Ervaringen whale watching gevraagd; met goede camperplaats.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaringen whale watching gevraagd; met goede camperplaats.

Bericht door jill1234 »

Dank je wel! En jullie hebben met de 2 uur tour veel gezien, daar ben ik blij om!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Ervaringen whale watching gevraagd; met goede camperplaats.

Bericht door Inges »

Marenko schreef:Moss Landing is zo ongeveer mijn favoriete plek :mrgreen:
Ja me too me too!! Ik zou daar graag een aantal dagen zijn. We waren er afgelopen zomer 2 dagen maar ik zou er graag langer op het strand zitten en in Moss Landing state beach park rondstruinen. Ik heb geloof ik een hele middag op de blokken van de pier gezeten en werkelijk genoten (en veel gig aan foto's gemaakt) van de vissende zeeotters.

Wij hebben een tour gedaan met Fast Raft. Het was erg leuk en we werden bijna opgegeten door Bultruggen (letterlijk want ze kwamen onder de boot omhoog, dat was even spannend). Als ik je de tip mag geven... ga in de ochtend! Dan is het misschien nog wat mistig maar is zeker de zee rustiger. Mijn beide zoons hebben niets gehad aan de tour. Maar ze hebben wel de vissen gevoerd (lees behoorlijk zeeziek geweest)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaringen whale watching gevraagd; met goede camperplaats.

Bericht door jill1234 »

We willen een tour om 8 uur in de ochtend om daarna nog wat in SF te kunnen doen/zien.
We nemen in elk geval een reispilletje in; ik heb slechte ervaringen op boten voor wat betreft mezelf.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Kokopelli
Amerikakenner
Berichten: 1007
Lid geworden op: 02 jul 2007, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Ervaringen whale watching gevraagd; met goede camperplaats.

Bericht door Kokopelli »

Inderdaad pilletjes nemen. Wij gingen in 2013 ook met Sanctuary Cruises, daar kon je toen ook van die armbandjes krijgen tegen zeeziekte, geen idee of zoiets helpt, maar ik ben in ieder geval niet zeeziek geweest.
En ja, ook wij stonden op Moss Landing :thumbup: Binnen twee minuten sta je bij Sanctuary Cruises, heel fijn als je vroeg in de ochtend gaat.
In september naar het Zuidwesten, te volgen via www.noord-amerika.com/reisverslagen/
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Ervaringen whale watching gevraagd; met goede camperplaats.

Bericht door Marenko »

Inges schreef:
Marenko schreef:Moss Landing is zo ongeveer mijn favoriete plek :mrgreen:
Ja me too me too!! Ik zou daar graag een aantal dagen zijn. We waren er afgelopen zomer 2 dagen maar ik zou er graag langer op het strand zitten en in Moss Landing state beach park rondstruinen. Ik heb geloof ik een hele middag op de blokken van de pier gezeten en werkelijk genoten (en veel gig aan foto's gemaakt) van de vissende zeeotters.

Wij hebben een tour gedaan met Fast Raft. Het was erg leuk en we werden bijna opgegeten door Bultruggen (letterlijk want ze kwamen onder de boot omhoog, dat was even spannend). Als ik je de tip mag geven... ga in de ochtend! Dan is het misschien nog wat mistig maar is zeker de zee rustiger. Mijn beide zoons hebben niets gehad aan de tour. Maar ze hebben wel de vissen gevoerd (lees behoorlijk zeeziek geweest)
Kun je nagaan hoeveel foto’s ik had na vijf dagen :mrgreen: en bij ons lag er een hele kolonie zeeleeuwen bij het havenhoofd en heel veel vogels in de bomen bij de haven. Was twintig minuten weg en kwam terug met weer 200 foto’s :lol:
Ik had de eerste keer ‘s avonds al een pilletje genomen. De volgende ochtend, zo’n bandje geleend op de boot nog een pilletje gekregen maar toch een beetje zeeziek geweest. De tweede keer was ik eigenwijs en dacht het af te kunnen met 1 pilletje s morgens. Nou dat heb ik geweten. Geen foto kunnen maken en alleen maar over de railing gehangen. Nog nooit zo ziek geweest. Dus die bandjes helpen blijkbaar toch wel.
Anneleen
Amerikakenner
Berichten: 1039
Lid geworden op: 04 okt 2014, 22:12
Contacteer:

Re: Ervaringen whale watching gevraagd; met goede camperplaats.

Bericht door Anneleen »

Wij kwamen van de camping in Pfeiffer Big Sur State Park en hebben in Monterey op een parkeerplaats naast de haven geparkeerd. Ik geloof dat dat betalend was. We hebben dan een walvistocht van 10 tot 14 uur gemaakt. Prachtig! Dan doorgereden tot de KOA-camping van Moss Landing. Daar de namiddag aan het strand doorgebracht en de camper gepoetst om de volgende dag af te leveren in SF.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Ervaringen whale watching gevraagd; met goede camperplaats.

Bericht door Marenko »

Ik moest het even een paar keer lezen “een walvistocht van 10 tot 14 uur” :lol: :wink:
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Ervaringen whale watching gevraagd; met goede camperplaats.

Bericht door Inges »

Marenko schreef: Kun je nagaan hoeveel foto’s ik had na vijf dagen :mrgreen: en bij ons lag er een hele kolonie zeeleeuwen bij het havenhoofd en heel veel vogels in de bomen bij de haven. Was twintig minuten weg en kwam terug met weer 200 foto’s :lol:
Na 5 dagen zou ik een extra HD moeten kopen denk ik ;-) ;-) Bij ons lagen er alleen zeehonden maar geen zeeleeuwen. Wel onwijs veel otters en mijn eerste Snowy Plover foto op het strand kunnen maken (en mijn 2e, 3e en 100ste ;-))

Sorry :offtopic: :wink:
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer