Yosemite - wandeling met kind

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Maple
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 dec 2017, 11:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Yosemite - wandeling met kind

Bericht door Maple »

Hallo!

Binnenkort vertrekken we naar Amerika. Onze eerste stop is Yosemite NP. Nu twijfelen we welke wandeling we zouden doen met onze 4-jarige dochter. Mijn man is erg enthousiast over de 4 mile trail vanuit Glacier Point, want die gaat bergaf, maar mij lijkt het nogal een zware wandeling voor zo'n kleintje. En is het we veilig?
Wat denken jullie? En hebben jullie aanbevelingen?
Mirror Lake zou ook erg mooi zijn, maar dan vooral als er water staat, wat nu niet het geval zal zijn. Of is dit toch de moeite?
We hebben een late namiddag en een volle dag ter beschikking.

Groetjes
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Yosemite - wandeling met kind

Bericht door PSVwally »

Lopen jullie hier ook de afstanden met jullie kind, dat lijkt me een eerste vraag?
Je loopt de 4 mile trail wel delen langs afgronden en het pad is niet overal even goed. Ook is het op veel plekken vol in de zon/weinig schaduw en je zal dus ook veel water mee moeten nemen. Zeg even zeker 2 liter de man...dit komt dan wrs bij papa of mama erbij, maar het moet wel meegesjouwd worden.

Ik vind de lower falls persoonlijk niet echt een 'hike', maar dit lijkt me meer geschikt voor een 4jarige
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42056
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yosemite - wandeling met kind

Bericht door Martin & Marianne »

De 4MT zou niet direct mijn eerste keuze zijn voor een wandeling met een kind van 4. Qua zwaarte gaat het wellicht wel want je loopt continu naar beneden maar het is voor een kind redelijk saai. Het is de een swichback na de andere. Wij liepen hem in 2013, kijk daarvoor eens in ons verslag.
In Mirror Lake zal inderdaad niet veel water staan maar het is wel een aardige wandeling. De Lower Falls staan droog dus die zou ik niet doen. Je kunt wel de wandeling naar Bridalveil Fall doen. Dat is niet echt een wandeling maar meer een ommetje vanaf de parkeerplaats. Verder is lopen door de vallei leuk. Je kunt naar de rivier lopen en misschien ergens aan het strand zitten of pootje baden.
Achter het visitor center (daar kun je ook eens informeren naar wandelingen en andere activiteiten) is een oud indianendorp; dat is misschien ook wel leuk om even te doorheen te lopen. En fietsen huren is misschien ook een idee.

Wil je een wat langere wandeling maken en ook Glacier Point bekijken dan zou je de wandeling naar Sentinel Dome kunnen doen. Hier heb je een prachtig uitzicht, net als bij Glacier Point. Het is al even geleden dat wij die wandeling gedaan hebben, ik weet niet goed of dat iets is voor een jong kind; je moet wel een stuk klimmen. En weer dalen.

Willen jullie ook naar de Mariposa Grove?

Bekijk in het park het krantje dat je bij de ingang krijgt; daar staan vaak ook goede tips in. De laatste versie staat nog niet inline, maar zul je binnenkort hier onder de Yosemite Guides kunnen vinden.

Marianne
Maple
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 dec 2017, 11:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Yosemite - wandeling met kind

Bericht door Maple »

We twijfelen nog wat we zullen doen. Het idee was nu aankomen in Yosemite en naar Tunnel View rijden. Daar zou een wandeling zijn naar Inspiration Point (2.6 mile round trip). Lijkt me leuk om mee te starten.
Indien we nog tijd hebben die dag kunnen we inderdaad de vallei zelf wat verkennen, Bridalveil Fall doen.

Dag erop wou mijn man een langere wandeling doen en Glacier Point naar de vallei leek een goed idee. Ik vind het te gevaarlijk, dus dat zal het niet worden. Bedankt voor de feedback.
Het voordeel was wel dat je een tourbus naar Glacier Point kunt nemen en zelf te voet terug kon.
Normaalgezien mogen we wel tot daar rijden met de camper, maar geen idee of dit moeilijk is.
Er zou een maximumlengte zijn en daar zitten we alvast nog onder.
Sentinel Dome is 3.5 km, lijkt me zeker haalbaar!

Mariposa Grove spreekt mij zeker aan. De twijfel daarover is dat we ook van plan zijn om Tuolumne Grove te doen. Dus 1 van de 2 lijkt me voldoende.

Een fiets huren hadden we ook al aan gedacht, maar normaalgezien doen we dit al in Zion NP. Ook zou er maar 12 mijl aan fietsroutes zijn, dit lijkt ons een beetje beperkt.

Indianendorp moet ik es bekijken.

We wandelen af en toe, met uitschieters van 8 km of meer. Ons kind kan wel wat wandelen, maar natuurlijk zijn hoogte en jetlag en ... moeilijk op voorhand in te schatten. Ik zoek vooral wandelingen die ons een beeld geven van wat Yosemite is, niet alleen een viewpoint en weer verder. Maar ik heb natuurlijk geen zin in onnodig gevaar of een uitputtingsslag.

Ik heb wel begrepen uit verschillende bronnen dat Glacier Point een must see is?

Het krantje en het visitor centre ter plaatse zal ons wellicht ook wel helpen.
Maple
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 dec 2017, 11:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Yosemite - wandeling met kind

Bericht door Maple »

Dit is het plan.

In de namiddag willen we bij Tunnel View zijn en naar Inspiration Point en/of Bridalveil Fall wandelen.

De dag erop willen we eerst naar Glacier Point rijden, daarna Sentinel Dome doen en vervolgens naar Mariposa Grove gaan.

Nog een dag later vertrekken we naar June Lake (Oh Ridge Campground) via Tioga Pass. Daar willen we halte houden in Olmsted Point en Tenaya Lake.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42056
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yosemite - wandeling met kind

Bericht door Martin & Marianne »

Het is eigenlijk wat jammer om die volle dag te gebruiken om vanuir de vallei naar Glacier Pont en de Mariposa Grove te rijden. Voor de vallei is een volle dag mooi.
Kom je uit San Francisco? Dan zou ik op weg naar Yosemite Valley eerst naar de Mariposa Grove en/of naar Glacier Point gaan. Het is jammer van de tijd om vanuit de vallei de 41 heen en weer te rijden.

Ik kreeg de indruk dat jullie behoorlijke wandelingen gepland hadden, en dat je zelfs 12 mijl aan fietspaden te weinig vond, maar nu is je planning een stuk minder ambitieus. :wink:
Ik zou echt nadenken over dat fietsen; het is in de vallei een mooi alternatief voor de shuttlebus. Je kunt naar Mirror Lake fietsen, en de vallei al fietsend verkennen.
Maple schreef:In de namiddag willen we bij Tunnel View zijn en naar Inspiration Point en/of Bridalveil Fall wandelen.
In plaats van Inspiration Point zou je ook Artist Point kunnen doen, dat is wat minder ver en zwaar. Bridalveil Fall is hiermee niet te vergelijken; het kost je nauwelijks tijd dus ik zou zeker beide doen. De parkeerplaats van Bridalveil Fall ligt vlakbij Tunnel view; dus niet eerst naar de vallei rijden maar meteen meenemen.
Maple schreef:Het voordeel was wel dat je een tourbus naar Glacier Point kunt nemen en zelf te voet terug kon.
Normaalgezien mogen we wel tot daar rijden met de camper, maar geen idee of dit moeilijk is.
Er zou een maximumlengte zijn en daar zitten we alvast nog onder.

De weg is goed te doen met een camper. Zie hier voor de maximum lengtes op de verschillende wegen.

Langs de Tioga Pass zijn ook nog leuke wandelingen te maken, dat mis ik nu in je planning.

Marianne
Maple
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 dec 2017, 11:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Yosemite - wandeling met kind

Bericht door Maple »

Ik heb even gekeken hoe het zit als we direct naar Mariposa Grove rijden en dan komen we aan 5 uur reistijd?
Lijkt me nogal veel. En het lijkt me beetje moeilijk dan ook nog Glacier Point te doen die dag.
Vandaar dat we de dag van aankomst enkel Tunnel View gepland hadden en afhankelijk van de tijd die we over hebben doen we Inspiration Point of Artist Point. En ook Bridalveil Fall.
Ik vind het heel moeilijk om de tijden in te schatten. Het is de eerste keer dat we met een mobilhome op pad gaan.
Ook weet ik niet of we veel pauzes zullen moeten inlassen voor onze 4-jarige.
Ik had ook gedacht de dag van aankomst eventueel de vallei wat te gaan verkennen.

Wat zou je dan aanbevelen om te doen tijdens onze volledige dag in de vallei? Fietsen ipv de shuttle en wandelen naar Mirror lake? Of nog andere tips?
12 miles zijn inderdaad bijna 20 km, misschien schat ik het verkeerd in.

Van Upper Pines Campground naar June Lake willen we Olmsted Point doen, Tenaya Lake, een wandeling bij Tuolumne Meadows (Gaylor Lakes of Soda Springs). Eventueel nog stoppen aan Mono Lake. Parker Lake Trailhead lijkt ook een hele mooie wandeling. Maar ik denk niet dat we 2 wandelingen zullen kunnen doen, dus dit wordt ook kiezen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42056
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yosemite - wandeling met kind

Bericht door Martin & Marianne »

Zowel de Mariposa Grove als GP zal inderdaad wat veel worden. Ter indicatie; wij deden Taft Point in 2015 op weg van SF naar Yosemite Village, zie hier ons verslag.

Kijk eens in bijvoorbeeld ons 2002-verslag en 2004-verslag voor onze dagen Yosemite met de kinderen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer