Paardrijden

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Samanthaa
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 21 aug 2018, 13:15
Locatie: Oostvoorne

Paardrijden

Bericht door Samanthaa »

Hoi hoi ,

Ik vroeg me af of er mensen zijn die hier weleens een rit gemaakt hebben te paard?

Wij doen zelf LV LA langs de kust naar SF en zouden eigenlijk ergens graag een ritje willen maken, niet in de bak wel door de natuur, iemand daar ervaring mee of waar we dit het beste kunnen doen?
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Paardrijden

Bericht door Vito »

Ga je naar Monument Valley? Want het is absoluut het allergaafste om daar een tocht te maken. Als je aangeeft dat je kunt rijden krijg je én leuke paarden én de rit wordt ook leuk, niet alleen duf stappen met mensen die nog nooit op een paard hebben gezeten.
Verder heb ik nog in Bryce gereden maar dat was qua paardrijden niet heel bijzonder, een saai stapritje, alleen het landschap is fraai.
Samanthaa
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 21 aug 2018, 13:15
Locatie: Oostvoorne

Re: Paardrijden

Bericht door Samanthaa »

Ik kan rijden al een jaar of 20 ervaring maar mn partner dus totaal niet, Ik had t idee ik ga een lekker ritje maken als hij een middagje werken is aangezien die paarden toch niks vind en ik dan geen suffe stap rit heb haha maar ineens vond hij het toch een leuk idee '-_-
Marieke01
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Paardrijden

Bericht door Marieke01 »

Wij hebben zowel in MV als in Bryce gereden afgelopen zomer. In MV alleen met mijn dochter, beide gevorderd en dit was idd fantastisch. Lekker hard door prachtig landschap, je bepaalt je eigen rit. In Bryce met z’n 4, man en zoon totaal onervaren. Dit was zeker geen ‘duf stapritje’ maar een prachtige 2 uur durende tocht naar de bodem, langs de afgrond. Hier kun je dus ook niet harder al zou je willen. Ook voor de geoefende ruiter zeer de moeite waard, prachtige omgeving en leuke cowboys die mee gaan. Mooie combi dus voor geoefende en onervaren ruiter. Alvast veel plezier!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Paardrijden

Bericht door jojostravelusa »

In 1995 hebben wij bij Bryce in Red Rock Canyon gereden. Ik heb ervaring, mijn man niet. Het was een heel mooie rit en ondanks dat we heen en weer dezelfde route reden, was het toch heel anders, doordat het uitzicht anders was. In 2006 hebben we bij Twin Lakes, Colorado gereden. Dat was iets intensiever. Bergje op en bergje af en heel smalle paadjes. Heel mooie rit. In 2014 hadden we een rit op het programma staan bij Rimrock Outfitters https://rimrockoutfitters.com/ in Manco, Colorado, maar dat ging niet door omdat het te veel regende en onweerde. Dit jaar hadden we een rit gepland bij Cowgirls en Cowboys in the West, bij Amarillo Texas, https://www.cowgirlsandcowboysinthewest.com/ maar dat ging niet door "due to hazardous winds".
Volgend jaar gaan we naar Canada en daar gaan we het weer proberen. Eens moet het toch weer lukken :lol:
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Paardrijden

Bericht door Vito »

@Marieke: ik zeg toch ook niet dat het niet mooi was in Bryce? Volgens mij geef ik dat ook aan :wink:
Maar qua paardrijden was er weinig aan. Als jij meer gedaan hebt dan stap zou ik dat knap vinden want dat is niet mogelijk in dat landschap.
biebyip
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jul 2013, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: tilburg

Re: Paardrijden

Bericht door biebyip »

Ik weet niet hoe je route of reisgezelschap is en wat er a vast ligt, maar misschien is de Rockin R Ranche in Antimony (Tussen Capitol Reef en Bryce in) iets voor jullie. Nadeel; het is een mormoonse eigenaar, en op zondag wordt er vanwege het geloof niets georganiseerd.
Op andere dagen kun je een rit maken die bij jouw paardrijskills past, en kan je partner een rustigere rit rijden of een quad rijden. Of de tijd vullen met de andere activiteiten die ze aanbieden, zoals tokkelen over het water, rondrit met de huifkar of line dancing. Wat ik overigens heb overgeslagen. Ze bieden as een van de weinige hotels ook half pension aan wat in die afgelegen buurt wel prettig is;)
De omgeving is niet zo feeeeriek als monument valley, maar een groen bergplateau met veel ruimte. Genoeg plek voor een mooie rit!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer