Wat zien op route San Francisco - Las Vegas

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Happietsjakkie
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 feb 2009, 18:46

Wat zien op route San Francisco - Las Vegas

Bericht door Happietsjakkie »

Dag AA'ers,

Voor onze reis naar de VS zijn mijn vrouw en ik de route tussen San Francisco en Las Vegas aan het plannen. We hebben daar ongeveer een week voor, rond eind september/begin oktober. We reizen met de auto.

Voorlopig denken we aan een route via Lake Tahoe (wat we graag willen zien) en dan via de 395 en Death Valley naar Las Vegas. We hebben al wat andere 'attracties' gevonden, zoals Bodie en Mammoth Lakes. Maar wat zijn jullie aanraders op deze route en is het makkelijk overnachten als je met een gewone auto reist (ik heb het idee dat het vooral campings zijn op de weg), en waar zouden jullie dat doen?

Anderzijds: raden jullie een andere route aan? Bijvoorbeeld via Kings Canyon en Sequioa National Park. Ik denk dat de tijd die we hebben te kort is om een bezoek aan die twee mee te pakken als we eerst langs Lake Tahoe rijden.

En als laatste punt: er is enige marge in de dagen. Dat wil zeggen: er kunnen een dag of twee bij, maar ook vanaf. Volgens de huidige planning pakken we na twee dagen Vegas (dat vinden we voldoende, omdat we er al eens geweest zijn) het vliegtuig naar New York. Maar als we eventueel een dag extra hebben, zouden we nog naar de Grand Canyon willen. Naar de Skywalk lijkt mij te doen op en neer vanuit Vegas, maar ik hoor daar alleen maar slechte verhalen over. Dus: kun je in die regio de Grand Canyon ook op een andere manier fatsoenlijk bezichtigen? En is dat inderdaad te doen op een dag?

Alvast bedankt!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Wat zien op route San Francisco - Las Vegas

Bericht door Marcopstal »

Wil je dan niet naar Yosemite ?

Mammoth Lakes is op zich niet zo heel bijzonder.

Het nadeel van SEKI is dat je er alleen langs de westkant heen kunt. Daarnaast ligt dit op grotere hoogte en is het er eind september al fris tot koud.

De skywalk is de grootste tourist trap van de regio. Het ligt niet in het GC National Park en is zeer duur. Je mag er zelf geen foto's maken, die neemt men van jou en je mag ze aan een "democratische prijs" kopen. Echt de GC bezoeken is op één dag eigenlijk niet mogelijk.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wat zien op route San Francisco - Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben wel heel benieuwd waarom je de optie Yosemite niet noemt. Als dat een reden heeft was het wel goed geweest om dat te vermelden.
Via Yosemite heb je de snelste en de mooiste route.
We hebben het nog nooit zo laat in het jaar gedaan maar kijk eens in ons 2015- en 2017-verslag voor de route van SF naar LV.
Wil je naar Lake Tahoe dan zou je vanuit SF eerst naar Calaveras Big Tree SP kunnen gaan om sequoia's te zien, dan naar South Lake Tahoe. En dan via Lee Vining, Lone Pine en DV naar Las Vegas. Allemaal plaatsen met voldoende hotels. Ik zou niet weten waarom je vooral campings ziet daar?
Vanuit Lee Vining kun je nog de oostkant van Yosemite bezoeken. Of doe wat wandelingen onder Mammoth Lakes.

Bekijk op googlemaps eens de reistijd naar de grand Canyon (voer voor de South Rim Grand Canyon Village in).


Even een algemene tip: het wordt zeer gewaardeerd hier als je reageert op de tips. Of je er nu wel of niet iets mee doet. :thumbup:

Marianne
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Wat zien op route San Francisco - Las Vegas

Bericht door DennisS »

Wij vonden Mammoth Lakes ook niet bijzonder. Prima voor een tussenstop, maar in de zomer (wij waren er in september) is er nauwelijks iets te beleven en er zijn ook veel van de restaurants dicht...
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Happietsjakkie
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 feb 2009, 18:46

Re: Wat zien op route San Francisco - Las Vegas

Bericht door Happietsjakkie »

Bedankt voor de reacties. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het bericht geplaatst voordat ik alle mogelijkheden heb onderzocht. Ik dacht dat een route door Yosemite te veel tijd in beslag zou nemen en las veel verhalen over kamperen in die regio, dus kreeg de indruk dat het vooral daarop gericht was. De optie via Calaveras Big Tree klinkt goed, Marianne. Bedankt.

Verder vreesde ik aanvankelijk dat de Grand Canyon te ver zou zijn vanuit Vegas op een dag, maar toen ik zag dat de Sky Walk relatief dichtbij was kreeg ik toch hoop :D . Maar we zullen dat voor een andere keer laten.

Wat denken jullie van deze route:

Dag 1: SF --> via Calaveras Big Tree naar South Lake Tahoe
Dag 2: SLT --> Lee Vining (met een op en neer tocht op (een deel van) de Tioga pass,om die toch mee te pikken)
Dag 3: Lee Vining --> Panamint Springs of omgeving (met een uitstap naar Mt Whitney, zeker niet om helemaal te beklimmen, maar ik las dat de weg er naar toe al heel mooi is en dat je er ook mooie korte wandeltochten kunt maken)
Dag 4: PS --> Las Vegas (waarvan we een groot deel van de dag in Death Valley zouden doorbrengen)

Ik vind het lastig om de afstanden/duur van de route in te schatten. Denken jullie dat dit een goede route is (niet te weinig tijd of juist te veel stops ingepland)? Want op zich is er dus nog wel een dag of 2 over. Dus we zouden een extra overnachting ergens onderweg kunnen doen. Of een dag extra San Francisco (nu twee volle dagen (+aankomstdag) voor gepland) of eventueel Las Vegas (maar dan zouden we een dagtrip willen maken, mocht iemand nog een goede tip hebben :))
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wat zien op route San Francisco - Las Vegas

Bericht door Old Faithful »

Happietsjakkie schreef: We hebben al wat andere 'attracties' gevonden, zoals Bodie en Mammoth Lakes.
Bedoel je misschien Mono Lake? Dat is in mijn ogen interessant genoeg voor een bezoekje.
Ik zou niet alleen voor een bezoek zonder overnachting naar Mammoth Lakes gaan. Het is een wintersportplaats in een mooie omgeving, die vanwege de vele hotels voor de wintersport in de zomer een aantrekkelijke overnachtingsplaats op de route tussen Death Valley en Yosemite is.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wat zien op route San Francisco - Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Happietsjakkie schreef: Ik vind het lastig om de afstanden/duur van de route in te schatten. Denken jullie dat dit een goede route is (niet te weinig tijd of juist te veel stops ingepland)?
Je kun met googelmaps natuurlijk een goed beeld krijgen van de reistijden. En dan is het een kwestie van bepalen wat je wilt zien en doen onderweg. Ik had naar een aantal van onze verslagen verwezen om je meer idee te geven van wat er te doen is, heb je daar al naar gekeken?

Je wilt graag langs Lake Tahoe, maar daar heb je nu geen tijd voor ingeruimd. Waarom dan de omzeg via Lake Tahoe maken? En waarom niet via Yosemite?
Waarom rij je niet van SF naar Yosemite, bijvoorbeeld naar Oakhurst, voor een bezoek aan de Mariposa Grove, en dan een nacht in de vallei, en vervolgens doorrijden naar Lee vIning/Mammtoh Lakes? Je kunt dan nog een stop maken bij Lone Pine, want voor Bodie moet je de nodige tijd rekeken (2 uur rijden vanaf Lee vIning, minimaal 1 uur voor het bezoek).

Kijk ook eens naar het 2017-verslag van forumlid Trails voor de 395 in het najaar: http://www.schoutenjanssen.nl/

Marianne
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wat zien op route San Francisco - Las Vegas

Bericht door Mies2301 »

Old Faithful schreef:
Happietsjakkie schreef: We hebben al wat andere 'attracties' gevonden, zoals Bodie en Mammoth Lakes.
Bedoel je misschien Mono Lake? Dat is in mijn ogen interessant genoeg voor een bezoekje.
Ik zou niet alleen voor een bezoek zonder overnachting naar Mammoth Lakes gaan. Het is een wintersportplaats in een mooie omgeving, die vanwege de vele hotels voor de wintersport in de zomer een aantrekkelijke overnachtingsplaats op de route tussen Death Valley en Yosemite is.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Mammoth Lakes is wel meer dan dat, vind ik.

Ik ben blij dat iedereen zo over Mammoth Lakes denkt, dan kan ik er rustig hiken, weg uit de gekte van Yosemite :)
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Wat zien op route San Francisco - Las Vegas

Bericht door Trails »

Wij vonden de omgeving van Mammoth Lakes een bijzonder mooi gebied. We waren er een kleine week maar hadden er best nog een week willen blijven.
De meesten sjezen door dit gebied maar het is er zó mooi.
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Wat zien op route San Francisco - Las Vegas

Bericht door MichelH »

@Trails, dit komst hoogstwaarschijnlijk omdat 99% hier op doorreis is van Las Vegas naar Yosemite of andersom en/of voor de 1ste keer het zuidwesten bezoeken. Beetje zonde om dan een week te verblijven in het gebied van Mammoth Lakes. Je hebt overigens verder gelijk hoor, het zag er zeer mooi uit in jullie reisverslag. Wat dat betreft kun je op elk stuk van het standaard rondje wel een week uittrekken als je het wat uitgebreider wilt bezoeken. Helaas laten de vakantiedagen dat niet toe en moet ik nog 30 jaar werken voor m'n pensioen. :roll:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer