Woestijn met geluid

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
peterretep
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Woestijn met geluid

Bericht door peterretep » 13 sep 2018, 21:07

Ik had op tv een programma over Death Valley e.d. gezien en in de omgeving van DV zou een woestijn met veel zandduinen zijn en die duinen zouden geluid maken. Hoe ik ook zoek op internet, ik kan de naam van die woestijn niet meer vinden. Iemand een idee.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Woestijn met geluid

Bericht door Martin & Marianne » 13 sep 2018, 21:40

Via Google vond ik http://www.sonicwonders.org/booming-sand-dunes/. Daarin wordt het verschijnsel beschreven en er staan voorbeelden bij. Onder andere in Californië.

Marianne

peterretep
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door peterretep » 13 sep 2018, 22:16

Dankjewel Marianne, je begint zo zachtjes aan mijn orakel te worden :) . Door jouw hint kwam ik er achter dat de Kelso Dunes, Eureka Dunes en Dumont Dunes dit verschijnsel hebben. Lijkt me gaaf. Ben nog steeds aan het ploeteren om überhaupt een gebied te vinden om te bezoeken maar we neigen toch steeds weer naar het westen.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 14 sep 2018, 21:38

Heel leerzaam, dit soort vragen. :wink: Ik had er nog nooit van gehoord. Weer een reden om naar het zuidwesten te gaan!

En, leuk verslag! Je kunt de link in je onderschrift zetten.

Marianne

Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Inges » 15 sep 2018, 13:50

Oh dat is een leuke. Die ga ik even opslaan voor 2019 ;-) Thanks.
Groetjes, Inge
2x Canada en 4x USA
Mei 2020 Orlando, Florida https://ingevanderwulp.nl/reizen/mei2020
https://ingevanderwulp.nl/reizen (NIEUW!)

Henrytje
Amerikafan

Bericht door Henrytje » 23 sep 2018, 14:20

peterretep schreef:Dankjewel Marianne, je begint zo zachtjes aan mijn orakel te worden :) . Door jouw hint kwam ik er achter dat de Kelso Dunes, Eureka Dunes en Dumont Dunes dit verschijnsel hebben. Lijkt me gaaf. Ben nog steeds aan het ploeteren om überhaupt een gebied te vinden om te bezoeken maar we neigen toch steeds weer naar het westen.
Ja klopt. De Eureka Sanddunes. Daar kun je de duinen aan het zingen maken. Op youtube kun je hier mooie filmpjes over vinden. Je hebt er wel geduld voor nodig. De Eureka Sanddunes zijn wel een eindje rijden in Death Valley. Wij wilden er deze zomer naartoe maar we waren al vrij laat en moesten dan nog 4 a 5 uur over de dirtroad rijden. Bovendien was het erg warm en waren er zandstormen op komst. We hebben toen maar besloten om niet te gaan.
Het voordeel is dat we nu nog een keer terug zullen moeten! :lol:

peterretep
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door peterretep » 23 sep 2018, 15:54

@Henrytje,
Die rit er naar toe is dus wel even een overweging waard. Dank voor je informatie!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer