwens heel goed boondocken ruimte genoeg en mooie plekken.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Camping bij Lone Pine

Bericht door Trails »

Wij stonden vorig jaar op Lone Pine en idd kleine plekken en moeilijk om de camper recht te krijgen.
We vonden het ook best wel een stuk rijden naar deze camping.
We hadden er spijt van dat we niet gewoon waren gaan boondocken in de Alabama Hills. Er stonden daar diverse campers/tentjes. Dan zit je er middenin en bent zo bij de Mobius Arch.
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Camping bij Lone Pine

Bericht door AnitaV »

Mmmmh, jullie maken het niet makkelijker er op :-)
Ik dacht naar een camping te gaan maar als boondocken daar zo makkelijk kan. Tuttle creek is toch fcfs? Dan kunnen we kijken of er ergens langs de weg kunnen staan en anders naar Tuttle creek gaan.We zijn er in de eerste week van juni.

Vanaf waar kan je de zonsondergang zien? De weg naar Whitney Portal rijden?
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Camping bij Lone Pine

Bericht door Trails »

Zonsondergang vanaf Tuttle Creek of Alabama Hills. Je staat dan in de vlakte en ziet de zon achter de bergen zakken.
In ieder geval niet vanaf Whitney Portal Campground want daar sta je tussen de bomen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer