Camper door Texas

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jos2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 mei 2013, 10:00
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Lelystad

Camper door Texas

Bericht door Jos2007 »

Wij willen in 2019 drie weken door Texas reizen.
Kun je beter met een camper rondreizen of is het beter om in hotels te overnachten. Ik zie dat de hotels behoorlijk aan de prijs zijn nl..
Een route heb ik nog niet, maar Dallas, Big Bend NP, Austin en de kust worden zeker aangedaan.
2008: MA- ME- NH - VT - NY; 2009: GA- AL - MS - TN- NC-SC ; 2010: FL; 2012: FL; 2013: CA - AZ - UT - NV; 2014: WA- ID - MT - WY - CO. 2015 New York - PA- NC-SC- GA-FL. 2016 Canada 2019 UT - AZ - CO - NV 2022 Canada - NY- OH - IN - IL- MI
Gebruikersavatar
Aricon
Amerika-expert
Berichten: 2038
Lid geworden op: 20 nov 2007, 21:38
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: boven Groningen

Re: Camper door Texas

Bericht door Aricon »

Wij gaan in april/mei 2019 5 weken met de tent rondreizen in Texas. Wij zijn van plan om vooral in state parks te kamperen. En in Big Bend National Park.

Kijk eens op de site van de state parks. Daar kun je zien dat er veel parken zijn met een camping. Je staat dan mooi in de natuur.

Ik weet niet of het in steden als Dallas en Houston makkelijk is om de camper te parkeren. Met een tent hebben wij daar geen last van. Misschien kun je daar van openbaar vervoer of van uber of iets dergelijks gebruik maken.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Camper door Texas

Bericht door hemmie »

Welke tijd van het jaar wil je gaan? In de zomer is het op de meeste plekken in Texas erg warm, dan heb je, als je met een camper reist, dus wel electriciteit (of een generator?) nodig om de airco te kunnen laten draaien. Dat is dus wel een beperkende factor. In voor- en najaar kun je op de meeste plekken wel zonder electriciteit lijkt me.

Overigens betwijfel ik of een camperreis echt goedkoper uit zal vallen dan autohuur en hotels, dus als het je alleen om de prijs gaat zou ik het niet doen.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Camper door Texas

Bericht door jojostravelusa »

Met de camper natuurlijk :wink: . Er zijn ontzettend veel state parks in Texas. Dit jaar hebben we op 4 ervan overnacht en dat is prima bevallen. We waren wel in april, dus voorseizoen.
V.w.b. parkeren in Dallas hebben wij op een minuut of 10 lopen van Dealy Plaza een parkeerterrein gevonden (wel betaald) waar plaats genoeg was LAZ op McKinney avenue. We hebben 2 kaartjes gekocht en konden toen rustig op pad.
Zie ons blog voor onze ervaringen en verschillende links.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... april.html Cedar Hill was het eerste state park wat we aan deden. Prachtige plek hadden we daar, nr 270. De dag erna zijn we Dallas in geweest.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Camper door Texas

Bericht door chippie777 »

Camper of auto, ik zou het niet weten, wat ik wel weet is dat Texas ontzettend gaaf is! Is echt een van onze mooiste USA reizen geweest. Wie weet haal je nog wat uit onze blogs voor je eigen reis.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer